4

شکاف سیاسی در دولت ائتلافی برلوسکنی پس از شکست تحقیرآمیز در همه پرسی

  • کد خبر : 2128
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۷

شکاف سیاسی در دولت ائتلافی برلوسکنی جمعه ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۲:۵۸ اشتراک | ارسال | چاپ سیلویو برلوسکنی نخست وزیر ایتالیا سیلویو برلوسکنی نخست وزیر ایتالیا چند روز پس از شکست تحقیرآمیز در همه پرسی، با شکاف سیاسی در دولت ائتلافی‌اش روبرو شده است. به گزارش خبرنگار پرس تی‌وی، حزب لیگ شمالی متحد برلوسکنی […]

شکاف سیاسی در دولت ائتلافی برلوسکنی
جمعه ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۲:۵۸
اشتراک | ارسال | چاپ

سیلویو برلوسکنی نخست وزیر ایتالیا
سیلویو برلوسکنی نخست وزیر ایتالیا چند روز پس از شکست تحقیرآمیز در همه پرسی، با شکاف سیاسی در دولت ائتلافی‌اش روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار پرس تی‌وی، حزب لیگ شمالی متحد برلوسکنی در دولت ائتلافی ایتالیا پیش‌تر در اعتراض به کاهش مالیات و انتقال دو وزیر از رم به میلان، از حمایت دولت کنار کشیده است.

پیشنهاد کاهش مالیات با هدف بازگرداندن محبوبیت به دولت برلوسکنی مطرح شد. براساس بررسی‌های اخیر که از سوی شرکت بازاریابی ایپر انجام و در روزنامه چپ‌گرای لا رپابلیکا ایتالیا منتشر شد، نشان از آن دارد که محبوبیت برلوسکنی به ۲۹ درصد رسیده است.

کارشناسان معتقدند که شکاف میان لیگ شمالی و حزب حاکم موسوم به حزب مردم آزاد، می‌تواند موجب برگزاری انتخابات عمومی پیش از موعد شود.

جیووانی اوسینا استاد علوم سیاسی در دانشگاه LUISS شهر رم گفت، برلوسکنی در شرایط کنونی به لیگ شمالی نیاز دارد، زیرا بدون لیگ شمالی اکثریت را از دست خواهد داد؛ در صورتی که چنین مسأله‌ای روی دهد، مردم پای صندوق‌های رای خواهند رفت و با شرایط کنونی انتخابات برای برلوسکنی، فاجعه است.

اورسینا افزود، نیاز برلوسکنی به حمایت لیگ شمالی بیش از نیاز لیگ شمالی به حمایت نخست وزیر است.

لیگ شمالی این هفته برای بررسی جزئیات هزینه دولت برای اصلاحات اقتصادی آتی که با هدف جلب حمایت‌های مردمی صورت می‌گیرد، در پونتیدا تشکیل جلسه می‌دهد.

برلوسکنی اوایل این هفته به دنبال شکست در همه‌پرسی عمومی با شرمندگی دیگری روبرو بود. ۵۷ درصد مردم ایتالیا در این رای‌گیری سراسری با چهار پیشنهاد دولت مخالفت کردند.

شرکت کنندگان در این همه‌پرسی با برنامه‌های دولت برای بازگشت به قدرت اتمی و همچنین اعطای مصونیت قانونی به نخست وزیر مخالفت کردند.

این درحالی است که نخست وزیر ایتالیا همچنین با سه محاکمه درباره اتهام‌هایی نظیر پرداخت رشوه، فریب‌کاری و پرداخت پول به دختری ۱۷ ساله برای داشتن رابطه جنسی روبروست.

برلوسکنی که با اختلاف اندک موافقان و مخالفان، از استیضاح در ماه دسامبر گریخت، در تاریخ ۲۱ ژوئن با انتخاباتی دیگر دست و پنجه نرم خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2128

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر