7

در کشور ما تلاش مجاهدانه‌ای برای صدور انقلاب اسلامی صورت نگرفت

  • کد خبر : 213
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۲

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد دولت احمدی نژاد گفت: متأسفانه در کشور ما تلاش مجاهدانه‌ای برای صدور انقلاب اسلامی صورت نگرفت اما قدرت پیام چنان قوی بود که با وجود ضعف دیپلماسی، به گوش جهانیان رسید. «محمدحسین صفار هرندی» وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش «نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی» که به […]

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد دولت احمدی نژاد گفت: متأسفانه در کشور ما تلاش مجاهدانه‌ای برای صدور انقلاب اسلامی صورت نگرفت اما قدرت پیام چنان قوی بود که با وجود ضعف دیپلماسی، به گوش جهانیان رسید.

«محمدحسین صفار هرندی» وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش «نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی» که به همت حوزه علمیه باقر‌العلوم علیه السّلام که در سرای محله جی برگزار شد، اظهار داشت: مقوله بیداری اسلامی خاستگاه جدی در ساحت فرهنگی و اقتصادی دارد و همیشه چهره‌های شاخص و پیشگام در بیداری اسلامی، روحانیون و سایر آزادی‌خواهان بودند.
وی افزود: در آستانه سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) هستیم. به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از ائمه معصومین شخصی به برجستگی ایشان در جهان اسلام نمی‌توان سراغ گرفت.
این کارشناس مسایل فرهنگی ادامه داد: فصل تازه‌ای در تاریخ جهان گشوده شده است، دوره‌ای که با ظهور انقلاب اسلامی آغاز شده است و امام و امت او نقش‎آفرین این فصل تازه بودند.
وی گفت: اگر به حوادث پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه کنیم، با گذشت زمان و بعد از تسخیر لانه جاسوسی و افشاگری گسترده که توسط دانشجویان مسلمان پیرو امام(ره) درباره نقش استعمارگرایانه آمریکا در قبال کشورهای جهان سوم صورت گرفت، مردم جهان به نقش استعمار توجه ویژه کردند.
صفار هرندی گفت: ایران سبب‌ساز مقاومت اسلامی در برابر صهیونیست‌ها ـ چه میان اهل سنت و چه میان تشیع ـ بوده است و اسرائیل برای نخستین بار احساس کرد که یک جریان قوی برابرش صف‌آرایی می‌کند.
وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دعوتی با بعثت حضرت رسول آغاز شده است که پس از قرن‌ها انقلاب اسلامی غبار این دعوت را سترد؛ متأسفانه در کشور ما تلاش مجاهدانه برای صدور انقلاب صورت نگرفته است اما قدرت پیام چنان قوی بود که علی‏رغم ضعف دیپلماسی، انقلاب به گوش جهانیان رسید.
صفاری هرندی ادامه داد: بعد از ۳ دهه از عمر انقلاب اسلامی، پیام انقلاب به نقاط دوردست گسترش پیدا کرد و انقلاب اسلامی مدلی بود که با نام خدا قیامش آغاز شد و حکومت را تنها از آنِ خدا و جانشینان او می‌دانست.
وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی، برای نخستین بار حکومتی در جهان ایجاد شده است که نه به شرق و نه به غرب وابسته بود و نسبت به گذشته قدرتمندتر شده است. امروز به لحاظ توانمندی‌ها، نیروهای مسلح ایران جنگ‌افزارهایی را در اختیار دارند که در هر جنگ احتمالی عوامل استکبار خسارات زیادی را متحمل می‌شوند.
وی گفت: رشد علمی ایران ۱۴ برابر متوسط رشد علمی جهان است و دوستان اسلامی‌ ما، زمانی که این موفقیت‌ها را از ایران اسلامی مشاهده می‌کنند با خود می‌گویند ایران برابر ابرقدرتی مانند آمریکا ایستاده و با وجود همه مشکلات از جمله محاصره اقتصادی قدرتمند‌تر شده است.
وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مسلمانان مبارز مصری که چنین موفقیت‌هایی را از جانب کشور ایران مشاهده می‌کنند به بیداری اسلامی امیدوار شده و حقیقت آن را درک می‌کنند.
وی با طرح این پرسش که بیداری اسلامی چگونه حاصل شده است، گفت: دوستان مسلمان مبارز وقتی دیدند راه انقلاب اسلامی به مقصد مطلوب منتهی شده است، می‌گویند که این راه، راه رستگاری و نجات است.
وی گفت: خدا لعنت کند کسانی را که می‌دانند اکسیر نام خدا چنین قدرتی به ملت ایران می‌دهد و باز هم در پی گرفتن ایمان و نام خدا از این ملت هستند.
صفار هرندی با بیان اینکه یک‌صد سال از صدور اسلام گذشت تا اسلام در شرق و غرب گسترش یافت و نیز عده‌ای به جای برافراشتن پرچم قرآن و نهج‌البلاغه و صحیفه‌ سجادیه در پی برافراشتن منشور کوروش بودند.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=213

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر