5

کارشناس دخانیات اعلام کرد:۴۰ عنصر سرطان زا در دود سیگار وجود دارد.

  • کد خبر : 2131
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۳

مسئول دبیرخانه کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه استعمال دخانیات مقاومت معده را در برابر باکتریها پایین آورده و موجب زخم معده می شود گفت: ‌۴۰ عنصر سرطان زا در دود سیگار وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر، خدیجه محصلی با اشاره به این که بیماری های قلبی و عروقی […]

مسئول دبیرخانه کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه استعمال دخانیات مقاومت معده را در برابر باکتریها پایین آورده و موجب زخم معده می شود گفت: ‌۴۰ عنصر سرطان زا در دود سیگار وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خدیجه محصلی با اشاره به این که بیماری های قلبی و عروقی ناشی از استعمال دخانیات، جان بیش از ‌۶۰۰ هزار نفر را در سال می گیرد، اظهار داشت: استعمال دخانیات باعث افزایش ضربان قلب، بالا رفتن فشار خون، افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا و گرفتگی عروق و ایجاد حمله قلبی و سکته می‌شود.

وی افزود: استعمال دخانیات باعث تضعیف و خنثی سازی اسید معده و مقاوم شدن بعد از غذا خوردن و همچنین بر جای ماندن باقیمانده اسید در معده و تخریب دیواره آن می‌شود.

به گفته مسئول دبیرخانه کشوری کنترل دخانیات، زخم معده افراد سیگاری به سختی درمان می‌شود و احتمالی بهبودی آن تا زمانی که فرد سیگاری بوده، اکثرا اندک است و قطران موجود در دود سیگار نیز در اثر استعمال مستمر دخانیات روی انگشتان و ناخن ها جمع شده و باعث تغییر رنگ آنها به قهوه‌ای مایل به زرد می‌شود.

محصلی با بیان این که سقط جنین در مادران سیگاری دوتا ‌سه برابر بیشتر است، تصریح کرد:‌ استعمال دخانیات در دوران بارداری می‌تواند باعث افزایش خطر زایمان نوزاد با وزن کم و بروز مسایل بهداشتی در آینده شود.

وی تأکید کرد: بیش از ‌۴۰ عنصر سرطان زا در دود سیگار وجود دارد و احتمال سرطان ریه ‌۲۲ مرتبه بیشتر از افراد غیر سیگاری است.

طبق تحقیقات بی شماری که انجام شده است در صورت ادامه استعمال دخانیات توسط افراد سیگاری، احتمال مبتلا شدن آنها به انواع سرطان های دیگر از قبیل زبان ، دهان، غدد، بزاق و حلق (۶ تا ۲۷ برابر) ، سرطان بینی (۲ مرتبه بیشتر)، گلو (۱۲ مرتبه)، مری (۸ تا ۱۰ برابر)، حنجره (۱۰ تا ۱۸ برابر)، معده (۲ تا ۳ برابر)، کلیه (۵ برابر)، لوزالمعده (۲تا ۵ برابر)، وجود دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر