3

مراسم ازدواج پسر پادشاه بحرین و دختر پادشاه عربستان

  • کد خبر : 2136
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۹

مهر به نقل از خبرگزاری دولتی بحرین نوشت، مراسم ازدواج شیخ خالد بن حمد بن عیسی آل خلیفه پسر پادشاه بحرین با دختر پادشاه عربستان در ریاض برگزار شد. بر اساس این گزارش، مراسم ازدواج پسر پادشاه بحرین و دختر پادشاه عربستان با حضور متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز وزیر مشاور و عضو شورای وزیران […]

مهر به نقل از خبرگزاری دولتی بحرین نوشت، مراسم ازدواج شیخ خالد بن حمد بن عیسی آل خلیفه پسر پادشاه بحرین با دختر پادشاه عربستان در ریاض برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مراسم ازدواج پسر پادشاه بحرین و دختر پادشاه عربستان با حضور متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و رئیس گارد ملی سعودی و شیخ عبدالله بن حمد آل خلیفه نماینده شخصی پادشاه بحرین و برخی دیگر از مقامات دربارهای سعودی و آل خلیفه برگزار شد.

این ازدواج که در نوع خود یک ازدواج سیاسی به شمار می رود، با توجه به تحولات اخیر بحرین و مشارکت گسترده نظامیان عربستان سعودی در سرکوب انتفاضه خونین مردم بحرین نشان دهنده عمق وابستگی آل خلیفه به آل سعود است که پیش از این هم تاکید شده بود آل خلیفه ماهیتی غیر بحرینی و اصالتی سعودی دارد.

عمر آل خلیفه به سر آمده است

خبر دیگر اینکه “عباس العمران” عضو مرکز حقوق بشر بحرین با تاکید بر عزم مردم برای بازگشت به خیابانها و میدان شهداء و پیگیری مطالبات مشروع خود، خاطر نشان کرد عمر رژیم آل خلیفه به سر آمده است.

به گزارش مهر، العمران به العالم گفت : معترضان داخلی و خارجی برای کشف ابعاد تازه جنایات رژیم آل خلیفه علیه مردم بی دفاع بحرین تلاش می کنند.

به گفته وی، مخالفان در خارج از بحرین حول سه محور تلاش می کنند ؛ اول، فاش کردن جنایات رژیم آل خلیفه ، دوم مطلع کردن سازمانهای بین المللی حقوق بشر از جنایات این رژیم و سوم ارائه شکایت به دادگاه های بین المللی مانند دادگاه جنایات بین المللی، دادگاه حقوق بشر اروپا و دادگاه های انگلیس، آلمان و دیگر کشورها.

العمران افزود: دادخواستی که خانم می الخنساء علیه رژیم حاکم بحرین ارائه داده در چارچوب تلاش مخالفان در خارج و با هدف تنگ کردن عرصه بر رژیم در حال مرگ آل خلیفه است.

به گفته وی، شکایت رژیم حاکم بحرین از رابرت فیسک روزنانه نگار به علت انتشار مقاله در روزنامه ایندپندنت انگلیس بیانگر ذهنیت قبیله ای این رژیم واپسگرا است.
حمایتهای گسترده آمریکا از رژیم آل خلیفه

“ابراهیم المدهون”یک سیاستمدار بحرینی با تبلیغاتی خواندن سخنان اخیر معاون وزیر امور خارجه آمریکا درباره اوضاع بحرین تاکید کرد که موضعگیری دولت آمریکا در حمایت از رژیم بحرین و به زیان خواست مشروع مردم این کشور است.

به گفته وی، این سخنان نه تنها رژیم حاکم بحرین را وادار نمی‌کند تا حقوق مردم را بدهد، بلکه به نوعی حمایت از این رژیم برای سرکوب مردم است.

وی افزود: اقدامات رژیم بحرین در بازداشت و سرکوب کردن مردم و اخراج آنها از مشاغل خود نشان می دهد که رژیم خواهان گفتگو نیست، بلکه به لحاظ تبلیغاتی چنین ادعاهایی را مطرح می‌کند.

المدهون گفت : اگر از مردم و مخالفان صادقانه برای گفتگو درخواست شود، در این باره تصمیم‌گیری خواهند کرد، ولی شواهد و قرائن نشان می دهد رئیس مجلس نمایندگان بحرین نماینده نخست وزیر این کشور است بنابراین نمی‌تواند دیدگاه بی‌طرفانه ای داشته باشد لذا برای گفت‌وگو با مخالفان گزینه مناسبی نیست.

وی درعین حال با تاکید براینکه هیچ نشانه‌ای برای گفت‌وگوی صادقانه وجود ندارد، سکوت جامعه‌ جهانی درقبال بازداشت سه نفر از تجمع‌کنندگان در برابر ساختمان سازمان ملل در بحرین را محکوم کرد.

المدهون خاطرنشان کرد: نخست وزیر بحرین مبنای بحران در این کشور  به‌ شمار می‌رود و این بحران پیش از جایگزین کردن او با نخست وزیر منتخب مردم حل نخواهد شد.

وی تاکید کرد: نخست وزیر بحرین و وزیرانش به خاطر به شهادت رساندن مردم باید محاکمه شوند.


راهیپمایی “جمعه مقدسات”دربحرین

خبر دیگر اینکه به درخواست ائتلاف انقلابیون ۱۴ فوریه قرار است امروز جمعه راهپیمایی و تظاهرات گسترده ای با عنوان “جمعه مقدسات” در بحرین برگزار شود.

مردم برخی از شهرها و مناطق بحرین همچنین دیشب با روشن کردن شمع با زندانیان و بازداشت شدگان در زندانهای رژیم آل خلیفه اعلام همبستگی کردند.

به گفته شاهدان، راهپیمایی هایی به نشانه همبستگی با اسرا نیز در مناطق السنابس، کرانه، باربار، ستره ، العکر الغربی برگزار شد و در جزیره ستره نیز چندین تظاهرات دراعلام همبستگی با زندانیان بحرینی برپا شد.

بر اساس این گزارش، نیروهای رژیم آل خلیفه با حمایت نظامیان اشغالگر سعودی، تلاش کردند تا از برگزاری این راهپیمایی ها جلوگیری کنند.

از سوی دیگر دوازده اتحادیه کارگری در کشورهای مختلف از جمله بلژیک ، فرانسه ، آمریکا ، انگلیس ، نروژ وآفریقای جنوبی از دولت بحرین به علت نقض قوانین کاری و اخراج صدها کارگر در بخش های دولتی و خصوصی شکایت کرده اند.

این شکایت علیه حکومت بحرین به علت نقض توافقنامه های بین المللی در زمینه تبعیض علیه کارگران تنظیم شده است.

بنابراین گزارش، آل خلیفه مسوولان اتحادیه ها و کارفرمایان زیادی را به علت مشارکت کارگران آنان در تظاهرات مسالمت آمیز مجازات و توبیخ کرده است و نیز در استخدام و به کارگیری نیروها، تبعیضهای ناروایی را قائل می شود و از کارکنان خواسته است که تعهداتی را مبنی بر وفاداری به حکومت امضا کنند.

این اتحادیه ها از سازمان بین المللی کار خواستند که تدابیر لازم را برای ملزم کردن دولت بحرین به احترام به توافقنامه های بین المللی به کار گیرد.

مردم بحرین :  سرنگونی آل خلیفه را خواستاریم

از سوی دیگر سید جعفر علوی یک فعال برجسته سیاسی تصریح کرد : رژیم آل خلیفه شایستگی حکومت بر ملت بحرین را ندارد و بحرینی ها هر گونه مذاکره با آن را مردود می دانند و بر سرنگونی این رژیم اصرار دارند.

به گفته وی،  ملت بحرین مذاکره با رژیم حاکم را مردود می دانند و در تظاهراتها همواره این مسئله را به صراحت عنوان کرده اند.

علوی افزود: ملت بحرین همواره به شیوه مسالمت آمیز در تلاش برای تحق خواسته های قانونی خود هستند و تا رسیدن به این هدف از پای نخواهند نشست.

وی خاطر نشان کرد: مردم بحرین با قدرت در راه سقوط رژیم استبدادی گام برمی دارند و شهادت یک شهروند بحرینی دیگر براثر شکنجه و همچنین ادامه شکنجه زنان و شخصیتهای مشهور بحرینی سبب شده است تا مردم با وجود خشونتی که از سوی رژیم حاکم با حمایت اشغالگران عربستانی اعمال می شود بیش از پیش بر برگزاری تظاهرات اصرار ورزند.

علوی با اشاره به درخواست ائتلاف ۱۴ فوریه برای تظاهرات در میدان شهدا (اللؤلؤه) به عنوان نماد انقلاب مردم بحرین پیش بینی کرد که نیروهای آل خلیفه این تظاهرات را سرکوب کنند.

وی اقدامات خانم “می خنساء” و سایر فعالان و نهادهای حقوقی برای اقامه دعوی علیه رژیم آل خلیفه به علت ارتکاب جنایت علیه مردم بی دفاع بحرین در دادگاه های بین المللی را ارزشمند دانست و تصریح کرد: این اقدام رژیم حاکم به نوعی به وحشت انداخته و به همین دلیل پیشنهاد مذاکره را در مقابل توقف اقامه دعوی مطرح کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر