1

زنان دارای رفتارهای پرخطر در معرض ابتلا به ایدز + تصویر

  • کد خبر : 21476
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۲

زنان دارای رفتارهای پرخطر و کودکان کار و خیابان را نیز از دیگر اقشار پرخطر در معرض ابتلا به ایدز عنوان کرد

:

زنان دارای رفتارهای پرخطر در معرض ابتلا به ایدز

image
 مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی اعلام کرد: ۲۱ هزار یتیم ایدز در مراکز شبه خانواده سازمان بهزیستی به دلیل بی سرپرستی یا بدسرپرستی تحت پوشش قرار گرفتند.
‘حبیب الله مسعودی فرید’ روز چهارشنبه در ‘همایش روز جهانی ایدز’ با بیان اینکه عوامل محیطی ، ۷۰ درصد ، ژنتیکی ۲۰ درصد و خدمات ۱۰ درصد در سلامت مردم تاثیر گذار است، گفت: اگر اقدامات پیشگیرانه در زمینه ایدز انجام نشود با مشکلات زیادی روبرو خواهیم بود.

وی ، دانش و مهارت ، اقدامات رسانه ای در جمعیت های بزرگ ، فهرست ارایه دهندگان خدمت، همکاری های بین بخشی و تغییر در رویه سازمان ها را از جمله استراتژی های تامین سلامت مردم برشمرد.

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه همکاری های بین بخشی در کنترل بیماری ها لازم بوده اما کافی نیست، افزود: ایران توانسته در کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد و همچنین شیوع لجام گسیخته اچ.آی.وی اقدامات خوبی انجام دهد و این بیماری را در معتادان تزریقی کنترل کند.

وی ، ارتقای معنویت، کاهش فقر ، بیکاری، طلاق، آسیب های اجتماعی ، تحکیم بنیان خانواده و تقویت سرمایه های اجتماعی را از راهکارهای لازم برای کاهش آمار اچ.آی.وی در کشور برشمرد.

وی ، شیرخواران و یتیمان ایدز را از جمله افراد پرخطر در معرض اچ.آی.وی دانست و گفت: تغییر الگوی انتقال ایدز باعث افزایش تعداد شیرخواران و کودکان مبتلا به ایدز شده است.

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی ، زنان دارای رفتارهای پرخطر و کودکان کار و خیابان را نیز از دیگر اقشار پرخطر در معرض ابتلا به ایدز عنوان کرد.

فرید، ارسال بخشنامه به مراکز بهزیستی استان ها برای پذیرش مبتلایان به اچ.آی.وی را از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی برشمرد و گفت: در زمینه بیمه مبتلایان به ایدز باید اقدامات سازنده ای انجام شود که سازمان بهزیستی در این زمینه در حال انجام اقداماتی است.

وی به راه اندازی ۱۰۷ مرکز گذری معتادان، ۲۷ سرپناه شبانه و ۱۱۱ تیم سیار در شش ماهه اول امسال اشاره کرد و گفت: راه اندازی ۱۷ مرکز گذری معتادان، پنج مرکز سرپناه شبانه ، ۳۲ تیم سیار ، تربیت ۱۵۰ مربی پیشگیری از ایدز و آموزش ۱۴۲ هزار و ۸۱۱ نفر از گروه های پرخطر و همچنین توزیع چندمیلیون سوزن، سرنگ و کاندوم از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی برای پیشگیری از ایدز است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=21476

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]