3

سازمان عفو بین الملل از کشورهای آفریقایی خواست تا بوش را دستگیر کنند

  • کد خبر : 21580
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۹

سازمان عفو بین الملل از کشورهای آفریقایی خواسته است تا جرج دبلیو بوش، رییس جمهور پیشین آمریکا را که از آن قاره دیدار می کند به خاطر نادیده گرفتن قوانین بین المللی مربوط به منع شکنجه دستگیر کنند.

سازمان عفو بین الملل از کشورهای آفریقایی خواسته است تا جرج دبلیو بوش، رییس جمهور پیشین آمریکا را که از آن قاره دیدار می کند به خاطر نادیده گرفتن قوانین بین المللی مربوط به منع شکنجه دستگیر کنند.

جرج بوش این هفته به کشورهای آفریقایی تانزانیا، زامبیا و اتیوپی سفر کرده است و تا روز دوشنبه از این کشورها دیدار می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لوساکا مقام های عفو بین الملل می گویند این سه کشور موظفند تا طبق قوانین بین المللی رییس جمهور پیشین آمریکا را دستگیر کنند.

‘مت پولارد’ مشاور ارشد حقوقی عفو بین الملل در این باره می گوید: ‘همه کشورهایی که جرج دبلیو بوش به آنجا سفر می کند موظفند او را به خاطر نقشی که در شکنجه انسان ها داشته به دست عدالت بسپارند.’

پولارد افزود: ‘قوانین بین المللی ما را ملزم می کند تا نگذاریم کسانی که مسئول شکنجه افرادند بتوانند در جای امنی پناه بگیرند.’

او گفت: ‘اتیوپی، تانزانیا و زامبیا باید از این فرصت استفاده کنند و و با انجام وظیفه خود به مصونیتی که جرج بوش تا به حال از آن بهره مند بوده پایان دهند.’

این مقام سازمان عفو بین الملل با اشاره به هدف بوش از این سفر که افزایش آگاهی نسبت به سرطان ها عنوان شده است،اظهار داشت که این امر از آسیبی که او با مجاز شمردن ایجاد خفگی مصنوعی (واتربوردینگ) به موضوع مصاف با شکنجه وارد آورد،نمی کاهد و او باید با پیامدهای قانونی کاری که کرده مواجه شود.

به گفته سازمان عفو بین الملل بوش در زمان ریاست جمهوری آمریکا به سازمان اطلاعات مرکزی این کشور،سیا، اجازه داد برای بازجویی از زندانیانی که به طور پنهانی در بازداشت به سر می بردند، از ‘تکنیک های پیشرفته بازجویی’ و ‘واتربوردینگ’ استفاده شود.

صدها نفر از زندانیان بدون آن که حتی جرمشان مشخص باشد به بهانه نبرد با تروریسم در زندانهای مخفی سیا شکنجه شده اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=21580

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر