2

موضع وزارت علوم برای تغییر رئیس دانشگاه تهران

  • کد خبر : 21608
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۹

وزارت علوم تصمیمی در زمینه تغییر رئیس دانشگاه تهران ندارد. اصلاً در ستاد وزارت علوم هیچ خبری از تغییر روسای دانشگاهها نیست.

معاون فرهنگی وزیر علوم درباره موضع وزارت علوم برای تغییر رئیس دانشگاه تهران گفت: وزارت علوم تصمیمی در زمینه تغییر رئیس دانشگاه تهران ندارد. اصلاً در ستاد وزارت علوم هیچ خبری از تغییر روسای دانشگاهها نیست.

غلامرضا خواجه سروی در پاسخ به خبرنگار مهر در حاشیه گردهمایی معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاهها در دانشگاه تربیت مدرس در پاسخ به اینکه “آیا در وزارت علوم هیچ بحثی برای تغییر رئیس دانشگاه تهران وجود ندارد؟” گفت: اصلاً چنین بحثی نبوده است. البته موضوع تغییر رئیس دانشگاه تهران را در داخل دانشگاه تهران زیاد شنیده ام.

معاون وزیر علوم افزود: مرتب از داخل دانشگاه تهران تماس می گیرند و می پرسند که آیا دکتر فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه تهران می رود. ما هم به آنها می گوییم که نشنیده ایم.

خواجه سروی خاطرنشان کرد: تغییر و تحول روسای دانشگاهها در حال حاضر که داریم با هم صحبت می کنیم در حد شایعه است. در ستاد وزارت علوم هیچ خبری از تغییر روسای دانشگاهها نیست.

وی افزود: وزارت علوم هیچ تمایلی ندارد روسای دانشگاهی که عملکرد خوبی دارند، با دانشگاه آشنا هستند و خوب کار می کنند را از دست بدهد مگر آنکه الزامی پیش بیاید.

غلامرضا خواجه سروی که در حاشیه دومین هم اندیشی معاونین فرهنگی و اجتماعی دانشگاهها و نمایندگان وزیر علوم در هیئت های نظارت بر تشکل های اسلامی گفتگو می کرد، درباره موضع وزارت علوم درباره رفتار جمعی از دانشجویان در قبال سفارت انگلیس گفت: در چارچوب مقررات دولتی، کنواسیونهایی بر سفارتخانه های خارجی حاکم است که دولت هر کشور باید به آنها احترام بگذارد و دولت جمهوری اسلامی و دستگاههای تابعه اش نیز از این امر مستثنی نیستند کما اینکه دولت انگلیس هم همین وظیفه را دارد.

معاون وزیر علوم افزود: اگر اتفاقی که در خصوص سفارت انگلیس افتاد را در فضای جوانانی که این کار را انجام دادند و قاعدتا یک بخشی از آنها هم دانشجویان بودند بررسی کنیم، باید این واکنش را یک واکنش طبیعی بدانیم که در مقابل رفتارهای دولت انگلیس و سفارتشان در ایران صورت گرفته است لذا نباید این اتفاق را حمل بر یک کار دولتی کرد.

وی اضافه کرد: روحیه دانشجویان این طوری است؛ رصد تحرکات دانشجویی در کشورمان نشان می دهد که آنها حتی جلوی مجلس هم رفته و در اعتراض به یک تصمیم مجلس شورای اسلامی، آنجا را به محاصره هم درآورده اند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: واکنش دانشجویان نشان دهنده یک واکنش ملی است بدون اینکه دولت ایران در این مسئله  دخالتی داشته باشد. دانشجویان وقتی حکومت بحرین شروع به کشتار معترضین و مردم بحرین کرد این اعتراضات را مقابل سفارتخانه آنها هم داشته ایم.

غلامرضا خواجه سروی افزود: اتفاقی هم که درباره سفارت انگلستان افتاد حاکی از یک واکنش اجتماعی است و نشان دهنده واکنش افراد نخبه ایران یا جوانان و دانشجویانمان نسبت به فشارها و تبعیض هایی است که دولت انگلستان در حوزه علم و فناوری به کشورمان تحمیل کرده یا تضعیعات و تبعیضاتی که دولت انگلستان در سالهای اخیر برای دانشجویانمان در این کشور ایجاد کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=21608

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر