3

انگلیس و امریکا در حال ساخت سلاح‌های بیولوژیکی برای نسل کشی

  • کد خبر : 21625
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۹

ارتش‌های انگلیس و امریکا در حال ساخت سلاح‌های بیولوژیکی جدیدی هستند که قادر به از بین بردن نسل‌های مشخصی است.

“امریکا و انگلیس به دنبال سلاح‌ نسل‌کش”

یک کارشناس خاورمیانه در گفت‌وگو با پرس تی‌وی اظهار داشت، ارتش‌های انگلیس و امریکا در حال ساخت سلاح‌های بیولوژیکی جدیدی هستند که قادر به از بین بردن نسل‌های مشخصی است.

پیتر ایر، مشاور امور خاورمیانه گفت: “آن‌ها ( موسسات نظامی امریکا و انگلیس) بمبی را ساخته‌اند که نژاد آفریقایی را هدف قرار می‌دهد. حتی گفته می‌شود که یک بمب هم برای نژاد چینی ساخته شده است.”

ایر ضمن این‌که این پروژه منحوس را “کاملا دیوانه‌وار” خواند، افزود، کار روی این تسلیحات ابتدا در رودزیا سابق (زیمبابوه معاصر) توسط دولت انگلیس آغاز شد اما بعد از این‌که مستعمره سابق انگلیس اعلام استقلال کرد، کار روی آن توسط مارگارت تاچر، نخست وزیر وقت انگلیس به آفریقای جنوبی انتقال داده شد.

این تحلیل‌گر در ادامه گفت، امریکا و انگلیس نه تنها ذخایر گسترده‌ای از سلاح‌های بیولوژیکی و شیمیایی در دست دارند بلکه حتی این سلاح‌های مرگبار را در اختیار رژیم‌های دیکتاتوری در سراسر جهان برای استفاده قرار داده‌اند.

ایر گفت: “امریکا و انگلیس در (جریان جنگ ایران و عراق) جنگ‌افزارهای شیمیایی و بیولوژیکی در اختیار صدام حسین قرار دادند … انگلیس در واقع برای تاسیس آزمایشگاه‌ها در عراق پول پرداخت کرد و به آن‌ها ( رژیم سابق عراق) کمک کرد این سلاح‌ها را تولید کنند.”

از سوی دیگر، رالف شونمان یک نظریه‌پرداز ساکن کالیفرنیا در گفت‌وگو با پرس تی‌وی اظهار داشت، پنتاگون در حال تسلیحاتی کردن عوامل ویروسی ژن‌ها در سطح ۴ و ۵ ایمنی زیستی در امریکا است.

وی افزود، این سلاح‌ها یا به رژیم‌های سرکوب‌گر فروخته شده یا علیه کشورهایی که امریکا به دنبال ایجاد بی‌ثباتی در آن‌ها است، به کار گرفته می‌شوند.

کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی، توسعه، تولید، انبار و استفاده از سلاح‌های شیمیایی را منع کرده است و از کشورهای عضو خواسته بود که تمام ذخایر خود از مواد ممنوعه را تا ۲۹ آوریل ۲۰۰۷ از بین ببرند.

امریکا با اعلام این‌که قادر نخواهد بود سلاح‌های شیمیایی خود را قبل از ضرب‌الاجل درخواستی توسط کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی در سال ۲۰۱۲ از بین ببرد، می‌گوید دست کم یک دهه دیگر برای انجام این مهم وقت می‌خواهد.

بر پایه دستورالعمل کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی، هر کشوری که از قوانین این کنوانسیون حمایت نکند به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داده می‌شود.

با وجود این، شونمن می‌گوید، امریکا هیچ قصدی برای از بین بردن این سلاح‌ها ندارد و چنین صحبت‌هایی در مورد نقش امریکا تنها تبلیغات است.

وی افزود: “هیچ مدرکی مبنی بر این‌که ارتش امریکا قصد داشته باشد این سلاح‌ها را از بین ببرد وجود ندارد؛ در مقابل پنتاگون در حال افزایش تجهیزات خود است.”

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=21625

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]