3

تصویب طرح های ضد ایرانی جدید در مجلس سنای آمریکا

  • کد خبر : 21628
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۵

سناتورهای امریکایی در تازه‌ترین اقدام ضد ایرانی خود، توقیف دارایی‌های هر یک از مؤسسات امریکایی یا غیرامریکایی را که با بانک مرکزی ایران مبادلات مالی داشته باشند، خواستار شده‌اند.

مجلس سنا امریکا در تلاش برای جلوگیری از مبادلات بانک‌های بین­ المللی با بانک مرکزی ایران، تحریم‌های تازه‌اقتصادی علیه این کشور تصویب کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این طرح که روز پنج‌شنبه (۱۰ آذر، اول دسامبر) به اتفاق آرا در مجلس سنا به تصویب رسید پیش از قانونی شدن اجرای آن باید به تصویب مجلس نمایندگان و باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا نیز برسد.

این طرح که پیش‌نویس آن را روبرت منندز، سناتور دموکرات و مارک کیئرک، سناتور جمهوری‌خواه تهیه کرده­اند، به رئیس جمهوری امریکا اجازه می‌دهد آن دسته از بانک‌های خارجی را که “مبادلات مالی قابل توجهی با بانک مرکزی ایران” داشته باشند، مشمول تحریم قرار دهد.

سناتورهای امریکایی در تازه‌ترین اقدام ضد ایرانی خود، توقیف دارایی‌های هر یک از مؤسسات امریکایی یا غیرامریکایی را که با بانک مرکزی ایران مبادلات مالی داشته باشند، خواستار شده‌اند.

منندز ادعا کرده است این طرح می‌تواند به “جلوگیری از پیشروی ایران به سوی جنگ‌افزارهای هسته‌ای” کمک کند.

امریکا، انگلیس و کانادا پس از انتشار گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی که در آن به امکان قصد تهران برای استفاده نظامی از برنامه هسته­ای اشاره شده است، تحریم‌های یک‌جانبه‌?ای را علیه ایران اعمال کردند.

ایران گزارش اخیر آژانس را رد و آن را “نامتوازن، غیرحرفه‌ای و تحت تاثیر انگیزه‌های سیاسی و عمدتا تحت فشار امریکا” دانسته است.

سنای امریکا این طرح را در پی آن به تصویب رساند که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز پنج‌شنبه خود تحریم‌هایی را علیه ۳۷ شخصیت و ۱۴۳ شرکت و سازمان ایرانی پس از شکست تحریم علیه صنایع نفتی این کشور، وضع کرده است.

مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره این تحریم‌ها را بیهوده و بی‌اثر توصیف کرده‌اند.

ایران تاکید می­کند، هدف از این تلاش‌ها فشار بر تهران برای تسلیم شدن در برابر اراده قدرت‌های غربی هم‌پیمان با رژیم اسرائیل است.

ایران با رد اتهامات امریکا و هم‌پیمانان آن ، تصریح کرده است، به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از حق توسعه و دستیابی به فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای برخوردار است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=21628

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]