5

موج روز افزون گرایش به اسلام در زندان های آمریکا

  • کد خبر : 2168
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۷:۴۳

منابع خبری می گویند موج روز افزون گرایش به اسلام در زندان های آمریکا و همچنین میان طبقات محروم، مقام های این کشور را مستاصل کرده است. شبکه تلویزیونی العربیه روز جمعه گزارش داد مسئولان مدیریت و خدمات زندان های آمریکا به اعضای کنگره این کشور گفته اند اسلام گرایی در زندان های آمریکا بویژه […]

منابع خبری می گویند موج روز افزون گرایش به اسلام در زندان های آمریکا و همچنین میان طبقات محروم، مقام های این کشور را مستاصل کرده است.
شبکه تلویزیونی العربیه روز جمعه گزارش داد مسئولان مدیریت و خدمات زندان های آمریکا به اعضای کنگره این کشور گفته اند اسلام گرایی در زندان های آمریکا بویژه افرادی که در زندان به دین اسلام می گروند، به خطری برای امنیت ملی آمریکا محسوب تبدیل شده است.
کمیته امنیت ملی آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور با برگزاری جلسه ای موضوع اسلام گرایی در داخل زندان ها را بررسی کرد. در آمریکا بالاترین میزان زندانیان در جهان وجود دارند. میانگین زیادی از این افراد آفریقایی تبارهای آمریکا هستند. این درحالی است که دین اسلام تنها دینی است که زندانیان خیلی سریع به ان گرایش پیدا می کنند و این مساله زمینه و بستر مناسبی را برای سازمان ها و گروه های اسلامی فعال در داخل زندان ها جهت جذب و بسیج زندانیان فراهم می کند. این چیزی است که شماری از مسئولان و مقامات سابق و کنونی کمیته امنیت ملی آمریکا به ان معترفند.
مایکل داوننگ پلیس لس آنجلس در این باره گفت:«این پدیده ای کوچک است اما آثار بسیار بزرگی دارد. شمار زیادی از زندانیان وجود دارند که از سوی افراد اسلام گرا مورد تاثیرگذاری قرار می گیرند».
العربیه در گزارش خود اضافه می کند این نخستین جلسه ای نیست که پیتر کینگ رئیس کمیته امنیت ملی در خصوص بنیادگرایی اسلامی برگزار می کند، ضمن آنکه جلسه جدید نیز مانند جلسات قبلی به علت متمرکز شدن روی مسلمانان بحث و جدالهایی را به همراه داشت.
در همین حال شماری از اعضای کنگره با پیتر کینگ که می گوید رشد اسلام گرایی در زندان ها به«تروریسم» کمک می کند اختلاف نظردارند و معتقدند باندهای خشن در داخل آمریکا شمار بیشتری از آمریکاییها را به قتل رسانده اند و حال آن که رویکرد به اسلام از خشونت گرایی بی هدف و کور مخالفت می کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2168

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر