2

پیامدهای خروج برخی کشورها از پول واحد اروپایی

  • کد خبر : 21844
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۸

فرانسیس فوکویاما با اشاره به اینکه منطقه یورو با خروج احتمالی برخی کشورها از آن در آستانه فروپاشی قرار دارد

فرانسیس فوکویاما با اشاره به اینکه منطقه یورو با خروج احتمالی برخی کشورها از آن در آستانه فروپاشی قرار دارد ابراز داشت که هویت واحد اروپایی به وجود نیامده است.

خبرگزاری فارس: فوکویاما: منطقه یورو در آستانه فروپاشی است/ هویت واحد اروپایی به وجود نیامده است

به گزارش فارس به نقل از “سوئیس اینفو”، فرانسیس فوکویاما، نویسنده مشهور کتاب “پایان تاریخ” و تئوریسین لیبرال دموکراسی غربی تصریح کرد که مسیری که منطقه یورو در پیش گرفته است قابل دوام نیست.

وی افزود: اتحادیه اروپا چاره‌ای ندارد جز اینکه به یک اتحادیه مالی عمیق تبدیل شود وگرنه فرو خواهد پاشید، اگر هم فرو نپاشد بخش مالی آن از بین خواهد رفت.

این سخنان در همان روزی ابراز شد که شش بانک بزرگ اروپا از جمله بانک ملی سوئیس از انجام اقداماتی برای کاهش مشکل اعتباری ناشی از بحران اقتصادی خبر دادند.

به نوشته سوئیس‌ اینفو، سیستم مالی اروپا به خاطر بدهی های مالی سنگین یونان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی تحت فشارهای شدیدی واقع شده است.

فوکویاما افزود: به نظر می‌رسد که یونان و بعضی دیگر از کشورهای اروپایی به این نتیجه برسند که نمی‌توانند رشد کنند مگر آنکه از منطقه یورو خارج شوند.

فوکویاما سپس در سخنانی در دانشگاه ژنو به بحث بحران هویت پرداخت و تصریح کرد که هویت واحد اروپایی خود مشکل‌زاست. اتحادیه اروپا در اصل به عنوان یک نهاد تکنوکراتیک با اهداف اقتصادی و سیاسی و پس از جنگ دوم جهانی تاسیس شد.

وی افزود: اروپایی بودن آن حس و حالی را که فرانسوی بودن، آلمانی بودن، اسکاتلندی بودن و … ایجاد می‌کند، نمی‌تواند به وجود آورد. این به واقع ریشه مشکل است چرا که اکنون هیچ حسی از همبستگی بین آلمانی‌ها و یونانی‌ها [به طور مثال] وجود ندارد.

این استاد دانشگاه استنفورد البته پیامدهای خروج برخی کشورها از پول واحد اروپایی را چندان جدی ندانست.

فوکویاما معتقد بود که لیبرال دموکراسی پایان تاریخ است و از این پس بشریت راه به سوی نظریات جدید سیاسی نخواهد برد اما نظریه وی اکنون حتی در غرب نیز به شدت مورد انتقاد واقع شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=21844

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر