2

راه ابریشم، فرصتی ایده‌ال برای درآمدزایی شرکت‌های امنیتی چین

  • کد خبر : 218979
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰

چین به منظور اجرای طرح بزرگ راه ابریشم نوین، در حال امضای صدها قرارداد با کشورهای حاشیه این راه از آسیا گرفته تا اروپا و آفریقاست که بخش مهمی از این قراردادها باعث می‌شود تا شرکت های امنیتی سودهای قابل توجهی در این زمینه کسب کنند.

به گزارش ایرنا، در کنار سرمایه گذاری های کلان در طرح های زیربنایی راه ابریشم نوین که در سال ۲۰۱۳ با عنوان «یک کمربند – یک راه» توسط رئیس جمهوری چین مطرح شد، انتظار می رود که هزاران کارگر چینی نیز در برنامه های ذی ربط مشغول به کار شوند و شرکت های امنیتی وظیفه تامین امنیت آنها را بر عهده داشته باشند.
به غیر از شرکت های امنیتی کوچکتری که در چین از این بابت منتفع می شوند باید، در نظر داشت که موسسات امنیتی بزرگ در سراسر جهان نیز در ارتباط با اجرای طرح های زیربنایی مختلف اعم از زمینی و دریایی فعال خواهند شد.
میلیاردها دلار از سوی چین و کشورهای حوزه راه ابریشم برای طرح های زیربنایی سرازیر می شود و شرکت های امنیتی باید کارگران را تامین امنیت کنند.
از سوی دیگر هزاران شرکت در زمینه های مختلف تولید و ساخت و ساز از تولید فولاد و آهن گرفته تا ساخت بنادر و راه های آهن و احداث کارخانه های سیمان در این طرح ها شترکت خواهند کرد.
شمار زیادی از این کارگران باید در طرح های ساخت خط آهن، بنادر، راه های زمینی و نیروگاه های برق کار کنند که لازم است شرکت های بزرگ و کوچک امنیتی جهان و چین تامین امنیت آنها را تضمین نمایند.
در برخی از مناطق شامل آسیا و آفریقا ترجیحا کشورها می خواهند که طرف قرارداد آنها برای تامین امنیت کارگران شرکت های چینی باشند اما شرکت های بزرگ اروپایی در نقاطی از آسیا و اروپا این وظیفه را بر عهده خواهند گرفت.
روزنامه «ساوت چاینا» از هنگ کنگ در تازه ترین گزارش خود آورده است که شش کشور شامل پاکستان، تایلند، موزامبیک، ‌ترکیه، ‌مالزی و کامبوج سال گذشته میلادی یک کنسرسیوم امنیتی در همین رابطه تشکیل داده‌اند.
این در شرایطی است که انتظار می رود در طول یک دهه آینده بین ۵۰ تا ۶۰ کشور به طور مستقیم با طرح راه ابریشم مرتبط باشند که لازم است مسایل امنیتی کارگران آنها در نظر گرفته شود.
چین و پاکستان هم یک کریدور اقتصادی راه اندازی کرده اند که ارزش طرح های آن از ۴۶ میلیارد دلار به ۵۷ میلیارد دلار افزایش یافته است و برای تامین امنیت کارگران چینی و پاکستانی، اسلام آباد قصد دارد ۱۵ هزار نیروی نظامی اختصاص دهد.
با توجه به اینکه حمله به تیم های کارگری و مهندسی از جمله حمله به چینی ها در کشورهای مختلف سابقه داشته است پیش بینی می شود نزدیک به شش هزار شرکت امنیتی چین تامین امنیت کارگران را بر عهده بگیرند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=218979

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر