3

معاون دبیرکل ناتو درخصوص چالش‌های امنیتی توضیح می‌دهد

  • کد خبر : 2248
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۸

سایت “هاست اکسپلود ” در گزارشی به قلم “خورخه بنیتز ” نوشت، جلسه ای با حضور وزرای دفاع ناتو در تاریخ ۸ و ۹ ماه ژوئن در بروکسل برگزار شد. از تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه می‌توان به نسخه اصلاح شده سیاست ناتو در موضوع پدافند سایبری اشاره کرد. * دستاوردهای این جلسه: گزارشی […]

سایت “هاست اکسپلود ” در گزارشی به قلم “خورخه بنیتز ” نوشت، جلسه ای با حضور وزرای دفاع ناتو در تاریخ ۸ و ۹ ماه ژوئن در بروکسل برگزار شد. از تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه می‌توان به نسخه اصلاح شده سیاست ناتو در موضوع پدافند سایبری اشاره کرد.
* دستاوردهای این جلسه: گزارشی خلاصه و مطرح شدن ۲ سوال

در گزارش اولیه این جلسه، اطلاعات کمی در ارتباط با این نسخه اصلاح شده سیاست گذاری ارائه داد و اینکه چگونه این سیاست می‌تواند راهکاری هماهنگ در حوزه پدافند سایبری را برای کشورهای هم پیمان ایجاد کند؛ راهکاری که با تمرکز برروی روش‌های صریح، مشخص و نوین، و برای پیشگیری از تهدیدهای سایبری ترویج شود. اکنون این حقیقت فاش شده است که ۲ سوال اساسی توسط وزرای شرکت کننده در جلسه مطرح شد که این سیاست را به چالش کشید: ناتو می‌خواهد از چه چیزی دفاع کند و برنامه این سازمان برای اینکار چیست؟

* معاون دبیرکل ناتو درخصوص چالش‌های امنیتی توضیح می‌دهد

ایده پدافند سایبری ناتو که در مارچ ۲۰۱۱ به تصویب اعضا رسید مبنای گفتگو و سرآغاز توسعه سیاسی است. معاون دبیرکل “بخش چالش‌های امنیتی، “جیمی شیا “خلاصه‌ای از دست آوردهای اخیر ناتو ارائه می‌دهد: “سیاست نوین به ناتو کمک خواهد نمود تا سریع تر و بهتر از شبکه‌های کامپیوتری خود محافظت نموده و همیاری بهتری در تمام سه حیطه حیاتی امنیت سایبری با هم پیمانان و شرکای خود داشته باشد. ۳ حیطه مذکور شامل جلوگیری از حملات سایبری، مبارزه و کاهش اثر آنها، مساعدت به کشورهای آسیب دیده به منظور بازسازی و ترمیم سریع سیستم‌های اطلاعاتی شان است. سیاستی که دستاوردی عظیم برای ناتوست. ”
دبیر کل ناتو نیز اظهار داشت: “اگر بگوییم حملات سایبری شکل جدیدی از مبارزات ممتد و نرم هستند اغراق نکرده ایم. “

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2248

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر