به گزارش افق نیوز، وی ادامه داد: دولت و وزارت راه سابق برای شرکتهای هواپیماهایی خصوصی، هواپیما نمیخرید بلکه نهایت، کمک فنی را به آنها می کرد و یا مجوز پرواز در آسمان کشور را می داد اما قیمت دست ما نبود.
وزیر راه دولت قبل با بیان اینکه در قرارداد هیچ یک از شرکتهای هواپیمای خصوصی امضای مقامات دولتی وجود ندارد، ادامه داد: مانند برخی نیستیم که مذاکره کنیم و شرکتها خود قرارداد خرید هواپیما ببندند. ما در سال ۸۴ صنعت هواپیمایی را با ۱۴۰ فروند هواپیما تحویل گرفتیم که در پایان دولت این عدد را به ۲۴۴ فروند رساندیم.
نیکزاد تصریح کرد: ما به شرکتهای هواپیمایی کمک می کردیم بدان معنا که به رئیس سازمان هواپیمایی کشور دستور میدادیم تا بررسی کند که آیا هواپیماهای واردات با آب و هوای ایران سازگار است یا خیر. ما کارهای فنی هواپیما را میپذیرفتیم. شاید هواپیماها نو نبودند اما پرندههای با سن بالای ۱۵ سال پرواز را نمی پذیرفتیم.
وی یادآور شد: اگر کسی سندی دارد که در دولت نهم و دهم می شد ده برابر آنچه که گفته میشود هواپیما خرید، آن را در فضای مجازی منتشر کند.