1

تاکنون ۴۵ مالباخته از رمالان و دعانویسان شکایت کردند.

  • کد خبر : 2259
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۸

رییس پلیس آگاهی استان تهران و البرز با بیان اینکه از سال گذشته ۸ رمال و دعانویس دستگیر و روانه زندان شدند گفت: تاکنون ۴۵ مالباخته از این رمالان شکایت کردند. سرهنگ حمیدرضا گل‌صباحی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه در دو ماهه سالجاری سه تن که اقدام به […]

رییس پلیس آگاهی استان تهران و البرز با بیان اینکه از سال گذشته ۸ رمال و دعانویس دستگیر و روانه زندان شدند گفت: تاکنون ۴۵ مالباخته از این رمالان شکایت کردند.

سرهنگ حمیدرضا گل‌صباحی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه در دو ماهه سالجاری سه تن که اقدام به فالگیری و رمالی در سطح حوزه استحفاظی استان تهران و البرز می‌کردند توسط ماموران دستگیر شده‌اند، گفت: سال گذشته نیز پنج رمال و فالگیر دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه از میان رمالان دستگیر شده دو زن و شش نفر مرد بودند، گفت: تاکنون ۴۵ نفر مالباخته از این رمالان شکایت کردند.
گل صباحی در تشریح پرونده‌های این رمالان گفت: سال گذشته ماموران پلیس از طریق تماس و اطلاعات مردمی دریافتند زنی به نام «سعیده» با دریافت عکس دختران دم‌بخت و افرادی که دچار مشکلاتی بودند اقدام به رمالی و دعانویسی به صورت حضوری برای مردم می‌کرد.
وی با بیان اینکه پس از دریافت این اطلاعات کارآگاهان برای دریافت صحت و سقم این مسئله ‌وارد شدند؛ گفت: پس از تحقیقات مشخص شد این زن بی‌سواد که اقدام به رمالی و دعانویسی برای حل مشکلات مردم می‌کرد از فرزندش برای تحریر دعاها استفاده می‌کرد.
به گفته رییس پلیس آگاهی استان تهران و البرز تاکنون چهار نفر که بیشتر آنان را زنان و دختران جوان تشکیل می‌دهند از این رمال بی‌سواد شکایت کردند.
وی در ادامه افزود: چندی پیش نیز با شکایت زن جوانی از فردی به نام «امیر» پرونده‌ای تحت عنوان تجاوز به عنف پیش روی ماموران پلیس آگاهی گشوده شد.
گل‌صباحی با بیان اینکه این زن جوان در اظهارات خود عنوان کرده بود که برای حل مشکلات و بخت‌گشایی به سراغ امیر رفته است، گفت: این زن جوان مدعی شد که این رمال با وعده‌های پوچ و برای حل مشکل بخت‌گشایی وی به او تعرض کرده است.
رییس پلیس آگاهی استان تهران و البرز افزود: ماموران با انجام تحقیقات نامحسوس از فعالیت این فرد مطمئن شده و با انجام مستندسازی نسبت به دستگیری این رمال متجاوز وارد عمل شدند.
وی به ایسنا گفت: کارآگاهان در تحقیقات گسترده دریافتند این رمال به بهانه نوشتن دعای حل مشکلات و دعای گشایش بخت بر روی بدن زنان با زعفران و گلاب به آنان تعرض می‌کرده است.
گل‌صباحی افزود: تاکنون ۱۵ زن و دختر جوان از این رمال بخت‌گشای شیطان‌صفت شکایت کرده‌اند.
رییس پلیس آگاهی استان تهران و البرز تصریح کرد: چندی پیش ماموران پلیس آگاهی نسبت به دستگیری فردی به نام «احمد» با نام مستعار «سید» که پس از فریب زنان و دختران آنان را به بهانه‌های پوچ اغفال کرده بود اقدام کردند و پس از دستگیری این متهم تعداد زیادی کتب رمالی، سنگ و فلز و پوست حیوانات در منزل وی کشف و ضبط شد.
گل صباحی افزود: تاکنون شش نفر از این رمال شکایت کرده‌اند.
به گفته رییس پلیس آگاهی استان تهران و البرز، شخصی به نام «سیدمحمد» که در منزلش واقع در حصارک اقدام به رمالی و دعانویسی می‌کرد دستگیر و تاکنون تعداد زیادی علیه این فرد اقامه دعوی کردند.
گل‌صباحی با بیان اینکه چندی پیش زنی جوان با مراجعه به پلیس مدعی شد که به سفارش دوستان و آشنایان و برای رفع بیماری به فرد رمالی به نام «حسین» مراجعه کرده است، گفت: این فرد علاوه بر دعانویسی برای افراد مختلف داروهای گیاهی نیز تجویز می‌کرده که نه تنها گره‌ای از مشکلات این افراد نگشوده بود بلکه سبب تشدید بیماری این زن جوان شده بود.
رییس پلیس آگاهی استان تهران و البرز با بیان اینکه ماموران پس از اخذ دستور قضایی «حسین» را در منزلش دستگیر و تعداد زیادی گیاهان دارویی و کتب دعانویسی در منزل وی کشف و ضبط کردند، گفت: تاکنون شش نفر از این رمال شکایت کرده‌اند.
وی در ادامه با تشریح علل گرایش افراد به رمالان و دعانویسان به ایسنا گفت: بر اساس مدارک موجود گره‌گشایی از مشکلات، علاج بیماری، بخت‌گشایی، انداختن مهر به دل فردی دیگر و نوشتن ادعیه برای گره‌گشایی علل گرایش افراد به رمالان و دعانویسان بوده است.
گل‌صباحی با بیان اینکه اکثر مالباختگان زنان و دختران جوان بودند، گفت: برحسب انواع پرونده، نوع متهم و میزان شهرت و مقبولیت رمالان مبالغی بین ۲۰هزار تا ۳۰۰هزار تومان دریافت و در برخی موارد مبالغ قابل توجهی تا سقف پنج میلیون تومان نیز از شکات دریافت شده است.
به گفته رییس پلیس آگاهی استان تهران و البرز چنانچه مردم یا افرادی که در زمره شکات قرار دارند دارای اعتقاد قوی و شرعی باشند هیچ‌گاه طعمه افراد سودجو قرار نمی‌گرفتند.
گل‌صباحی در ادامه افزود: افراد دارای مشکلات خانوادگی به جای مراجعه به این افراد سودجو به مراکز مشاوره‌ای دارای پایه علمی مراجعه کنند و برای حل مشکلات و مسائل خانوادگی به جای دنبال کردن رمل و اسطرلاب و معجون با متخصصان و روانشناسان صحبت کنند.
وی در مورد شیوه فعالیت بسیاری از این رمالان و دعانویس گفت: بسیاری از این افراد از طریق بستگان و آشنایان خود اقدام به بازار گرمی و جلب مشتری می‌کنند و در پاسخ به سوالات مراجعه‌کنندگان به کلی‌گویی می‌پردازند و یک نسخه کلی را به اصطلاح برای تمام مشتریان خود می‌پیچند که می‌توان حرف‌های کلی آنان را به بسیاری از مسائل مرتبط دانست.
وی افزود: اغلب رمالان به واسطه آشنایانشان اطلاعاتی را از فرد مراجعه‌کننده دریافت و با پرورش این اطلاعات اعتماد مالباخته را جلب می‌کنند.
رییس پلیس آگاهی استان تهران و البرز با بیان اینکه رمالان با استفاده از مواد شیمیایی اقدام به تغییرات شیمیایی در مایعات همچون تغییر رنگ مواد، دود و قل‌قل مایعات می‌کنند گفت: این در حالی است که تنها آنان با استفاده از پودر آهک و مواد شیمیایی این‌گونه تغییرات را ایجاد می‌کنند.
وی افزود: علاوه بر مواردی که به صورت حرفه‌ای مبادرت به اینگونه جرایم می‌کنند در بسیاری از مواقع مشاهده شده است که در مجالس و مهمانی‌ها افرادی صرف‌نظر از نیت‌شان اقدام به پیشگویی و گرفتن فال به بهانه حل مشکلات می‌کنند که این نیز یکی از مصادیق رمالی است چرا که سبب فریب و القاء افکار غلط می‌شود.
رییس پلیس آگاهی افزود: به هیچ عنوان این افراد قابل اعتماد نیستند و مردم نباید با شنیدن هر نوع راه‌گشایی و حل مشکلات به این افراد کلاهبردار و سودجو اعتماد کنند چرا که در بسیاری از موارد مراجعه به این‌گونه افراد به جز از هم پاشیدگی خانواده و ایجاد دشمنی بین افراد، ضرر و زیان مالی و معنوی برای مخاطبان هیچ نتیجه‌ای ندارد.
گل‌صباحی در پایان خاطرنشان کرد: پلیس برحسب وظایف ذاتی نه تنها با رمالان بلکه با کلیه مجرمان و متخلفان اعم از کلاهبرداران، جاعلان و کلیه افرادی که نظم و امنیت آرامش مردم را برهم می‌زنند برخورد قانونی خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2259

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر