4

مشمولان خارجی با تابعیت ایرانی ۴ماه فرصت دارند تا خود را برای تعیین تکلیف خدمت سربازی معرفی کند.

  • کد خبر : 2262
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۹

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا با اعلام شرایط مشمولان ایرانی خارج از کشور، اظهارکرد: تا زمانی که افراد تابعیت ایرانی دارند مشمول مقررات وظیفه عمومی ایران هستند. سرهنگ محمدرضا اکبرحلوایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت مشمولان دو تابعیتی اظهارکرد: بنا بر قانون کشور، ایران دو تابعیتی ندارد یعنی افراد نمی‌توانند […]

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا با اعلام شرایط مشمولان ایرانی خارج از کشور، اظهارکرد: تا زمانی که افراد تابعیت ایرانی دارند مشمول مقررات وظیفه عمومی ایران هستند.

سرهنگ محمدرضا اکبرحلوایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت مشمولان دو تابعیتی اظهارکرد: بنا بر قانون کشور، ایران دو تابعیتی ندارد یعنی افراد نمی‌توانند هم تابعیت ایرانی داشته باشند و هم تابعیت کشور دیگری را تنها در صورت ترک تابعیت، یک ایرانی می‌تواند تابعیت کشور دیگری را بپذیرد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که افراد تابعیت ایرانی دارند مشمول مقررات وظیفه عمومی ایران هستند  افزود: اگر فردی پدرش ایرانی باشد و در خارج از کشور به دنیا بیاید همچنین شناسنامه و گذرنامه آن کشور را نیز داشته باشد بنا بر مقررات آن کشور باید تکلیف خدمت سربازی خود را روشن کند و این مشمول از نظر ما ایرانی است و باید وضعیت خدمت سربازی خود را با قوانین ما نیز تطبیق دهد.

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا در عین حال تصریح کرد: اگر این فرد در خارج از کشور درخواست تغییر تابعیت دهد و این درخواست از سوی سازمان‌های مربوطه در ایران پذیرفته شده و شناسنامه و گذرنامه ایرانی، فرد باطل شود از نظر ما نیز ترک تابعیت محسوب شده و دیگر شامل مقررات وظیفه عمومی نخواهد شد.

مشمولان خارجی با تابعیت ایرانی ۴ماه برای تعیین تکلیف خدمت سربازیشان فرصت دارند

حلوایی درباره مشمولان خارجی که تابعیت ایرانی گرفته باشند هم گفت: اگر یک فرد خارجی پس از سن مشمولیت تابعیت ایرانی گرفت اگر قبل از آن که تابعیت ایران را بپذیرد برابر مقررات، خدمت وظیفه عمومی را انجام داده یا معافیت گرفته باشد از نظر ما این خدمت یا معافیت مورد قبول است. اما اگر خدمت سربازی انجام نداده یا فرد برای کشوری باشد که به طور کل خدمت سربازی ندارد زمانی که تابعیت ایرانی گرفت ۴ ماه فرصت دارد تا خود را برای تعیین تکلیف خدمت سربازی معرفی کند.

به گفته معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا، وضعیت مشمولان خارج از کشور در صورت تصویب قانون جدید خدمت سربازی نیز تغییری نخواهد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر