3

هشدار رئیس شورای شهر تهران به کاندیداهای انتخابات مجلس نهم

  • کد خبر : 22623
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۱

به افرادی که قصد ورود به مجلس را دارند، هشدار می‌دهیم اگر با شوراها مخالفت دارند، زیبنده حضور در مجلس شورای اسلامی نیستند.

رییس شورای عالی استان‌ها گفت: به افرادی که قصد ورود به مجلس را دارند، هشدار می‌دهیم اگر با شوراها مخالفت دارند، زیبنده حضور در مجلس شورای اسلامی نیستند.

مهدی چمران در پنجاه و یکمین اجلاس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه بسیاری از قوانین و مصوبات از اختیارات شوراها کاسته است، اظهار کرد: امتیازهای زیادی از شوراها گرفته شده است و لازم است شوراها به کمیسیون ماده ۵ و شوراهای برنامه‌ریزی استان‌ها بازگردند.
چمران در ادامه با اشاره به تصویب دو فوریت برای بازگرداندن اختیارات شوراها تا پیش از پایان عمر شوراها اظهار کرد: باید شوراها اختیاراتی را که مردم به آنها داده‌اند را دوباره به دست بیاورند.
وی افزود: ما این مسایل را در حافظه خود داریم به ویژه نمایندگانی که به این مسایل دامن زدند، قطعا بدون همراهی ۱۱۰ هزار شورایی در کشور موفق نخواهند بود.
چمران در ادامه گفت: بیش از ۱۱۰ هزار شورایی در کشور تلاش می‌کنند و مورد اعتماد مردم هستند و نظرهایی که درباره نمایندگان ارائه می‌دهند، قطعا موثر است و از هم‌اکنون به افرادی که قصد ورود به مجلس را دارند، هشدار می‌دهیم اگر با شوراها به عنوان جزیی از قانون اساسی و مساله‌ای شرعی مخالفت دارند، زیبنده حضور در مجلس نیستند.
رییس شورای عالی استان‌ها در ادامه با اشاره به اختصاص هفت‌ بند قانون اساسی به شوراهای اسلامی شهر و روستا عنوان کرد: افرادی باید به مجلس وارد شوند که به قانون اساسی احترام می‌گذارند و اگر تاکنون چنین افکاری داشته‌اند، بهتر است قانون اساسی، احادیث، روایات، قرآن، مذاکرات مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی را مطالعه کنند و ما در این زمینه سخت ایستاده‌ایم.
چمران در ادامه تاکید کرد: افرادی که می‌خواهند وارد مجلس شوند باید با قانون اساسی و شوراهایی که جزوی از این قانون است، هماهنگ باشند.
وی همچنین با بیان اینکه مسوولان کشوری و فرمانداران باید با شوراها هماهنگ باشند، اظهار کرد: فرماندارانی که نمی‌خواهند احکام شوراها را اجرا کنند و با ایستادگی بر این موضوع آبروی خود را می‌برند ناچار به اجرای قانون هستند و در کشور اسلامی نباید عمل غیرقانونی رخ دهد، زیرا خلاف شرع است.
رییس شورای عالی استان‌ها در ادامه با بیان اینکه شوراهای شهر کمک‌دهنده نمایندگان مجلس هستند، گفت: شوراها برای یاری رساندن به نمایندگان در امور محلی ایجاد شده‌اند و باید با یکدیگر همکاری داشته باشند و این همکاری قطعا به نفع مردم است و تاکنون هر جا با استانداران مذاکره شده است، نتیجه مذاکرات مبنی بر رضایت‌مندی طرفین و همیاری است.
چمران در ادامه با تاکید بر لزوم انجام پژوهش درباره شوراها گفت: تاکنون پژوهش‌ها در این زمینه در مرکز پژوهش و برنامه‌ریزی شهرداری تهران انجام شده است و در حال پیگیری است و با اعتبارات و برنامه‌ریزی صحیح می‌توان این مساله را پیش برد و دستاوردهای خوبی برای شهرداری، شوراها، دولت و مجلس کسب کرد.
وی افزود: لازم است شوراها هر روز بیش از گذشته خود را اصلاح کرده و به جلو گام بردارند.
رییس شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرونشاندن هواپیمای فوق مدرن جاسوسی آمریکا در خاک کشور عنوان کرد:‌ این موضوع خاطره معجزه بزرگ طبس را برای ما تازه کرد و آنچه مهم است، پررویی و طلبکار بودن این قدرت‌هاست.
وی افزود: دزدی، برای جاسوسی به حریم ایران اسلامی تجاوز کرده و ابزاری دزدی‌اش را جا گذاشته، سپس درخواست می‌کند که آن را پس بدهید و مانند این است که دزد با قمه وارد خانه‌ای می‌شود و قمه‌اش را جای می‌گذارد و درخواست می ‌کند که قمه من را پس بدهید و این موضوع پررویی و بی‌آبرویی آنها را نشان می‌دهد.
چمران در ادامه با اشاره به اشغال سفارت انگلیس و فراخواندن و اخراج سفیر انگلیس از ایران گفت: دولت انگلیس خواست به گونه‌ای از ما انتقام بگیرد و این برنامه‌ها را بارها و بارها تکرار کرده‌اند و خودشان دوباره به جلو خواهند آمد و مسائل را حل می‌کنند.
رییس شورای عالی استان‌ها همچنین عنوان کرد: در چند وقت اخیر شاهد ارائه گزارش دبیرکل ان.پی.تی درباره مسائل هسته‌ای ایران و تکرار ادعاهای پوچ و بیهوده آنان، تصویب بیانیه‌ای در زمینه حقوق بشر در مجمع عمومی در زمینه کشورمان، ابراز ادعای پوچ آمریکا درباره برنامه‌ریزی ایران برای ترور سفیر عربستان در امریکا و غیره بودیم، اما با فرا رسیدن ماه محرم باران طراوت محرم بار دیگر شروع به بارش کرد و تمام این مسال را تحت‌الشعاع قرار داد.
وی افزود: پیروزی مسلمانان مصر و تونس و انتخاب رییس‌جمهور متدین به اسلام از جمله پیروزی‌ها در این ایام مبارک بود و فضاسازی‌ها به قوت و قدرت ملل‌ مسلمان انجامید و ان‌شاء‌الله ملت‌هایی در بند یمن و بحرین هم هرچه زودتر آزاد شوند و سقوط سرمایه‌گذاری کفر و ظلم جهانی را هم همانند سقوط کمونیسم شاهد باشیم.
رئیس شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم همکاری بیشتر نیروی انتظامی در اجرای احکام قضایی گفت: شهرداری‌ها برای اجرای مواردی نظیر ماده ۱۰۰ و غیره نیاز به همکاری بیشتر نیروی انتظامی دارند.
راهنمایی و رانندگی با قاطعیت قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی را اجرا کند
وی افزود: در مورد قانون جدید راهنمایی و رانندگی هم انتظار قاطعیت مجریان در اجرای این قانون می‌رود.
به گزارش ایسنا، چمران در ادامه با تاکید بر همکاری بیشتر نیروی انتظامی در رفع سد معبر با شهرداری گفت: در زمینه پارکینگ‌ها و پارکومترها نیاز به همکاری بیشتری بین شهرداری و نیروی انتظامی احساس می‌شود و ضمن اینکه باید گفت در حال حاضر تنها از ۲۰ تا ۲۵ درصد ظرفیت معاینه فنی در تهران استفاده می‌شود و باید در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود.
رییس شورای عالی استان‌ها در پایان با اشاره به شیوع مواد مخدر در کشور گفت: این موضوع تنها با قوه قهریه حل نمی‌شود در مسائل اجتماعی و تربیتی همکاری بیشتر نیروهای مردمی را احساس می‌شود.
به گزارش ایسنا، در این جلسه طرح دو فوریتی اصلاح بند (ج) تبصره ۲ ماده (۱۷۸) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حضور سه نفر از نمایندگان شورای اسلامی استان، یکی رئیس شورا و دو عضو دیگر به عنوان ناظر در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و حضور رئیس شورای اسلامی ‌ به عنوان ناظر در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به تصویب رسید
همچنین طرح دو فوریتی اصلاح ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی معماری و شهرسازی هم تصویب شد.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=22623

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر