6

وعده کاهش قیمت پیاز تا چند روز آینده

  • کد خبر : 227323
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: علت تفاوت قیمت میوه در مغازه‌های سطح شهر با میادین تره بار، تفاوت کیفیت است و قیمت پیاز با ورود محصول جدید به بازار تا ۱۰ روز آینده به حالت عادی برمی‌گردد.

حسین مهاجران در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس،‌ در مورد علت تفاوت ۷۰ تا ۱۰۰ درصدی قیمت انواع میوه در سازمان میادین تره‌بار و مغازه‌های میوه‌فروشی سطح شهر، اظهار داشت: این‌گونه نیست که میوه‌فروشی‌ها به هر قیمتی که دلشان می‌خواهد میوه را بفروشند، بلکه ما هر هفته کمیسیونی را با حضور نماینده وزارت جهاد کشاورزی، اتحادیه بارفروشان و اتحادیه میوه و سبزی در میدان برگزار می‌کنیم که قیمت‌ها تصمیم‌گیری و نرخ مصوب به اعضای اتحادیه به صورت اطلاعیه ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد:‌ به عنوان مثال این هفته قیمت گیلاس ممتاز درجه یک ۱۳ هزار تومان مصوب شده که ممکن است در میادین تره بار قیمت پایین‌تر باشد، اما همان گیلاس با اندازه کوچک‌تر کیلویی ۶ هزار تومان باشد. مضاف بر آنکه ممکن است نکات کارشناسی و فنی در قیمت‌گذاری میوه مؤثر باشد که مصرف‌کننده چندان به آن آشنا نیست.

مهاجران همچنین با اشاره به اینکه میوه درجه یک هیچ وقت به میدان‌های اقماری تره بار نمی‌رود،‌ تصریح کرد: غرفه‌های این میادین اجاره‌بهای سنگینی گاهی تا ماهی ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان می‌پردازند که مجبورند میوه درجه دو را بخرند و بفروشند، مضاف بر آنکه طبق قانون این میادین باید از تولید به مصرف‌کننده فعالیت کنند که اگر حمایت‌های دولت از این سازمان نبود،‌تاکنون باید کار را جمع می‌کردند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در پاسخ به این سوال که بالاخره قیمت پیاز کی قرار است کاهش یابد، نیز گفت: محصول شهرستان‌هایی مانند شیراز، اصفهان، بروجرد، فومنات، کرج و ورامین آماده شده که از چند روز آینده کم‌کم وارد بازار می‌شود و قیمت پایین خواهد آمد، مضاف بر اینکه تا ۲۰ روز دیگر بار منطقه آذربایجان اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار فارس، گزارش‌های میدانی از سطح شهر حاکی از آن است که قیمت پیاز همچنان بین ۴ تا ۵ هزار تومان به فروش می‌رسد و همچنین قیمت میوه در میادین با مغازه‌ها تفاوت زیادی دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=227323

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر