2

تا ۲۰ درصد منابع صندوق توسعه ملی به سرمایه گذاران خارجی اختصاص می یابد

  • کد خبر : 22920
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۱

براساس مصوبه هیئت امنا، ۲۰ درصد منابع این صندوق به سرمایه‌گذاران خارجی اختصاص می‌یابد.

رئیس هیئت مدیره صندوق توسعه ملی با بیان اینکه نفت قابل تحریم نیست، خبر داد: براساس مصوبه هیئت امنا، ۲۰ درصد منابع این صندوق به سرمایه‌گذاران خارجی اختصاص می‌یابد.

رحیم قربانی در مورد پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران خارجی عنوان کرد: تا ۲۰ درصد منابع صندوق توسعه ملی براساس تصویب هیئت امنای صندوق می تواند به سرمایه گذاران خارجی اختصاص یابد.

رئیس هیئت مدیره صندوق توسعه ملی افزود: بنابراین، ما منتظریم که سرمایه گذاران خارجی به ما برای اختصاص منابعی از صندوق معرفی شوند.

وی در مورد تاثیر تحریم‌های نفتی بر روی منابع صندوق توسعه ملی گفت: موضوع انرژی چیزی نیست که کسی بتواند آن را تحریم کند و در حال حاضر بیشتر رقابت برای خرید نفت وجود دارد.

قربانی در بخش دیگری از سخنان خود منابع صندوق توسعه ملی را در حال حاضر ۲۷ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: البته بیش از ۵ میلیارد دلار از منابع صندوق براساس تفاهم نامه های منعقد شده با بانکها برای پرداخت تسهیلات به بخشهای مختلف مسدود شده است.

رئیس هیئت مدیره صندوق توسعه ملی با بیان اینکه حساب ذخیره ارزی یکی از منابع تامین مالی صندوق است، افزود: اگر هر سالی حساب ذخیره نتوانست منابع خود را جذب کند، ۵۰ درصد منابع آن به صندوق باز می گردد و منابع صندوق را افزایش می دهد.

وی از برنامه اجرایی سیستم “پول پوش” توسط صندوق توسعه ملی خبر داد و افزود: این سیستم برای کمک به تکنولوژیهای صنعتی به کار خواهد رفت.

مهر – قربانی تصریح کرد: این سیستم در داخل کشور از تولید حمایت می کند تا بتوانیم به تولیدات قابل توجه رقابتی دست یابیم. رئیس هیئت مدیره صندوق توسعه ملی گفت: حمایت‌هایی از خریداران خارجی خدمات تولیدی داخلی در خارج از کشور نیز صورت می گیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=22920

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر