2

حجت الاسلام حمید رسایی گفت:علت توقیف نشریه را تا الان به صورت رسمی به بنده اعلام نکرده اند

  • کد خبر : 2316
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۲

حجت الاسلام حمید رسایی، مدیر مسؤول نشریه ۹ دی، با اشاره به توقیف نشریه ۹دی از سوی هیات نظارت بر مطبوعات، در گفتگو با خبرگزاری رسا توضیحاتی ارائه کرد. وی با بیان اینکه علت توقیف نشریه را تا الان به صورت رسمی به بنده اعلام نکرده اند، ابرازداشت: اینجانب از معاونت مطبوعاتی درخواست کردم تا […]

حجت الاسلام حمید رسایی، مدیر مسؤول نشریه ۹ دی، با اشاره به توقیف نشریه ۹دی از سوی هیات نظارت بر مطبوعات، در گفتگو با خبرگزاری رسا توضیحاتی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه علت توقیف نشریه را تا الان به صورت رسمی به بنده اعلام نکرده اند، ابرازداشت: اینجانب از معاونت مطبوعاتی درخواست کردم تا حکم توقیف را برایم فکس کنند که اعلام شد چون محرمانه است قابل فکس نیست و دستی ارسال می شود.

حجت الاسلام رسایی ادامه داد: اما آنچه که دو روز قبل به صورت دستی به من دادند نامه ای خطاب به دادگاه ویژه روحانیت برای بررسی پرونده بنده بدون اشاره به محتوای تخلفات بود.

وی افزود: در عین حال عجیب است که تمام رسانه ها از این محتوای محرمانه اطلاع پیدا کردند و دلایل توقیف در رسانه ها اعلام شد که سه چیز را اعلام کرده بودند، نخست انتشار مطالب اقتصادی به دلیل اینکه ما زمینه فعالیت اقتصادی نداشتیم، دوم انتشار کاریکاتور محمد خاتمی که گفتند اهانت به روحانیت است و سوم تغییر صاحب امتیاز بدون اجازه هیات نظارت.

مدیر مسؤول نشریه ۹ دی گفت: توقیف نشریه ۹ دی در حالی است که در مدت انتشار بیست شماره از نشریه حتی یک تذکر نیز بابت این موارد به ما داده نشده است، و اگر هیات نظارت احساس می کرد اینها تخلف است قاعدتا باید تذکر می داد.

وی ابراز داشت: تاکنون هم سابقه نداشته است که با نشریه و روزنامه ای حتی با نشریاتی که دین، انقلاب، اسلام و روحانیت را بویژه در دوره خاتمی زیر سؤال بردند، بدون تذکر بابت چنین مواردی برخورد توقیفی صورت گرفته باشد.

حجت الاسلام رسایی بیان کرد: بر اساس عرف پذیرفته شده در ارشاد، حداقل ۵۰ درصد مطالب نشریه باید مطابق زمینه انتشار باشد و نشریه ۹ دی نیز تاکنون اینگونه بوده و فقط یک صفحه آن اقتصادی بوده است، البته در سال جهاد اقتصادی دو صفحه آن هم با رویکرد سیاسی فرهنگی تبدیل شده است و باید گفت ۱۴ صفحه آن با رویکرد سیاسی فرهنگی بوده یعنی بیش از ۸۰ درصد مطالب نشریه مطابق زمینه فعالیت و بقیه صفحات حتی اقتصادی آن نیز با رویکرد سیاسی بررسی شده است.

وی در خصوص کاریکاتور منتسب به سید محمد خاتمی نیز گفت: اولا این کاریکاتور نقاشی است و هیچ اهانتی در آن تصویر به لباس روحانیت حتی به فردی که در این لباس است نشده؛ افزون بر این آقای خاتمی در حالی که این کاریکاتور را در دستش گرفته به همراه کاریکاتوریست آن عکس یادگاری گرفته که این عکس باضافه برخی از تصاویر دیگر خاتمی با تصاویر کاریکاتوری آن در رسانه های مختلف نیز منتشر شده است.

مدیر مسؤول نشریه ۹ دی افزود: انتشار این تصویر توهین آمیز نبوده است، کدام آدم عاقلی تصویری که حاوی توهین به خودش است را دستش می گیرد و با آن عکس یادگاری می اندازد و در رسانه های مختلف منتشرش می کند.

وی ابراز داشت: افزون بر این در حال حاضر یازده هزار امضا از طلاب و روحانیان در شکایت از آقای خاتمی وجود دارد که در آن از دادگاه ویژه روحانیت خواسته اند با این فرد که جرائم مسلم قطعی و متعدد دارد برخورد کنند و متاسفانه هیات نظارت به دفاع از فردی پرداخته که کمترین جرمش مشارکت در فتنه و کودتای سال ۸۸ بوده است.

حجت الاسلام رسایی ادامه داد: تغییر صاحب امتیاز نشریه نیز طی مکاتبات کتبی به دبیرخانه هیات نظارت ارسال شده است و بنده شماره نامه را در سایت شخصی خودم گذاشته ام و اگر تغییر صاحب امتیاز در شناسنامه نشریه خلاف قانون بود باید تذکر می دادند.

مدیر مسؤول نشریه ۹ دی گفت: در همان شماره ۱۷ که به مناسبت سالمرگ دوم خرداد منتشر شده بود، تیتر یک نشریه این است «دو ماه از سال گذشت روسای سه قوه پاسخ دهند، چرا جهاد اقتصادی فراموش شد» که در همین یادداشت تحلیلی از نقش جریان انحرافی در فشل کردن ۹ وزارتخانه اقتصادی پرده برداشته شده است.

حجت الاسلام رسایی اضافه کرد: علاوه بر این بنده در سرمقاله این شماره نشریه اعلام کردم که کشمیری باید دستگیر شود حتی اگر رجایی اعتراض کند، این سرمقاله در خصوص مشابهت های جریان انحرافی فعلی با کشمیری منافق بود.

این نماینده مجلس گفت: بنده سابقه روشنی در فعالیت های سیاسی ام بویژه در مقابله با جریان اصلاخات و در فتنه ۸۸ و همچنین در برابر جریان انحرافی دارم که با این بادها نمی لرزد. همچنین مطالب ۲۰ شماره نشریه ۹ دی حکایت از دفاع این هفته نامه از خط اصیل روحانیت انقلابی، متدین و حوزه های علمیه و مراجع عظام دارد و برچسب ناچسب اهانت به روحانیت به هفته نامه ۹ دی نمی چسبد.

گفتنی است جمشیدی که چندی پیش از ریاست دفتر جامعه مدرسین و معاونت جامعه و نظام این تشکل برکنار شد، علی مطهری که سوابق واضحی در مسائل سیاسی دارد، حسین انتظامی از نزدیکان رئیس مجلس شورای اسلامی و محمد زاده که ارتباطات مشخصی با رحیمی و مشایی در دولت دارند از جمله اعضای هیئت نظارت بر مطبوعات هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2316

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر