4

تدابیر امنیتی در فرودگاه لاگوس ، پایتخت نیجریه تشدید شد

  • کد خبر : 2329
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۷

مروری بر حوادث جهان در بعد از ظهر شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ افق – خبر:۱۱ تن به سبب بارش بارانهای سیل آسا در هند جان باختند مقامات هند روز شنبه از جان باختن یازده تن به سبب بارش بارانهای سیل آسا در سواحل شرقی ایالت بنگال غربی در این کشور خبر دادند. به گزارش خبرگزاری […]

مروری بر حوادث جهان در بعد از ظهر شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۰

افق – خبر:۱۱ تن به سبب بارش بارانهای سیل آسا در هند جان باختند
مقامات هند روز شنبه از جان باختن یازده تن به سبب بارش بارانهای سیل آسا در سواحل شرقی ایالت بنگال غربی در این کشور خبر دادند. به گزارش خبرگزاری آلمان از دهلی نو، در حال حاضر به سبب بارش بارانهای سیل آسا از سرنوشت دست کم صد تن که حامل شش قایق ماهیگیری بودند نیز در این منطقه اطلاعی در دست نیست. بارش بارانهای سیل آسا که از روز جمعه در هند آغاز شده شهر کلکته را فرا گرفته و حمل و نقل ریلی و جاده ای را با اختلالات فراوانی در این منطقه روبرو کرده است. مقامات هندی اعلام کردند در حال حاضر نیروهای امداد با قایق در حال تلاش برای نجات افراد گرفتار در سیل هستند.

میزان سطح بارندگی در کلکته روز چهارشنبه صد و پنجاه و چهار میلی متر اعلام شده که در یک دهه گذشته در این منطقه بی سابقه است. مقامات هند اعلام کردند در بیست و چهار ساعت گذشته دست کم یازده تن به سبب بارش بارانهای سیل آسا،‌ رانش زمین و فرو ریختن سقف خانه ها در ایالت بنگال غربی جان خود را از دست داده اند. هر ساله بارش بارانهای سیل آسا منجر به جاری شدن سیل و حوادث مرگبار مختلف در هند می شود. سال گذشته دست کم نهصد و شصت و شش تن به سبب بارش بارانهای سیل آسا در شانزده ایالت مختلف هند جان خود را از دست دادند. هر سال فصل بارش بارانهای سیل آسا از اواخر ماه ژوئن در هند آغاز می شود و تا اکتبر ادامه می یابد.

 

زمین لرزه نسبتا شدید ساحل شرقی جزیره هنشو ژاپن را لرزاند

سازمان زمین شناسی آمریکا اعلام کرد زمین لرزه ای به بزرگی پنج و نه دهم درجه در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر روز شنبه ساحل شرقی جزیره هنشو ژاپن را لرزاند. این سازمان اعلام کرد این زمین لرزه ساعت یازده و سی و یک دقیقه روز شنبه به وقت گرینویچ روی داد. مرکز این زمین لرزه در عمق حدود بیست و سه کیلومتری از بستر دریا بود. به گزارش خبرگزاری شین هوا از توکیو، هنوز گزارشی از تلفات یا خسارات این زمین لرزه منتشر نشده است.

 

شمار تلفات حمله به یک پاسگاه پلیس در پایتخت افغانستان به ده نفر رسید
پلیس افغانستان اعلام کرد حمله ستیزه جویان به یک پاسگاه پلیس در روز شنبه در شهر کابل، به کشته شدن ده نفر از جمله سه عامل انتحاری منجر شد. حشمت استانیکزای سخنگوی پلیس افغانستان به خبرگزاری شین هوا گفت : ‌ سه عامل انتحاری که یونیفورم نظامی به تن داشتند ساعت یک و چهل و پنج دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی به یک پاسگاه پلیس حمله کردند.

یکی از این عاملان انتحاری مواد منفجره همراه خود را در درب ورودی این پاسگاه پلیس منفجر کرد و دو عامل انتحاری دیگر موفق شدند وارد این پاسگاه شوند . پس از حدود دو ساعت تیراندازی، این دو عامل انتحاری بدست نیروهای پلیس کشته شدند. این سخنگو همچنین تایید کرد در این درگیری که دو ساعت طول کشید، دو مامور پلیس افغانستان کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند. در عین حال، یک افسر پلیس دیگر به خبرنگاران گفت این حمله به کشته شدن پنج غیر نظامی و زخمی شدن یک تن دیگر منجر شد. به گزارش خبرگزاری شین هوا از کابل، وی افزود پلیس هم اکنون به طور کامل کنترل اوضاع را در دست دارد.


چین از یک شرکت انگلیسی خواست داروهای آنتی‌بیوتیک‌ آلوده خود را پس بگیرد
اداره ملی غذا و داروی چین از یک شرکت بزرگ دارویی انگلیس خواست داروهای آنتی بیوتیک آلوده خود را پس بگیرد. این اداره با انتشاراطلاعیه ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد آزمایشهای انجام شده نشان می دهد شربتهای آموکسی سیلین تولید شرکت دارویی گلاکسو اسمیت کلین انگلیس محتوی ماده ای است که به عنوان افزودنی در پلاستیکها مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به منظور افزایش انعطاف پذیری مواد پلاستیکی به آنها افزوده می شود. سمی بودن این ماده برای انسان هنوز روشن نیست اما آزمایشهایی که بر روی حیوانات انجام شده حاکی است مصرف این ماده در بلند مدت و به مقدار زیاد ممکن است کارکرد کبد آنها را مختل کند. به گزارش خبرگزاری شین هوا از پکن اداره غذا و داروی چین در اطلاعیه خود تعلیق فوری فروش و استفاده از این داروها و همچنین مسترد کردن حجمی از این دارو را خواستار شد که قبلا وارد بازار چین شده است.

 

کشته شدن یک سرباز ناتو در جنوب افغانستان
نیروی بین المللی کمک به امنیت افغانستان به رهبری ناتو (ایساف) از حمله مهاجمان مسلح به منطقه ای در جنوب افغانستان و کشته شدن یک سرباز ناتو خبر داد. ایساف روز شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد : در حمله امروز مهاجمان مسلح به جنوب افغانستان یک سرباز ناتو کشته شد. به گزارش خبرگزاری شین هوا از کابل ، این بیانیه ملیت سرباز کشته شده ناتو را فاش نکرد و افزود : سیاست ایساف ترک تحقیق و افشای هویت قربانیان است. گفتنی است نیروهای امریکایی ، انگلیسی ، کانادایی و استرالیایی وابسته به ایساف ، در چارچوب مبارزه با مهاجمان مسلح طالبان در منطقه جنوب افغانستان مستقر شده اند. همچنین بیش از دویست و چهل و پنج سرباز ناتو که بیشتر انان امریکایی هستند از آغاز امسال در افغانستان کشته شده اند.

 

سه مامور پلیس و یک غیر نظامی در انفجار شمال شرق بغداد زخمی شدند
یک سخنگوی پلیس در استان دیاله در شمال شرق بغداد روز شنبه اعلام کرد براثر انفجار بمب در این استان سه مامور پلیس و یک غیر نظامی زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری رویترز از بعقوبه ، غالب الجبوری اعلام کرد سه مامور پلیس و یک غیر نظامی براثر انفجار بمب در مسیر یک گشتی ماموران پلیس در شهر بعقوبه مرکز استان دیاله زخمی شدند. شهر بعقوبه در شصت و پنج کیلومتری شمال شرقی بغداد قرار دارد.

 

پیرترین زندانی هند در سن ۱۰۸ سالگی از زندان آزاد شد
مقامات هند روز شنبه اعلام کردند پیرترین زندانی این کشور که به جرم ارتکاب قتل در سن هشتاد و چهار سالگی به حبس محکوم شده بود، در سن صد و هشت سالگی، آزاد شد. بریج بیهاری پاندی که یک کاهن هندو است، روز جمعه به دستور دادگاهی در ایالت اوتار پرادش در شمال هند به علل انسان دوستانه، آزاد شد زیرا خدمات درمانی مرتب به وی که پیرترین زندانی در تاریخ زندان های هند است، برای مقامات زندان، دشوار شده بود. به گزارش خبرگزاری فرانسه از دهلی نو، پاندی در سن هشتاد و چهار سالگی به همراه پانزده تن دیگر، عمدتا از اقوامش، چهار نفر را بر سر به ارث بردن یک موسسه مذهبی هندوها، کشته بود.
تدابیر امنیتی در فرودگاه لاگوس تشدید شد
در پی انفجار روز پنجشنبه در مرکز فرماندهی پلیس ابوجا، پایتخت نیجریه، تدابیر امنیتی روز شنبه در فرودگاه بین المللی لاگوس تشدید شد. ورود به پاویون دولتی فرودگاه بین المللی مارتالا محمد ابوجا ممنوع شد و توقف در پارکینگ این فرودگاه به شدت کنترل می شد. در نشست امنیتی که در پی هشدار بمب گذاری در فرودگاه لاگوس تشکیل شد ، تصمیم گرفته شد تدابیر امنیتی در این فرودگاه تشدید شود. به گزارش خبرگزاری شینهوا از لاگوس، در انفجار بمب در مرکز فرماندهی پلیس ابوجا که روز پنجشنبه روی داد، دو نفر کشته شدند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2329

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر