3

کسانی که شرایط ندارند در انتخابات مجلس نهم ثبت نام نکنند

  • کد خبر : 23298
  • ۰۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۷

کسانی که بین خود و خدای خود متوجه شدند، شرایط لازم برای شرکت در انتخابات را ندارند، نیایند و آبروی خود را نریزند

همزمان با آغاز مرحله ثبت نام از کاندیداهای مجلس نهم، دبیر شورای نگهبان به کسانی که می‌خواهند ثبت‌نام کنند،توصیه کرد که  ابتدا ماده ۲۸ قانون اساسی را در مورد شرایط داوطلبان بخوانند و اگر بین خود و خدای خود متوجه شدند، شرایط لازم را ندارند، نیایند.

آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به مساله دستگیری جاسوس سیا توسط سربازان گمنام امام زمان (عج)، گفت: به وزارت اطلاعات و دیگر افراد دست‌اندرکار در این امر تبریک می‌گویم؛ چرا که این طعمه خوبی بود که به دستشان افتاد و اطلاعات زیادی دارد که در محاکمات اطلاعات خود باید بدهد و به نفع ما و به ضرر آمریکا است و شاهدیم که آمریکایی‌ها خیلی دردشان آمده است و حق‌شان است که دردشان بیاید.

جنتی همچنین به سالگرد اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: به دولت تبریک می‌گوییم که پس از یک سال خدمات خوبی در این راستا انجام داده و موفقیت‌های خوبی به دست آمده، البته طبیعی است که کار به این بزرگی با مشکلات و ضعف‌هایی روبرو بوده باشد که باید برطرف شود و شرایطی فراهم آورد تا اقشار گوناگون جامعه نان شب داشته باشند و گرسنه نمانند.

وی همچنین به سالگرد بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت: یک سال از آغاز حرکت بیداری اسلامی در منطقه می‌گذرد که در این مدت کوتاه دو،‌ سه دیکتاتور خبث را نابوده کرده، از جمله در تونس، مصر و لیبی . دیکتاتورهای دیگر در نوبت هستند. از جمله در یمن و بحرین و جاهای دیگر که دیکتاتورها حاکم هستند، انشاءالله قدرت مردم سر کار آید.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به عقب‌نشینی آمریکا در عراق پس از گذشت هشت تا نه سال خاطرنشان کرد: سالیان طولانی در عراق جنایت کرده‌اند و به حق محمد و آل محمد خداوند از این‌ها نگذرد و در دنیا و آخرت ذلت و خواری نصیب‌شان شود؛ چرا که در طول این دوران هزاران کشته و ده‌ها هزار مجروح از خودشان و صدها هزار کشته و مجروح از مردم عراق به بار داشت که جز رسوایی و محکومیت برای آنها چیزی نماند. پس به دولت و مردم عراق تبریک می‌گوییم که با مقاومت خود آنها را بیرون کردند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین به سالگرد نهضت سوادآموزی اشاره کرد و گفت: هفتم دی سالگرد تاسیس نهضت سواد‌آموزی به دستور امام (ره) است و شاهدیم که موفقیت‌های چشمگیری داشته؛ چرا که در آن زمان ۴۷ درصد باسواد و امروز ۷۸ درصد باسواد در کشور داریم.

جنتی همچنین به بیست و هفتم آذر سالگرد شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: وحدت دانشگاه و حوزه اگر به خوبی تقویت شود، گرچه موفقیت‌هایی داشته، باعث تحول در علوم انسانی می‌شود و از طریق وحدت حوزه و دانشگاه است که تحول در علوم انسانی برقرار خواهد شد.

وی در ادامه به در پیش رو بودن سالگرد نهم دی اشاره و خاطر نشان کرد: نهم دی روزی ماندنی در تاریخ ما و از ایام‌الله است؛ چرا که مدت‌ها بود دشمن از بیرون نقشه می‌کشید تا بتواند براندازی کند و به بهانه تقلب در انتخابات فتنه به پا کرد، تا نظام را سرنگون کند که این حرکت‌ها نشان می‌دهد این‌ها تا آخر دنیا آدم نمی‌شوند، در حالی که باید بدانند که خداوند اجازه نمی‌دهد به مظلومین دنیا حاکم شوند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به این‌که عده‌ای در کشورمان ابزار دست دشمنان شده‌اند و آگاهانه یا ناآگاهانه در مسیر آنها گام برداشته‌اند، تصریح کرد:‌ برخی به اشتباه خود پی بردند و برخی به گمراهی خود ادامه دادند و اینها باعث شد تا وضع فوق‌العاده و عجیبی در کشور که در تاریخ انقلاب اسلامی بی‌سابقه بود پدید آید که باید جواب آنها داده می‌شد، البته نه با تفنگ و شلاق و حکومت نظامی، بلکه با حرکت مردمی و دیدیم که مردم ما در برابر توهین به امام حسین (ع)، عاشورا و ارزش‌ها و امام (ره) و آتش زدن مسجد و کارهای این‌چنینی تحمل نکردند و وقتی دیدند اساس دین زیر سوال برده شده است، دیگر برایشان این قشر و آن قشر و این جریان و آن جریان مطرح نبود و در سراسر کشور به صورت باور نکردنی حضور پیدا کردند و شعارهایشان نشان داد که به ولایت فقیه، انقلاب، نظام و امام اعتقاد دارند و در حرکتی چند ساعته تمام آتش فتنه‌ها را خاموش کردند.

جنتی در ادامه با بیان این‌که امام حسین (ع)،‌خدای امام حسین (ع)و بندگان خدا کمک کردند تا فضای کشور پس از ماجرای فتنه آرام شد، افزود: نهم دی برای ما چند پیام داشت؛ از جمله این‌که نشان داد همه مردم از همه اقشار به نظام و اسلام و ولایت فقیه وفادارند و و اختلافی بین اکثریت قاطع جامعه در این ارتباط وجود ندارد.

وی با اشاره به این‌که پیام دیگر نهم دی این بود که نظام چنین ضعیف نیست که با یک آشوب و حرکت خیابانی از پا در بیاید، تصریح کرد: نظامی که بیش از ۳۲ سال روی پا ایستاده و دشمن را سرکوب کرده است، با چند اغتشاش‌گر از پا در نمی‌آید.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که پیام دیگر ۹ دی، نشان دادن بیزاری مردم از فتنه‌گران بود، گفت: نهم دی صف بین مردم و آنها که در مسیر مردم حرکت نمی‌کردند، را معلوم کرد، چه نخبگان بی‌بصیرت و چه ساکتین که خدا انشاءالله هدایت‌شان کند که حرف‌های دوپهلو می‌زنند.

جنتی پیام دیگر نهم دی را این دانست که مردم همیشه در صحنه حضور دارند و گفت: مردم همیشه در صحنه حاضر هستند و این دفعه آخر نیست و اگر در آینده فتنه‌ای از این قبیل برپا شود و به اصل نظام، انقلاب و مردم خدشه وارد شود مردم آن را عقب خواهند زد.

وی نشان دادن هوشیاری مردم را از دیگر پیام‌های نهم دی دانست و افزود: مردم ما هوشیار هستند و با چند شعار و بیانیه گمراه نمی‌شوند؛ چراکه ۳۰ سال است مردم در این راه تجربه دارند و با بیانیه‌های شماره ۱، ۲، ۳ و ۴ گمراه نمی‌شوند و غباری که برخاست و فتنه‌گران خواستند از آن به مقصد خود برسند توسط مردم فرو نشست،‌ پس تا این مردم هستند نظام، انقلاب و اسلام بیمه شده خدایی است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه خطبه‌های این هفته نماز جمعه به انتخابات پیش‌روی مجلس نهم اشاره کرد و افزود:‌ از فردا ثبت‌نام‌ها شروع می‌شود و با توجه به اهمیت جایگاه مجلس در راس قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون و همچنین واسطه بودن نمایندگان مجلس بین نظام و مردم باید نمایندگانی به مجلس راه پیدا کنند که جایگاه مجلس را درک کنند و مجلسی را که مدرس می‌خواست به پا کنند یعنی مجلس ضداستکبار، مردمی، علاقمند به ارزش‌ها، امام و ولایت فقیه و عامل به احکام اسلام در زبان، عمل و دل.

جنتی افزود: کسانی که می‌خواهند ثبت‌نام کنند، ابتدا باید ماده ۲۸ قانون اساسی را در مورد شرایط داوطلبان بخوانند و اگر بین خود و خدای خود متوجه شدند، شرایط لازم را ندارند، نیایند و آبروی خود را نریزند و همین‌طور وزارت کشور و شورای نگهبان و مردم را معطل خود نکنند. البته آنها که صلاحیت دارند، حتما بیایند و در رسانه‌ها باید تشویق به حضور شوند و مطمئن باشند اگر صلاحیت داشته باشند، امکان ندارد، ردصلاحیت نشوند، اما ممکن است اشتباهاتی پیش آید که خودشان باید از حق‌شان دفاع کنند و اعتراض کنند که در این صورت پذیرفته می‌شود.

وی در پایان خطبه‌های دوم به حضور اکثریت مردم در انتخابات آینده اشاره کرد و گفت: نهم دی و امثال آن سبب ناامید شدن دشمنان می‌شود و آنها همچنان سعی دارند آنطور جلوه دهند که مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند و آن را تحریم خواهند کرد و اگر مردم مثل انتخابات ریاست‌جمهوری حضور حداکثری را داشتند، مساله تقلب را مطرح کنند، پس باید با هوشیاری نقشه‌های دشمن را کور کنیم و حضور داشته باشیم و با آرای خود به مجلس خوبی رای بدهیم.

جنتی همچنین با تسلیت به مناسبت شهادت امام زین‌العابدین گفت: تا می‌توانید از صحیفه سجادیه که بهترین یادگار از ائمه اطهار است، غفلت نکنید، به خصوص از دعای چهل و هشتم این صحیفه.

امام جمعه موقت تهران با تبریک به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع) گفت: حضرت مسیح یک پیامبر مظلوم بود که سر تا پایش پاکی، هدایت، صفا و خداپرستی بود و گرفتار افرادی شد که خود را مدعی پیروی از او می‌دانستند و بالاترین جنایات‌ را در زمین انجام دادند و امیدواریم که هدایت شوند و به اسلام گرایش پیدا کنند و دعوت مسیح را بپذیرند.

وی همچنین به سالگرد تاسیس حفاظت فرودگاه‌ها به دستور امام (ره) اشاره کرد و گفت: برادران جان بر کف سپاه پاسداران با حضور خود برای حفاظت فرودگاه‌ها خدمات ارزنده‌ای انجام می‌دهند که از آنها تشکر می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، جنتی در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران به فلسفه‌ی جهاد در رابطه با کلمه حق اشاره کرد و گفت: خداوند در مقابل نعمت‌ها و رحمت‌هایی که در مقابل انسان گذاشت از او خواست تا خداپرست باشد یعنی غیرخدا را نپرستد و برای خدا شریک قائل نشود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه به عواملی که بشر را از خدا دور می‌کند، اشاره کرد و گفت: عوامل دوری بشر از خداوند کم نیستند و غیر از شیطان، نفس عماره درون انسان، شهوات جنسی، مال و جاه و مقام و … انسان را محاصره می‌کنند که در این راستا خداوند از رحمت خود، پیامبر و کتاب آسمانی را جهت هدایت و نجات انسان‌ها فرستاد و خداوند اجازه می‌دهد که پیامبران با کسب قدرت توانی پیدا کنند تا پیام خداوند را به گوش بندگان او برسانند و در این راستا جواب شمشیر را با شمشیر و جواب قدرت را با قدرت بدهند تا لا اله الا الله خاموش نشود.

وی با بیان این‌که جهاد دو وجه دارد؛ وجه دفاعی و ابتدایی، توضیح داد: جهاد دفاعی آن است که دشمن به ما حمله کند و اکثر جنگ‌های اسلامی دفاعی بوده است، البته این به این معنا نیست که عده‌ای مسلمان دور خود جمع کنیم و دیگران را به حال خود بگذاریم، بلکه باید به داد دیگران برسیم و صدای توحید را به گوش بندگان خداوند برسانیم و در این راستا موانع سر راه را برداریم. در این صورت وقتی مردم پیام خدا را شنیدند، دیگر در پذیرش آن اجبار نیست؛ اما اگر عده‌ای مانع رساندن پیام خدا به مردم شوند باید مقابله کرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که عده‌ای مرعوب غرب شده‌اند که می‌گویند اسلام با شمشیر جلو رفت و تبلیغ کرد و باعث شدند تا مردم اروپا و غرب از اسلام دور شوند، گفت: عده‌ای هم در جامعه‌ی اسلامی خودمان مرعوب این گفته شده‌اند که جنگ‌های اسلامی، دفاعی است و اسلام جنگ ابتدایی ندارد و به آیه “لا اکراه فی‌الدین” اشاره می‌کنند و معتقدند اگر کسی به جنگ مسلمانان نیاید، مسلمانان حق ندارند، جنگ کنند و این اشتباهی بزرگ در فلسفه جهاد اسلامی و تفسیر آیه “لا اکراه فی‌الدین” است.

وی افزود: “لا اکراه فی‌الدین” به این معنا نیست که نروید و نجنگید، بلکه برای رساندن پیام توحید به مردم باید حرکت کرد و به این معناست که دین اکراه‌بردار نیست و یک امر قلبی است و نمی‌توان در قلب کسی به زور ایمان وارد کرد. پس به این معنا نیست که مسلمانان حق ندارند برای ابلاغ دعوت خود و نجات مردم بجنگند و موانع را از سر راه بردارند تا دعوت خود را ابلاغ کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=23298

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر