2

بنده دست تک‌تک دانشمندان، عالمان، هنرمندان و ادیبان را می‌بوسم

  • کد خبر : 23361
  • ۰۳ دی ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۴

همه‌ی سیاست، اقتصاد و سر و صداهایی که در عالم اتفاق می‌افتد، اگر مبتنی بر یک اندیشه‌ی انسانی،ادب و هنر برآمده از عشق و قلب رحمانی نباشد، کمکی به انسان نخواهد کرد

محمود احمدی‌نژاد بعدازظهر امروز (شنبه) طی سخنانی در مراسم اعطای نشان دولتی به برگزیدگان فرهنگستان‌های چهارگانه خاطرنشان کرد: انسان بدون اندیشه، علم، ادب و هنر چیزی نیست و حقیقت انسانی در گرو علم، اندیشه، هنر و ادب است و همه‌ی پیامبران الهی آمده‌اند تا دروازه این مباحث را به روی بشر باز کنند و راه رسیدن به قله‌های کمال انسانی را نشان دهند.

وی با بیان این‌که آن کسانی که بسترها را می‌سازند و موانع و غل و زنجیرها را برمی‌دارند و به حقیقت روح انسانی فرصت پرواز در فضای بی‌انتهای ملکوت می‌بخشند، علما، اندیشمندان، هنرمندان و ادیبان هستند، گفت: امروز جامعه‌ی بشری بیش از گذشته به وجود چنین مردان و زنانی نیازمند است.

رییس‌جمهور یادآور شد: همه‌ی سیاست، اقتصاد و سر و صداهایی که در عالم اتفاق می‌افتد، اگر مبتنی بر یک اندیشه‌ی انسانی، علم نافع، ادب و هنر برآمده از عشق و قلب رحمانی نباشد، کمکی به انسان نخواهد کرد، بلکه او را به قهقرا خواهد برد.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که مسوولیت عالمان، اندیشه‌ورزان و هنرمندان امروز ایران، مسوولیت بسیار سنگینی است، تصریح کرد: بشر خسته از چند هزار سال راه پرپیچ و خم و عبور کرده از تجربه‌های سنگین تلخ و شیرین در آستانه‌ی یک انتخاب بزرگ قرار گرفته است.

وی افزود: امروز مکاتبی که فرصت جهانی شدن و تجربه و عمل پیدا کردند با شکست و بن‌بست مواجه شده‌اند.ارکسیست از یک سو و اومانیسم و لیبرالیسم از سوی دیگر هیچ‌کدام نتوانستند سعادت بشر را تامین و تضمین کنند.

رییس‌جمهور تصریح کرد: امروز جهان در آستانه‌ی انتخابی جدید است که باید مبتنی بر اندیشه‌های انسانی و الهی، عدالت و آزادی، عشق و محبت تبیین و تدوین و معرفی شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که این حرف تعصب ملی و نژادی نیست که بگوییم مسوولیت عالمان، اندیشمندان و هنرمندان ایران یک مسوولیت یگانه است، اظهار کرد: تنها ملتی که ظرفیت و توان آن را دارد که در این انتخاب تاریخ‌ساز به بشر کمک کند، بی‌تردید ملت ایران است و پیش‌قراولان حرکت کمال‌آفرین و سعادت‌بخش یک ملت، عالمان، دانشمندان، هنرمندان و ادیبان هستند.

وی در ادامه‌ی سخنان خود با بیان این‌که فرهنگستان‌ها، کانون اجتماع، همدلی، جوشش و آفرینش ایده‌ها و اندیشه‌ها و نظریه‌های لازم برای حرکت انسانی و جوامع انسانی به سمت قله‌های سعادت و کمال هستند، افزود: ملت ایران به ساحت عالمان و هنرمندان با همه‌ی قامت بلندش تعظیم می‌کند و این انتظار را دارد که فرهنگستان‌ها پیشگام پاسخگویی به این نیاز تاریخی باشند.

رییس‌جمهور یادآور شد: با شناختی که از اساتید، هنرمندان و اندیشمندان دارم، مطمئنم همچون سایر فرازهای حساس و سرنوشت‌ساز تاریخ، این بار هم ملت ایران، اندیشمندان، هنرمندان و عالمان این سرزمین مسوولیت تاریخی خود را ایفا خواهند کرد.

احمدی‌نژاد در پایان با اظهار این‌که شما نگران بودجه نباشید، گفت: بنده دست تک‌تک دانشمندان، عالمان، هنرمندان و ادیبان را می‌بوسم و با افتخار در خدمت‌گزاری آماده‌ام.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور در این مراسم به ۱۷ تن از اساتید فرهنگستان‌های چهارگانه هنر، علوم، علوم پزشکی و زبان و ادب فارسی نشان درجه یک دانش، هنر و علم اعطا کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=23361

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر