1

انتخابات فدراسیون فوتبال در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

  • کد خبر : 23470
  • ۰۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۸

مهم‌ترین اشکالی که امروز در مجمع عمومی فدراسیون دیده شد ناآگاهی اکثر اعضای مجمع به قوانین بین المللی بود

مجمع فوق العاده فدراسیون فوتبال امروز با حضور وزیر ورزش برگزار شد و همانطور که پیش بینی می‌شد اختلاف نظر مدیران ارشد فدراسیون در این جلسه خودنمایی بیشتری داشت. از قبل گفته می‌شد علی کفاشیان رئیس مجمع به دنبال تعویق انتخابات است و تمایل دارد انتخابات فدراسیون سال آینده برگزار شود. او البته چندی پیش این موضوع را به صورت رسمی اعلام و از برگزاری انتخابات در فروردین یا اردیبهشت ۹۱ خبر داد. این خواسته کفاشیان باعث شد برخی مدعی شوند ریاست فدراسیون فوتبال به او مزه کرده و به همین دلیل نمی‌خواهد که این پست مهم را به این زودی‌ها ترک کند.

از سویی دیگر برخی افراد مانند مهدی تاج نایب رئیس اول موافق برگزاری انتخابات در موعد مقرر بودند درست همان نظری که عباسی وزیر ورزش هم داشت. در نهایت مجمع فدراسیون تصویب کرد انتخابات فدراسیون فوتبال در آخرین روزهای سال جاری و در دهه سوم اسفند برگزار شود. به این ترتیب مخالفان کفاشیان یک پیروزی نسبی به دست آوردند و حرف‌شان به کرسی نشست.

اکنون فوتبال ایران دو ماه پر التهاب را در پیش خواهد داشت و همه می‌خواهند بدانند چه افرادی برای این انتخابات نام نویسی می‌کنند و یارکشی‌ها برای این انتخابات مهم چگونه است. حتی علی کفاشیان هم شفاف نگفته که دوباره نامزد انتخابات خواهد شد یا نه. این در حالی که پیش از این و در حاشیه مراسم برترین‌های اخلاقی در مشهد گفته بود قطعا کاندیدا می‌شود اما این بار گفته نیاز به مطالعه دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال که همراهی اکثریت قریب به اتفاق روسای هیئت‌های فوتبال را با خود داشت توانست در این روز یک ضربه به مخالفانش بزند. در مجمع امروز تصویب شد رئیس فدراسیون آینده (هرکسی که باشد)نواب رئیس را خودش انتخاب و بعد برای رای‌گیری آنها را به مجمع معرفی کند. ضمن اینکه مجمع به اصلاح اساسنامه فدراسیون هم رای داد یعنی همان چیزی که کفاشیان مدنظر داشت.

برخی از ناظران معتقدند کفاشیان با این اقدام توانست زمینه را برای کنار زدن مخالفانش فراهم کند تا حتی اگر خودش نامزد ریاست فدراسیون فوتبال نشود با انتخابی شدن نواب رئیس، خطر حذف نواب رئیسی کنونی را هم تهدید کند زیرا شاید رئیسی بعدی نخواهد با نایب رئیس اول و دوم کنونی کار کند.

گمانه‌زنی‌ها برای نامزدهای ریاست فدراسیون شروع شده و هم اکنون نیز شایعه‌های فراوانی به گوش می‌رسد.

به هر حال ریاست فدراسیون فوتبال یک سمت مهم در کشور محسوب می‌شود و برخی معتقدند رئیس فدراسیون فوتبال بیست و نهمین شخصیت کشور است به همین دلیل نظر دولت هم در این انتخابات موثر و تاثیرگذار است و اینگونه نیست که انتخابات کاملا بین اهالی ورزش برگزار شود همان طوری که در تمامی جهان اینگونه است.

نکته آخر اینکه مهم‌ترین اشکالی که امروز در مجمع عمومی فدراسیون دیده شد ناآگاهی اکثر اعضای مجمع به قوانین بین المللی بود. اعضای مجمع باید سطح آگاهی خود را نسبت به قوانین بین المللی بالاتر ببرند در این صورت شاید هر مصوبه پیشنهادی در این مجمع رای نیاورد.

در هر حال اتفاقاتی که امروز رخ داد باعت شد فعلا همه چیز به صورت مساوی پیش برود. کفاشیان نظرش مبنی بر اصلاح اساسنامه را به کرسی نشاند و مخالفان او توانستند مجوز برگزاری انتخاب در سال جاری را بگیرند. فعلا همه چیز یک – یک پیش می‌رود و باید دید در آینده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و در نهایت کدام گروه برنده می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=23470

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر