0

۹ دی هم درس می‌دهد و هم جهت حرکت را به ما نشان می‌دهد

  • کد خبر : 23563
  • ۰۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۲

نهم دی در سرتاسر کشور مشت محکمی به دهان فتنه‌گران زد، این کار را خود مردم کردند

 سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی در مراسمی به مناسبت فرارسیدن یوم‌الله ۹ دی اظهار کرد: در حادثه ۱۹ دی سال ۱۳۵۶، هم بصیرت موج می‌زند، هم موقع‌شناسی، هم دشمن‌شناسی، هم مجاهدت و اقدام و فداکاری؛ از طرف دیگر، همین حادثه، مبداء یک تحول، یک حرکت، جریان عظیم و جهت‌داری در ملت ایران شد که با تکرار آن در شهرهای دیگر پیروزی انقلاب تامین شد.

وی ادامه داد: مردم در ۱۹ دی ۱۳۵۶ به غیرت دفاع از نائب امام زمان (عج) و مرجع تقلید به میدان خونین آمدند و در ۹ دی ۱۳۸۸ نیز مردم سراسر ایران برای دفاع از ولی‌فقیه به میدان آمدند.

فیروزآبادی در ادامه خاطرنشان کرد: روزهای سال، به طور طبیعی و به خودی خود همه مثل همند؛ این انسان‌ها هستند، این اراده‌ها و مجاهدت‌ها است که یک روزی را از میان روزهای دیگر برمی‌کشد و آن را مشخص و متمایز می‌کند و مثل یک پرچمی نگه می‌دارد تا راهنمای دیگران باشد. روز عاشورا- دهم محرم- فی‌نفسه با روزهای دیگر فرقی ندارد؛ این حسین بن علی (ع) است که به این روز جان می‌دهد، این مردمند که ناگهان با یک حرکت روز نهم دی را هم متمایز می‌کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در توضیح فتنه گفت: فتنه یعنی کسانی شعارهای حق را با محتوای صددرصد باطل مطرح کنند، مردم ما در مقابله با فتنه، خودشان به پا خاستند، نهم دی در سرتاسر کشور مشت محکمی به دهان فتنه‌گران زد، این کار را خود مردم کردند.

این عضو شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: خوشبختانه جوان‌های ما با دل‌های پاک و نورانی‌شان و با حضورشان در مراسم گوناگون، رحمت الهی را جلب می‌کنند و یکی از موارد جلب رحمت الهی همین ۹ دی بود. مقام معظم رهبری می‌فرمایند: هر چه انسان در اطراف این قضایا فکر می‌کند دست خدای متعال را، دست قدرت را، روح ولایت را، روح حسین بن علی (ع) را می‌بیند. این کارها، کارهایی نیست که با اراده امثال ما انجام بگیرد؛ این کار خدا است، دست قدرت الهی است. امام در یک موقعیت حساسی به بنده فرمودند: من در تمام این مدت، دست قدرت الهی را در پشت این قضایا دیدم و قضایای گوناگونی که ما در طول انقلاب، از این چیزها کم نداشتیم. این مجاهدت، راه را به ما نشان می‌دهد.

فیروزآبادی، درباره عامل اصلی ۹ دی، ماندگاری و تاثیر آن در بیداری اسلامی افزود: اراده خداوند متعال و ایمان به توفیق الهی، عامل اصلی هدایت قلب‌ها و دل‌های ملت ایران برای حضور در عرصه‌های مختلف از جمله ۹ دی ماه ۸۸ است. نهم دی حادثه کوچکی نیست بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: روز ۹ دی در تاریخ ماندگار است به خاطر این‌که مردم بیدارند، همین است که کشور شما را نگه داشته است، همین است که جرات سران استکبار را از آن‌ها گرفته است.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: اگر همه ملت‌های مسلمان بیایند توی میدان چه می‌شود! همه ملت‌های مسلمان همین بصیرت را، همین آمادگی را و حضور را پیدا کنند، چه اتفاقی در دنیا می‌افتد! می‌خواستند کاری کنند که ملت‌های دیگر نفهمند تاثیر بیداری و بصیرت یک ملت در حوادث عالم چقدر است که بحمدالله باز هم ناکام ماندند و نهضت بیداری اسلامی، جهان اسلام را فرا گرفت و دنیا را تحت تاثیر قرار داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=23563

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر