1

در کانادا؛ پوشش برقع ممنوع/ راه حلی ساختگی برای یک مسئله ساختگی +عکس

  • کد خبر : 235648
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰

استان کبک کانادا استفاده از نقاب یا برقع را در فضای عمومی ممنوع کرد.

شهروندان در کبک از این پس موظف هستند هنگام استفاده از شبکه حمل و نقل عمومی یا حضور در ادارات دولتی پوشش صورتشان را کنار بزنند.

 

به نوشته یورونیوز، این قانون، که اولین قانون از نوع خود در آمریکای شمالی است روز چهارشنبه تصویب شد. دولت لیبرال استان کبک کانادا دو سال روی آن کار کرده بود تا به شکلی به آن پاسخ دهد که ناقض بی طرفی دولت نباشد.

 

این دستورالعمل به معنای ممنوعیت پوشش چهره برای کسانی است که خدمات دولتی ارائه یا دریافت می کنند. این ممنوعیت همچنین برای موسساتی مانند دانشگاهها که از بودجه دولتی استفاده می کنند نیز لازم الاجراست.

به نوشته گاردین، در ماه اوت گذشته این قانون به شهرداری ها، آموزگاران و کارکنان مدارس، بخش خدمات بهداشتی و پزشکی و حمل و نقل تسری داده شده بود. بر این اساس یک زن که نقاب به صورت دارد یا برقع پوشیده است نمی تواند در کبک سوار مترو یا اتوبوس شود.

 

 

وزیر دادگستری استان کبک گفته است که به دلیل اختلاف زیاد در مورد نحوه اعمال قانون جدید، مسئولان این استان در حال رایزنی با شهرداری ها، مدارس و مراکز عمومی هستند تا راهکارهای روشن و صحیح برای اجرای این قانون را پیدا کنند.

 

وزیر دادگستری کبک افزوده است که ما قانون برای لباس پوشیدن وضع نکرده ایم بلکه این قانون را به این خاطر تصویب کرده ایم.

 

معترضان به این قانون با اشاره به نتایج یک نظرسنجی که در سال ۲۰۱۶ انجام شده استدلال کرده اند که این قانون زنان مسلمان را در مظان اتهام قرار می دهد. بر اساس این نظرسنجی تنها ۳ درصد زنان مسلمان در کانادا از پوشش نقاب استفاده می کنند.

احسان گاردی مدیر اجرایی شورای ملی مسلمانان کانادا درباره این قانون می گوید: «به نظر می رسد این اقدام مانند ارائه راه حلی ساختگی برای یک مسئله ساختگی است.»

 

نگرانی بسیاری از این است که این قانون بخش هایی از جمعیت را هدف قرار دهد که در حال حاضر «جمعیت به حاشیه رانده شده و برچسب خورده» هستند.

 

احسان گاردی می افزاید: «طبق داده های آماری کانادا، جرایم از روی نفرت که مسلمانان کانادا را هدف قرار داده از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ میلادی حدود ۲۵۳ درصد افزایش داشته است.»

 

بعنوان مثال در اوایل سال جاری شش مرد مسلمان که همگی پدر خانواده بودند در حالی که در مسجدی در کبک نماز می خوانند به قتل رسیدند. بعد از این اتفاق امام این مسجد در تحلیل این واقعه گفت که ارتباط مستقیمی بین قاتلان این افراد و فضای سیاسی است که متوجه مسلمانان کاناداست .

 

احساس گاردی که در مصاحبه با رسانه های مختلف این قانون را محکوم کرده معتقد است که دولت نباید زنان را مجبور به پوشیدن لباس یا پوشش خاصی کند.

 

پیشتر برخی کشورهای اروپایی نظیر آلمان، فرانسه، بلژیک نیز با وضع قوانینی سخت گیرانه در سراسر این کشورها مانع از حضور زنان برقع پوش شدند.

 

در فرانسه اما برخی اماکن خصوصی پا را فراتر گذاشته و از ورود زنان با لباس شنای اسلامی جلوگیری کردند.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=235648

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]