5

شهرداران امریکایی از نمایندگان کنگره این کشور خواستار پایان جنگ در عراق و افغانستان شدند

  • کد خبر : 2375
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۸

شهرداران امریکایی از نمایندگان کنگره این کشور خواسته‌اند به جنگ‌های پرهزینه افغانستان و عراق پایان داده و پولی که در این راه صرف می‌شود به رفع نیازهای داخلی اختصاص دهند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این شهرداران روز جمعه (۲۷ خرداد، ۱۷ ژوئن) برای شرکت در گردهمایی سالانه شهرداران در بالتیمور امریکا گردهم آمدند و درباره […]

شهرداران امریکایی از نمایندگان کنگره این کشور خواسته‌اند به جنگ‌های پرهزینه افغانستان و عراق پایان داده و پولی که در این راه صرف می‌شود به رفع نیازهای داخلی اختصاص دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این شهرداران روز جمعه (۲۷ خرداد، ۱۷ ژوئن) برای شرکت در گردهمایی سالانه شهرداران در بالتیمور امریکا گردهم آمدند و درباره راه حل های ممکن برای پایان دادن هر چه سریع‌تر به هزینه‌های نظامی امریکا در خارج، بحث و تبادل نظر کردند.

شهرداران امریکایی همچنین تاکید کردند، نیازهای داخلی کشور به این پول‌ها باید در اولویت قرار گیرند.

این گردهمایی یک سازمان رسمی غیر حزبی بود که ۱۲۰۰ شهر با جمعیت بالای ۳۰ هزار نفر در آن عضویت دارند.

در بیانیه‌ای که از سوی شهرداران در پایان این گرد‌همایی صادر شد، آمده است: “گردهمایی شهرداران امریکا از کنگره امریکا می‌خواهد تا دلارهای این جنگ‌ها را به کشور بازگرداند تا به تامین نیازهای حیاتی انسانی، اشتغال‌زایی، بازسازی زیرساخت‌های کشور بپردازد، به شهرداری‌ها و دولت‌های ایالتی کمک مالی کند و اقتصاد جدیدی را بر پایه انرژی‌های تجدیدپذیر و پایدار توسعه دهد.”

همچنین، در این بیانیه آمده است که جنگ‌های افغانستان و عراق سالانه ۱۲۶ میلیارد دلار برای امریکا هزینه داشته و تا کنون بیش از ۶۰۰۰ سرباز این کشور در این دو جنگ کشته شده‌اند.

النا تمپل، سخنگوی این همایش خاطر نشان کرد از زمان جنگ ویتنام، هیچ بیانیه‌ای این چنینی صادر نشده است که در آن بر لزوم پایان جنگ و صرف کردن هزینه‌های آن در داخل کشور، تاکید شده باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2375

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر