1

۹ دی بلندترین فریادو حساس ترین هشدار به خودی های نظام است

  • کد خبر : 23805
  • ۰۹ دی ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۵

جنس واقعه ۹ دی عاشورایی است یعنی مبدا و منشا و منشی آن همان حرکت اباعبدالله است،

 شایداگر روزهای ابتدایی فتنه ۸۸ گفته می شد که این جریان به روزی خواهد رسید که به خیمه ابا عبدالله الحسین تعرض کند،کسی باورش نمی شد. چه آرام آرام مورچه سیاه فتنه در دل شب،روی سنگ سیاه حرکت کرد و این سران فتنه بودند که دلهاشان رنگ شب و مورچه و سنگ را گرفت و هتاکین به روز عاشورا را “مردم خداجوی نامیدند. اما الطاف الهی همواره در حساس ترین پیچ های تاریخی به نصر مونین و جامعه اسلامی می آید و نزول این الطاف خود از نشانه های حقانیت مسیر است.
۹ دی ۸۸ نیز از آن جمله الطاف است که رحمت الهی را بر بستر نظام اسلامی گستراند و به یاران خودی و دشمنان پوشالی فهماند که چگونه اراده الهی در کالبد زمان محقق می گردد.

متن زیر شرح گفت گویی کوتاه با حجت الاسلام احمد پناهیان پیرامون مبانی هویتی حماسه ۹ دی می باشد.
بولتن: چرا رهبر معظم انقلاب صفت «حماسه» را برای ۹ دی برگزیدند؟ چه ویژگی برجسته ای برای ۹ دی وجود دارد؟
بسم الله الرحمن الرحیم
جنس واقعه ۹ دی عاشورایی است یعنی مبدا و منشا و منشی آن همان حرکت اباعبدالله است، حرکت اباعبدالله هم مجموعه این بیداری و اصلاح و مبارزه با انحراف که در جامعه اسلامی بود، به صورت یک حماسه متجلی شد از این جهت هر جریانی که بخواهد به عاشورا انتصاب پیدا کند قطعا بخشی از آن حماسه عظیم عاشورا است چون ار آن جنس و در ادامه همان مسیر و با همان انگیزه و هدف شکل گرفته است پس به طور طبع حماسه بودنش قطعی است.
بولتن: به نظر شما ریشه های فرهنگی و هویتی حماسه ۹ دی چه شاخصه هایی دارد؟
اتفاق ۹ دی یعنی همان تعبیر دقیق و زیبای مقام معظم رهبری در ۱۹ دی که فرمود: «دست خدا و ایمان مردم آن را ایجاد کرد.» وامدار هیچ جریان فکری و سیاسی نیست و وقتی اصل و ریشه ایجاد ۹ دی به اراده خدا برمی گردد در مقیاسی بسیار وسیع تر از حادثه کربلا اتفاق می افتد. مثلا ایشان(مقام معظم رهبری) کدی دادند که در این ماجرا اباعبدالله علیه السلام مانند ۱۵ خرداد ملت را یاری دادند ریشه پیوند مردم با ولایت در ۱۵ خرداد ۴۲ چه بود؟ همان ایمان عده ای خاص و جمعیت اقلیتی که ۱۵ خرداد ۴۲(حدود ۱۵ هزار نفری) که به شهادت رسیدند، پیوند آنها با خداوند متعال بود که خداوند متعال به واسطه آن ایمان، آنها را به پیروی از هدایت از ولایت راهنمایی کرد که آن موقع هنوز تحقق حاکمیتی پیدا نکرده بود و فقط حقیقت با شخص روح الله بود و آنها را شعار «یا مرگ یا خمینی» به کف میدان کشید.
همان شاخص در جمعیت ۹ دی هم متبلور است و به زیبایی خودش را نشان می دهد. آن چیزی که باعث شد مردم بیایند و در منکوب کردن حادثه عاشورای ۸۸ همه کشور بیرون بیایند همان هدایت الهی بود و هدایت الهی هم به قلوب مردم باز می گشت و سرمایه حماسه عاشورایی و حماسه حسینی که در وجود مردم می درخشید باعث شد که هدایت الهی را به خود جلب کنند و برای حمایت از ولایت توفیق پیدا کنند و به اباعبدالله علیه السلام لبیک گویند.
شاخصه اصلی همان نور ایمان و ظرفیتی بود که خدای متعال از آن استفاده کرد و این موج عظیم را ایجاد کرد.
بولتن: به نظر شما ۹دی ۸۸ در امتداد عاشورای سال ۴۲ بود؟ چرا که بسیاری از مخالفان نظام معتقدند حرکت ۹ دی به معنای حمایت از جمهوری اسلامی نبود بلکه مردم با دیدن هتک حرمت در روز عاشورا به ساحت حضرت اباعبدلله علیه السلام بر آشفته شدند و ۹ دی را تنها حرکتی مذهبی بود.
کسانی که این حرف را می زنند یا از بلوغ سیاسی برخوردار نیستند و کوته فکر هستند و یا اینکه مجبورند اینگونه فکر کنند و این حرفها را خلق کنند و بسازند.
هر آدم عاقلی که با ملت ایران زندگی کرده باشد می داند که ملت ایران هوشمندتر از این است که کسی بتواند به این شکل از حرکتش استفاده خاص ببرد.
بله! امام حسین علیه السلم این ملت را به میدان کشید و در این شکی نیست اما ملت ایران ۹ دی را برای این خلق کرد که میان آرمان های امام حسین علیه السلام و آرمان های جمهوری اسلامی[تفاوتی نمی بیند]؛ یعنی در طول این در طول این ۶۰ سال و از زمانی که حضرت امام در سال ۳۲ اعلامیه اول را نوشت که : «بسم الله الرحمن الرحیم قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی»  تا به امروز ملت ایران به خوبی دریافت که جمهوری اسلامی ایران و آرمان های آن با حرکت اباعبدالله علیه السلام یک جنس و یک حرکت است.
چرا به راحتی و با عزم و انگیزه همه اقشار این ملت آمدند و وارد این صحنه شدند؟ به همان دلیلی که وارد صحنه ۲۲ بهمن می شوند به همان دلیلی که وارد ۱۳ آبان و سایر یوم الله ها می شوند، بخاطر یک اتفاق ملی نیست بلکه بخاطر پیوند دین و سیاست در جامعه است و در مورد نظام جمهوری اسلامی ایران نیز مردم بر این باور هستند که اگر از اباعبدالله الحسین علیه السلام حمایت کنند از جموری اسلامی حمایت کرده اند، از جمهوری اسلامی حمایت کنند ار اباعبدالله الحسین علیه السلام حمایت کردند.
مردم برای اینکه به این شعور و بصیرت برسند، ۸ سال جنگ و در طول انقلاب اسلامی از سال ۴۲ تا ۵۷ بیش از صدها هزار شهید دادند و این شهدا در بین زندگی کردند و در بین مردم به شعور و بلوغ رسیدند. خون آنها هنوز تازه است و شهدا با اقشار مختلف ارتباط عمیقی دارند.
اینهایی که این حرف ها را می زنند[که ۹دی صرفا حرکتی دینی است و از سیاست جداست] واقعا یک بی شعوری تمام سیاسی است و یا اینکه از این حرف ها و ایده های ساختگی است برای مغز کسانی که خیلی کوته فکرند ممکن است اثر گذارد و الا کسانی که باید بفهمند و دشمنان اسلام در سراسر دنیا فهمیدند که ۹ دی با خرداد ۴۲ و ۲۲ بهمن ۵۷ و با عاشورای ۶۱ هیچ تفاوتی به لحاظ ماهیت ندارد و برای همین است که سعی دارند که بشناسند و ریشه ای ۹ دی را خشک کنند.
اجازه بدهید که جمله را از امام(ره) متذکر شوم، ایشان بعد از ۱۵ خرداد ۴۲ فرمودند پدیدآورنده گان ۱۵ خرداد را بشناسید و بعد فرمودند مانع تراشان بر سر راه آرمان های ۱۵ خرداد را بشناسید و بعد کسانی که جریان ۱۵ خرداد را دنبال می کنند بشناسید. ۱۵ خرداد جریانی دنباله دار در طول تاریخ اسلام است که مبدا آن انقلاب اسلامی ایران نیست بلکه مبدا آن بعثت پیغمبر اسلامصلی الله علیه و آله است، مبدا آن فرمان خدا به ابراهیم خلیل الله در ایجاد امامت است و مقصد آن هم تا قیامت ادامه دارد و الن ]م این باور در حال سرایت به جهان اسلام است و کشورهای اسلامی هم این آرمان ها و استواری در انگیزه را دیدند که اعتماد کردند و کشورهایی مثل مصر و تونس و بحرین و یمن و مجموعه های دیگر در حال پیوستن به این حرکت هستند.

بولتن: حضرت آقا کد بسیار مهمی در تبیین ۹ دی دادند و آن هم نقش «اراده الهی» در آن بود. به نظر شما حماسه ۹ دی جلوه ای از الطاف خفیه الهی بود یا الطاف جلیه الهی؟
منظور از اراده الهی نیاز به تبیین دارد؛ در صدر اسلام حضرت اباعبدالله علیه السلام وقتی در واقعه کربلا حرکت کردند، فرمودند که من به سیره جدم و امیرالمومنین عمل می کنم، اگر بخواهیم عاشورا را ببینیم باید به عقب تر برویم و جریان ولایت امیرالمومنین و بعثت را ببینیم و بفهمیم که همه این بزرگواران یک انگیزه دارند، و انگیزه آنها این است که «لیخرج الناس عن عباده العبید الی عباده الله و عن ولایه العبید الی ولایه الله» اینکه مردم عالم را از بندگی هوا و هوس و بندگان خفیف بیرون بیاورند و به عبادت خدا در بیاورند و از حاکمیت انسان های خفیف بیرون بیاورند و به حاکمیت اولیاالله درآورند.
این هدف همه انبیا و اباعبدالله و جمهوری اسلامی است و هدف امام(ره) هم همین بود؛ «رجل من اهل قم یدعو الناس بالحق» و هدف هم همین است که همه به همین سمت پیش روند و جهاد کنند تا بتوانند حاکمیت الهی را مستقر کنند.
اینکه اراده الهی نقش داشته است به چه معناست؟ زمان پیغمبر اکرمصلی الله علیه و آله خداوند متعال فرمود: «هو الذی ایدک بنصره و بالمومنین» پیامبر اسلام دو عنصر داشت که بوسیله آنها موفق شد که بعثت را ایجاد کند، یکی نصرت مستقیم خدا و یکی هم همراهی مومنین. اما در زمان امیرالمونین و اباعبدالله اگر میبینیم که در این روند مشکلی پیش می آید از این جهت بود که نصرت الهی بود اما همراهی و تایید مومنین نبود در نتیجه اباعبدالله و امیرالمونین مظلومانه به شهادت رسیدند. دیگر ائمه هم نتوانستند مسیر بعثت را ادامه دهند چرا که همراهی مردم نبود.
خوب! این همراهی مومنین در آخرالزمان ایجاد شد. در آیه ۵۴ تا ۵۶ سوره مائده خداوند متعال می فرمایند(که ائمه علیهم السلام در تفسیر آیه فرمودند که این آیه در مورد ایرانیان در آخرالزمان است) : « مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ أَذِلَّهٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّهٍ عَلَى الْکَافِرِینَ… وَ مَنْ یَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُون‏»
در اینجا می بینید که این اراده خداست که ملتی را بیدار می کند، یعنی همراهی امت حزب الله با روح الله در ۴۲، همراهی امت حزب الله با روح الله در ۸ سال جنگ، همراهی امت حزب الله با با مقام معظم رهبری خلف صالح ایشان و امام وقت مان، همه این ها اراده الهی است چون اپر اراده الهی نبود هیچ عامل دیگری برای این بحث نداشتیم.
چرا وجود ندارد؟! چون متاسفانه شخصیت ها و جریانات سیاسی و حتی شخصیت های فرهنگی و معنوی ما به جای اینکه به این مبانی بپردازند در دوره های مختلف به مسائل جزئی و فرعی و جریانات فی مابین خودشان پرداختند و هر چه مفام معظم رهبری فرمودند که اصل را فراموش نکنید و صراط مستقیم نظام را پیگیری کنید و از این حریان سازی ها فاصله بگیرید، نگرفتند!
چه کسی جز دست اراده الهی می توانست این اتحاد را ایجاد کند که وعده آن هم در این آیات داده شده است، در بعثت آخرالزمان این خداست که میدان دار است و دل های مردم را هماهنگ می کند، این خداست که پیوند مردم با ولایت را ایجاد می کند و این را دیدیم.
در زمان جنگ عوامل زیادی می توانست موثر باشد در اینکه کسی در جنگ شرکت نکند! قائم مقام رهبری که برای طلاب مدارس حوزه علمیه شرکت در جنگ را حرام اعلام کرده بود. آقای منتظری در آن زمان خیلی ناامیدانه صحبت می کرد و سخرانی های ایشان از سال ۶۱ به بعد موجود است.
خیلی از عوامل در زمان جنگ دست به دست هم می داد تا امام تنها بماند اما تنها نماند و این اراده خدا بود. اینکه فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد واقعا حرف کاملا صحیحی است. آن کسانی که پای جنگ ایستادند و تا آخرین نفس جنگ را اداره کردند به اراده خدا به امام پیوند پیدا کرده بودند.
عین همین مطلب را امیرالمونین در روایتی دارند و می فرمایند: «کسانی علم ولی را اقامه می کنند که خداوند قلب او را امتحان کرده باشد.» مومنی که خدا قلب او را امتحان کرده باشد، خدا بین قلب او و ولی او پیوند ایجاد می کند. می فرماید آنچه که از طرف امامش می رسد او قلبا خواهد پذیرفت و این کار کار خداست.
در زمان ما این اتفاق تنها در خواص بوقوع نپیوسته است بلکه در عموم جامعه ایجاد شده است و این معجزه عجیب انقلاب اسلامی و قرن فعلی است که امت(بر خلاف صدر اسلام) به ولایت پیوسته است و از خواص خبری نیست ولی بحمدالله این پیوستگی وجود دارد و برای همین هم نتیجه آن در بیرون و جهان اسلام این است که ملت ها و اقشار – از کشورهای اسلامی تا جنبش وال استریت- پیشرو هستند.
به نظر من باید خواص به خود بیایند و به دامان ملت بازگردند و بالا بردن سطح ایمان خود خود را به بصیرتی ملت رساندند، برسانند.
بولتن :بد نیست که گریزی هم به متهم ردیف اول فاجعه عاشورای ۸۸ بزنیم. به نظر شما چه ویژگی هایی از فتنه در عاشورای ۸۸ نمایان شد که اینگونه غیرت اسلامی و انقلابی مردم را برانگیخت؟
در روایتی از امام رضا علیه السلام آمده است که بدترین نوع فتنه در جامعه شیعی این است که کسانی به اسم تشیع بیایند و ولایت دشمنان را بپذیرند و فتنه اینها در آخرالزمان از دجال هم بدتر است.
در جریان فتنه ۸۸ آن عده قلیل آمدند و آن جریانات را بوجود آوردند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب که هر جا که خاکریز ها نرم باشد دشمن نفوذ می کند، این ها توانستند نفوذ کنند و سال ها توانستند آن جریان را هدایت کنند! فراموش نمی کنند که ایشان سال ها قبل در کردستان فرمودند که من تحلیل نمی کنم بلکه خبر می دهم که در مرزهای ما تروریسم پرورش می دهند! همان موقع مسئولان و رئیس جمهور در سخنرانی خود گفتند تنها دو روز پس از هشدار رهبری گفتند که ما هیچ تهدیدی نداریم. غفلت آن زمان ما باعث شد که آنها فعالیت کنند و آن حوادث رخ دهد.
چون خداوند متعال اراده کرده بود این کار را به انجام برساند و این انقلاب را که ریشه در آن حماسه عاشورایی دارد را به سرانجام برساند، جنبش سبزی هم مانند آن کسانی بودند که در جریان کربلا عامل آن جنایت عاشورا شدند. در اصل غفلت امت اسلام موجب شد تا افراد پست حادثه عاشورا را بوجود آورند که حاضرند برای مطامع دنیوی و شهوانی اباعبدالله را بکشند و دل رسول خدا را جریحه دار کنند. خداوند متعال هم برای اینکه پستی آنها را به عالم نشان دهد کاری کرد که آنها نه تنها به یاری حسین نروند بلکه دست به خون حسین آغشته کنند.
بیچاره های فتنه سبز هم یک روز خواب نمی دیدند که کارشان به اینجا برسد که با اباعبدالله و اصل ولایت فقیه روبرو شوند و نفی اصل ولایت فقیه یعنی نفی ولایت امیرالمومنین و ولایت خدا و خداوند کاری کرد که راه بازگشت آنها کور شود که «ان الله لایهدی القوم الظالمین» و آلوده به این شوند که با امام حسین علیه السام روبرو شوند و برخورد بکنند که برای همیشه پرونده آنها در این نظام بسته شود.
بولتن: آیا فاجعه عاشورای ۸۸ صرفا اعتراض به نتیجه انتخابات بود؟ اگر اینطور نبود در این فاجعه چه خصوصیت عقیدتی از جنبش سبز نمایان شد؟
قطعا کل ماجرای فتنه پس از انتخابات ۸۸ و اعتراض به اتنخابات یک بهانه بسیار کوچکی بود که تنها از این بهانه استفاده کردند و از این مقطع سیاسی استفاده کردند که بروز و ظهور پیدا کنند.
آنها از ابتدا پایبند به اصول و مبانی نظام نبودند، از مبانی مهم نظام بسط حاکمیت خدا در سراسر عالم است و آنها با این رفتار خود نشان دادند که انحرافات عمیق ذهنی و فکری دارند و در مصاحبه های خود با سرویس های خبری بیگانه نشان دادند که عمیقا معتقد به مبانی نظام نبودند.
ممکن نیست کسی پیوند عمیقی با آرمان های نظام داشته باشد ولی دچار چنین غفلتی شود که دیگران بتوانند چنین استفاده ای بکنند. آنها از سال ها قبل برنامه ریزی کردند منتهی از ابزاری که بتوانند در جامعه استفاده کنند باید به گونه ای باشد که در مقابل خودشان قدرت متراکم ملت ایران را نداشته باشد و جریانات سیاسی در مفابل آنها بایستند. منتهی آنها باز هم در تشخیص اشتباه کردند.
امت ما با مبانی اساسی این نظام پیوند خوردند و هر جریانی بخواهد خلاف صراط مستقیم نظام یعنی ولایت فقیه نظام و آرمان هایی که او ترسیم می کند مقابله کند، حتی اگر از دوستان نظام و موالیان ولایت باشند، ملت به راحتی و سهولت انحراف آنها را تشخیص می دهد و خودش را از آن جریان کاملا جدا می کند.
بولتن: در پایان اگر نکته ای پیرامون هویت حماسه ۹ دی به نظرتان می رسد را بفرمایید.

پیام نه دی تنها خطاب به دشمنان و جریان فتنه و نفاق نبود! ۹ دی به همان اندازه برای خود ما هم یک هشدار بود.
وقتی دست خداوند متعال و حضور اباعبدالله و شهدای کربلا را در تثبیت و تحکیم و نگهداری این نظام می بینیم باید به یاد این روایت امیرالمونین باشیم که «ان فی سلطان الله عصمه لامرکم» اینکه یک امام عادل داشته باشیم در ولایت مداری حفظ می شود.
۹ دی بلندترین فریاد و حساس ترین هشدار به خودی های نظام است! الان جریانات انتخابات در پیش است و هر چه جلوتر می رویم باید امتحانات سخت تر شود بدانند که اگر بخواهند با منویات خدای متعال در این نظام یعنی خواسته های ولی فقیه به هر طریقی بخواهند مخالفت کنند یا نادیده بگیرند، قطعا بدانند که اگرچه سابقه خوبی هم داشته باشند و در ذهن خود هم ولایت را قبول داشته باشند اما در عمل نادیده بگیرند بدانند که در چرخ دنده های اراده خدا له خواهند شد.
افراد و جریانات سیاسی بدانند که این نظام الهی است و باید در همه جای باور اینها(باور فکری، سیاسی، معنوی، اجرایی و…) تجلی پیدا کند و بدانند به محض اینکه از اطاعت محض ولی فقیه خارج شوند مطمئن باشند که از اصل دین و نظام خارج شدند و مردم اگر چند صباحی به لحاظ گفتمانی آنها را همراهی کنند به راحتی از آنها جدا خواهند شد و ۹ دی این را ثابت کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=23805

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر