1

‍ اختصاصی/ نشست مطبوعاتی جشن چشمان قهرمان برگزار شد

  • کد خبر : 238364
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

این مراسم با هدف معرفی جشن چشمان قهرمان به اهالی رسانه برگزار شد و خبرنگاران با حضور در این نشست ، اطلاعات لازم پیرامون این جشن باشکوه را دریافت کردند.

به گزارش سمیه نباتی خبرنگار پارلمانی افق نیوز : نشست مطبوعاتی همایش چشمان قهرمان ، در مجموعه کاخ نیاوران برگزار شد. این مراسم با هدف معرفی جشن چشمان قهرمان به اهالی رسانه برگزار شد و خبرنگاران با حضور در این نشست ، اطلاعات لازم پیرامون این جشن باشکوه را دریافت کردند.
در ابتدای سخنرانی ،توسلی دبیر جشن بزر گ چشمان قهرمان ، گفت : هدف از برگزاری همایش چشمان قهرمان ، معرفی قهرمانان نابینای روشندل است که کمتر دیده شده اند. برای بزرگداشت این قهرمانان جشنی تدارک دیده شده و می کوشیم که در این مراسم به نحوی شایسته از قهرمانان پارالمپیکی کشورمان تقدیر کنیم. این مراسم به میزبانی آقای عباس عراقچی معاونت حقوقی محترم وزارت امورخارجه و عضو افتخاری و داوطلب هیات رییسه فدراسیون نابینایان برگزار می شود .
در ادامه نشست ، رییس فدراسیون و اعضای هیات رییسه به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند.
مظلومی ، رییس فدراسیون نابینایان درابتدای سخنان خود گفت : با ورود امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب ، ورزش نابینایان هم شکل گرفت. ابتدا به عنوان یک انجمن ورزشی و از سال ۱۳۸ به عنوان یک فدراسیون ورزشی در خدمت توسعه و پیشبرد ورزش نابینایان و کم بینایان ورزش کشور بودیم. ما هشت رشته ورزشی برای مردان و ۴ رشته برای خانم ها داریم و می کوشیم در صورت امکان تعداد رشته ها یا کیفیت برگزار ی مسابقات را افزایش دهیم . دولت در تمام این سال ها در حد توان کمک حال بوده و مشکلات و نیازهای مالی را برآورده کردهو . همچنین دو دوره است که میزان جوایز قهرمانان المپیک و پارالمپیک با هم برابر شده و این موضوع روحیه همه ورزشکاران معلول را افزایش داده. همچنین تلاش می کنیم تا از طریق وزارت کار ، مشکل استخدامی ورزشکاران نابینا را نیز برطرف نماییم.
در ادامه نشست ، هادی زاده مسوول فنی فدراسیون ، توضیحاتی در مورد رشته های ورزشی و ورزشکاران داد. وی گفت : فدراسیون ما در هشت رشته برای مردان و چهار رشته برای خانم ها فعال است اما رشته تخصصی ما گلبال است که ورزش اختصاصی ورزش نابینایان می باشد. ما در رشته های دیگر مانند دوچرخه سواری ، فوتبال ، جودو ، شطرنج ، شنا و دومیدانی نیز فعال هستیم.
وی در ادامه افزود : در گلبال در آسیا و در رنگ آسیا اول هستیم.در گلبال بانوان هم در آسیا سوم هستیم.در جودو جزو تیم های خوب دنیا به حساب می آییم و صاحب عناوین و مدال های متعددیم. در ازبکستان و در آخرین مسابقات مدال طلا کسب کردیم. در مسابقات ریو دو مدال نقره در پرتاب وزنه و دیسک به دست آوردیم. در لندن هم یک طلا و دو نقره در دوومیدانی کسب شد.
در آسیا وضع ما عالی است. در اکثر رشته ها صاحب عنوان و مدالیم. در بعد بین المللی با کشورهای مطرح فاصله داریم و می کوشیم تا با توجه به بضاعتی که داریم این فاصله را کاهش دهیم.
وی در ادامه با اشاره به فوتبال پنج نفره گفت : در ریو بود که این رشته جذاب به مردم معرفی شد. ما در این مسابقات نایب قهرمان جهان شدیم و نشان دادیم که حرف های بسیاری برای گفتن داریم.در آسیا که قهرمان هستیم. در بخش بانوان تیم گلبال خوبی داریم اما به دلیل حضور رژیم صهیونیستی در میادین بین المللی ، مشکلاتی هست که مانع از حضور حداکثری ما در سطح فراقاره ای می شود. در دوومیدانی بانوان سرمایه گذاری خوبی را آغاز کرده ایم و در آخرین مسابقات جهانی خانم سوسن صفرزاده رکورد آسیا را شکست و قهرمان جهان شد که شروع بسیار نویدبخشی برای این رشته بود.
وی تاکید کرد : می کوشیم بولینگ را هم به ورزش های خودمان اضافه کنیم و اگر امکانش باشد رشته های دیگری را نیز برای نابینایان و کم بینایان فراهم نماییم. هدف ما اصلا کسب مدال نیست. ما دنبال این هستیم که که ورزش در قشر نابینایان همگانی شود و بتوانند در ورزش فعالیت داشته باشند. پاورلیفتینگ ما سالهاست قهرمان جهان است و حتی دومی هم ندارند. همیشه قهرمان شده اند. شطرنج ما المپیکی نیست اما فعال است. سال آینده در مسابقات پارا آسیایی شرکت می کنند.

‍ در ادامه کنفرانس مطبوعاتی ، مظلومی در مورد همزمانی انتخابات فدراسیون با جشن بزرگ چشمان قهرمان گفت : ما از دوماه قبل برنامه ریزی کرده بودیم که این جشن در این روز برگزار شود. از یک ماه قبل هم برای انتخابات ثبت نام صورت گرفت اما تاریخ انتخابات را وزارت ورزش مشخص کرد. آنها اعلام کردند که باید روز چهاردهم یعنی فردای جشن ، انتخابات برگزار شود و این تاریخ انتخاب ما نبود. به هرحال اردوهای ما برای مسابقات سال آینده بی توجه به انتخابات مجمع کار خود را پیش می برند. توضیحاتی در مورد مدال ها عرض کنم. در بازی های گوانجو ۲۰ مدال داشتیم .در اینچئون ۳۵ مدال گرفتیم یعنی ۷۵ درصد رشد مدال را تجربه کردیم. در اندونزی می خواهیم تعداد مدال ها را باز هم افزایش دهیم. بچه ها مشکلات خاص دارند و بودجه و توجه خاص می خواهند. تردد برای آنها بسیار مشکل است. در مورد توسعه ورزش همگانی هم باید صحبت کنیم. یک تا یک و نیم درصد جامعه ما نابینا یا کم بینا هستند. باید ورزش همگانی را توسعه بدهیم.می کوشیم تا استعدادیابی در سطوح پایه را انجام دهیم. می کوشیم تا همزمان روی پیشکوستان و جوانان سرمایه گذاری کنیم. می خواهیم تا زیرساخت های لازم را آماده کنیم. در تمام مسابقات نیروهای جوان را در کنار تیم ها اعزام می کنیم. باز هم تاکید می کنم یکی از مشکلات ورزشکاران ما تردد است. همچنین مشکل دیگر ما در استفاده از امکانات ورزشی است. مثلا در استخرها یک نابینا چگونه باید آموزش ببیند؟ با فدراسیون ها و شهرداری مکاتبه می کنیم تا این مشکلات کاهش یابد.
در ادامه مراسم رییس فدراسیون با اشاره به جشن چشمان قهرمان گفت : برای این جشن اسپانسر گرفته ایم و لطف می کنند و از ورزشکاران ما و مربیان شان تقدیر می کنند. یکی از بزرگترین کمک هایی که به ما شد حضور داوطلبانه آقای عراقچی است که بسیار در زمینه های مختلف کمک حال هستند.هر جا اعزام داریم نمایندگان دیپلماتیک جمهوری اسلامی از کاروان ما استقبال می کنند.همچنین این جشن با حمایت و میزبانی ایشان برگزار می شود.
رییس فدراسیون نابینایان در پایان صحبت های خود از آقای سید رحمت اله رئوف حنان مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به دلیل اختصاص دادن فضای این مجموعه به این کنفرانس مطبوعاتی قدردانی و تشکر نمود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=238364

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر