3

با ادغام می‌توان تمام روابط اقتصادی با دیگر کشورها را از درون وزارتخانه جدید مدیریت کرد.

  • کد خبر : 2389
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۷

آقای غضنفری وزیر بازرگانی با اشاره به نشست اخیر کمیته توسعه تجارت خارجی گفت : قرار است سازمان توسعه تجارت ایران از وزارت بازرگانی و معاونت امور بین‌الملل از وزارت صنایع و معادن بزودی برنامه راهبردی توسعه تجارت در سال جاری را به صورت مشترک تهیه و برای طرح در کمیته توسعه تجارت خارجی آماده […]

آقای غضنفری وزیر بازرگانی با اشاره به نشست اخیر کمیته توسعه تجارت خارجی گفت : قرار است سازمان توسعه تجارت ایران از وزارت بازرگانی و معاونت امور بین‌الملل از وزارت صنایع و معادن بزودی برنامه راهبردی توسعه تجارت در سال جاری را به صورت مشترک تهیه و برای طرح در کمیته توسعه تجارت خارجی آماده کنند.

غضنفری افزود: با ادغام می‌توان تمام روابط اقتصادی با دیگر کشورها را از درون وزارتخانه جدید مدیریت کرد.

سرپرست وزارت صنایع و معادن در باره فلسفه ادغام با اشاره بر اینکه در بسیاری از کشورها حوزه صنعت و تجارت متولی واحد دارد، گفت : در کشورهای مورد مطالعه همچون ترکیه، ژاپن، کانادا، ‌ترکیه، کره جنوبی، مالزی و ..حوزه صنعت و تجارت در هم ادغام شده و در برخی دیگر همچون ژاپن، اقتصاد نیز در کنار این دو حوزه قرار گرفته است.

غضنفری تصریح کرد: کشورهایی که پایه اقتصاد آنها بر نفت است و مجبور به تولید و حضور در بازارهای جهانی هستند باید تولید صادرات‌محور داشته باشند.

وی افزود : ‌باید تجارت ، محرک تولید به سمت بازارهای هدف باشد و باید حوزه تولید و تجارت در کنار یکدیگر قرار گیرند تا حضور موثرتری در بازارهای هدف داشته باشیم.

نماینده سازمان توسعه تجارت ایران هم در گزارشی به ارائه برنامه راهبردی توسعه تجارت ایران با ۴۰ کشور اولویت‌دار طبق شاخص‌های تجاری پرداخت.

در این گزارش، شناسایی بازارهای هدف صادراتی و ارائه راهکارهای مناسب برای ورود بازار به اشکال مختلف اعم از صادرات، سرمایه‌گذاری مشترک، اعطای حق لیسانس و غیره به عنوان ابزارهای متنوع ورود به بازار مطرح شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2389

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر