3

خوشرو: طرح ایالات متحده شکست خورده؛ امریکا تنها در پی منافع رژیم صهیونیستی است

  • کد خبر : 239934
  • ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱:۱۳

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به رای قاطع مجمع عمومی سازمان ملل علیه تصیمم ترامپ گفت: این جلسه مجمع عمومی و نیز جلسه اخیر شورای امنیت در خصوص این موضوع گواه آشکار آن هستند که طرح ایالات متحده شکست خورده است.

خوشرو

به گزارش افق نیوز/ غلامعلی خوشرو روز پنج شنبه در نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل متحد که درباره ضرورت لغو تصمیم دونالد ترامپ درباره قدس برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.

وی افزود: در طول چند دهه گذشته رژیم اسرائیل بی وقفه با اشغال سرزمین فلسطین، کشتار و بی خانمان کردن فلسطینی ها مرتکب جنایات متعدد شده و در عین حال از مصونیت کامل بهره مند بوده است. در طول این مسیر، ایالات متحده از طریق ارائه حمایت های بی قید و شرط خود و دفاع از این رژیم به هر وسیله ممکن، به رژیم اسرائیل کمک کرده است.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: دولت ایالات متحده هیچ گاه در سوء استفاده از حق وتوی خود، در تضاد با منشور ملل متحد، برای ایجاد سپری برای رژیم اسرائیل در شورای امنیت در مقابل خواست جامعه بین المللی به خود تردیدی راه نداده است.

خوشرو اضافه کرد: در جریان جلسه سه روز قبل شورای امنیت، ایالات متحده برای چهل وسومین بار از حق وتوی خود برای حفاظت از رژیم صهیونیستی استفاده کرد تا مانع از آن شود که این رژیم با عواقب جنایات شنیع خود روبرو شود. بدین ترتیب، امریکا بار دیگر مانع تلاش های بین المللی در جهت یافتن راه حلی برای مساله فلسطین شد.

وی اظهار کرد: تصمیم غیرقانونی اخیر دولت امریکا برای شناسایی قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت خود به این شهر مقدس این موضوع را مثل روز روشن کرده است که امریکا تنها در پی به حداکثر رساندن منافع رژیم صهیونیستی است و هیچ گونه توجه و احترامی به حقوق مشروع فلسطینیان، از جمله حق آنان بر تعیین سرنوشت، قائل نیست.

نماینده ایران با بیان این که مساله فلسطین از همان سال های اولیه در دستور کار ملل متحد بوده است، افزود: به علاوه، جامعه بین المللی به درستی حقوق لاینفک فلسطینیان را برای دهه های بسیار به رسمیت شناخته است.

خوشرو ادامه داد: تراژدی دردناک و زخم کهنه منطقه ما که از ۱۰۰ سال پیش و با توطئه اعلامیه بالفور آغاز شد، اکنون با وعده نادرست، غیرقانونی و نامشروع رئیس جمهوری ایالات متحده برای انتقال سفارت امریکا به شهر مقدس قدس وارد مرحله جدیدی شده است. ما این اقدام یک جانبه و نسنجیده امریکا را که هدف از آن تحریف حقایق تاریخی و جایگزین کردن آنها با تخیلات است، محکوم می کنیم.

وی یادآور شد: دولت امریکا تلاش کمی برای مخفی کردن نیات خود برای تغییر تمرکز شورای امنیت از مساله فلسطین به مسائل ساختگی ‘جایگزین’ در منطقه، با نیت دادن فضای بیشتر به رژیم صهیونیستی برای دنبال کردن سیاست ها و اقدامات جنایت کارانه خود، دارد. با همین نیت سفیر امریکا در سازمان ملل متحد در چند جلسه شورای امنیت در خصوص خاورمیانه عنوان کرده است که دولت امریکا دیگر به این اعتقاد جامعه بین المللی که مساله فلسطین اولویت شورا در منطقه خاورمیانه است، پایبند نیست.

سفیر ایران اضافه کرد این اظهارات نفرت انگیز بخشی از یک نقشه بزرگ تر برای مشروعیت دادن به اشغالگری اسرائیل و سیاست ها و اقدامات توسعه طلبانه آن است، که نه تنها مغایر تک تک مقررات حقوق بین الملل است، بلکه همچنین مغایر تعالیم کلیه ادیان و پیامبران الهی است که بر اساس عدالت و شفقت بنا شده اند.

خوشرو تاکید کرد: دولت های عضو سازمان ملل متحد هیچگاه به این تمایلات متوهمانه وقعی ننهاده اند. این جلسه مجمع عمومی و نیز جلسه اخیر شورای امنیت در خصوص این موضوع گواه آشکار آن هستند که طرح ایالات متحده شکست خورده و اشغال فلسطین وقدس همچنان در مرکز تمام منازعات در خاورمیانه است.

وی یادآور شد: فلسطین در قلب و ذهن همه مسلمانان و نیز همه ملت های شیفته صلح در سراسر جهان است. انکار این واقعیت به معنای همدستی با اشغالگری و اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن وجدان بشری است. در شرایط دشوار کنونی، ما همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین اعلام می کنیم.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=239934

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر