3

هاشمی بخاطر حمایت از جریان فتنه ، صلاحیت ملامت جریان انحرافی را ندارد

  • کد خبر : 241
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۷:۳۳

حجت‌السلام مجتبی ذوالنور، جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس«توانا» با اشاره به وضعیت جریان انحرافی در آینده و اقدامات آنها برای انتخابات، اظهارداشت: این جریان و برخی از شخصیت‌های رأس آن به‌شدت به رئیس‌جمهور گره خورده‌اند اما امیدواریم که این گره گسیخته شود. وی […]

حجت‌السلام مجتبی ذوالنور، جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس«توانا» با اشاره به وضعیت جریان انحرافی در آینده و اقدامات آنها برای انتخابات، اظهارداشت: این جریان و برخی از شخصیت‌های رأس آن به‌شدت به رئیس‌جمهور گره خورده‌اند اما امیدواریم که این گره گسیخته شود.

وی ادامه داد: جدایی جریان انحرافی از رئیس‌جمهور در حال حاضر سخت است اما زمانی می‌توان آن را باور کرد که رأس جریان فتنه توسط رئیس‌جمهور کنار زده شود.

* جریان انحرافی در بلند مدت سقوط خواهد کرد

حجت‌السلام ذوالنور با اشاره به اینکه جریان انحرافی در کوتاه مدت به دلیل دست داشتن در قدرت و ثروت‌، استفاده فسادگونه و غیر قانونی از اقتصاد کشور و تقویت تفکر انحرافی، در حال توسعه است،‌ افزود:‌ در دراز مدت که ابعاد و باطن جریان انحرافی بیشتر برای مردم آشکار شود، آنها افول و در نهایت سقوط خواهند کرد.

وی بیان داشت: فطرت الهی و اعتقادات محکم مردم اجازه نمی‌دهد سلول‌های آلوده جریان انحرافی با آنها پیوند بخورد لذا این جریان در آینده قطعاً افول خواهد کرد.

*توطئه جریان انحرافی برای تسلط بر مجلس آینده خنثی شد

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به تلاش‌های جریان انحرافی برای کسب رأی در انتخابات، اظهار داشت: جریان انحرافی برای انتخابات برنامه داشت و از این رو می‌خواست ۱۵۰ نماینده را به‌عنوان اکثریت تاثیرگذار در مجلس داشته باشد ولی خوشبختانه این تیر به سنگ خورد و با هوشیاری مسئولان نظام این توطئه خنثی شد.

وی با تأکید براینکه جریان انحرافی نمی‌تواند برای انتخابات به هدف خود برسد، اضافه کرد: آنها هنوز در این زمینه از طریق تقویت برخی افراد و هزینه کردن پول‌های کلان برای انتخابات مجلس تلاش می‌کنند.

حجت‌السلام ذوالنور در خصوص تذکرات رهبری در خصوص کانون‌های ثروت و قدرت، ادامه داد: هشدار مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس مبنی بر نزدیک نشدن به کانون‌های ثروت و قدرت بدون ارتباط با جریان انحرافی نیست.

وی افزود: نه‌تنها افرادی که می‌خواهند از مسیر غیر قانونی امتیاز و رانت به دست آورند درصدد نفوذ در جایگاه‌های قدرت هستند بلکه یکی از اهداف کانون‌های ثروت و قدرت دستیابی به مجلس است از این رو آنها برای یارگیری قطعاً به سراغ برخی نمایندگان که پایه‌های سست اعتقادی دارند، می‌روند.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه نفوذ در جایگاه قدرت می‌تواند با کمک‌های مالی به برخی نمایندگان به بهانه تبلیغ صورت گیرد، خاطرنشان کرد: وقتی این نمایندگان تطمیع شده به مجلس راه یابند از آنجایی که قدرت پنهانی و بسیار بالایی دارند اگر اصحاب ثروت و قدرت با آنها پیوند یابند، باید منتظر انحرافات فراوان در مسیر قانونی کشور بود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری برهمین اساس نمایندگان را از پیوند با اصحاب ثروت و قدرت تحذیر دادند.

* حمایت و ارتباط سپاه با مسئولان به ولایتمداری آنها بستگی دارد

حجت‌الاسلام ذوالنور با اشاره به مواضع سپاه پاسداران نسبت به جریان انحرافی، تصریح کرد: سپاه نسبت به هیچ‌کس علم مخالفت بلند نکرده و در عین حال با هیچ‌کس نیز عقد اخوت نبسته است.

وی اضافه کرد: معیار و ملاک سپاه پاسداران اصول ترسیم شده از سوی حضرت امام(ره) است که کاملا تغییر ناپذیر است همانطور که مقام معظم رهبری هم در زمان زعامت خود دقیقا در مسیر امام حرکت کردند و برروی همان اصول پافشاری داشتند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه معیار حرکت سپاه مسیری است که امام(ره) و مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند، گفت: بنابراین هر فردی که به این مسیر نزدیک‌‌تر باشد، سپاه با او همراهی می‌کند اما هرکس که از آن فاصله بگیرد، سپاه به مسیرخود ادامه خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: ممکن است در انتخابات و فضایی از جامعه سپاه موضعی داشته باشد که برخی جریان‌های سیاسی نیز به آن اعتقاد دارند بنابراین نزدیک بودن یک جریان به این مواضع به معنای این نیست که سپاه زیر چتر حمایت آن جریان سیاسی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام ذوالنور تأکید کرد: سپاه پاسداران شاهراه اصلی تعیین شده توسط امام راحل و مقام معظم رهبری را طی می‌کند لذا هرکس تا زمانی که به حرکت خود در این راه ادامه دهد همراه سپاه است اما اگر از هدف اصلی منحرف شود، دیگر همراهی سپاه، بسیج و نیروهای انقلاب را نخواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: چنانچه فاصله افرادی که در گذشته همراه سپاه در خط امام و رهبری قرار داشتند، زیاد شود، سپاه و بسیج برای جریان انحرافی مشکل خواهد بود و اگر تقابلی بین ارزش‌های نظام و ‌آنها ایجاد شود، سپاه قطعاً سمت اصول نظام خواهد بود.

این مقام مسئول در سپاه پاسداران بر همین اساس افزود: آقای احمدی‌نژاد برای سپاه به عنوان ریاست جمهور تفاوتی با مجلس، قوه قضائیه و سایر دستگاه‌های نظام ندارد اما میزان تعامل، حمایت و ارتباط سپاه با هر کدام از دستگاه‌های کشور به تناسب میزان تبعیت آنها از ولایت، رهبر معظم انقلاب و آرمان‌های حضرت امام(ره) است.

وی اضافه کرد: چنانچه آقای احمدی نژاد نسبت به جریان انحرافی دلبستگی و تعلق داشته باشد و آن را همچنان حفظ کند، نیروهای نظام و انقلاب به طور طبیعی از وی دلگیر خواهند شد که بسیج و سپاه نیز بخشی از آنها محسوب می‌شوند .

* امام راحل بارها مسئولان را نسبت به بیت و اطرافیان‌شان هشدار دادند

حجت‌الاسلام ذوالنور با بیان اینکه به میزانی که اطراف رئیس‌جمهور از وجود جریان انحرافی پاکسازی شود حمایت از آن بیشتر خواهد بود، گفت: امام(ره) بارها به مسئولان می‌فرمودند «الله الله فی بیوتکم» یعنی مراقب اطرافیان و بیت خود باشید لذا هر میزان که مردم ببینند رئیس جمهور در انزجار و فاصله گیری از جریان انحرافی اقدام می‌کند، محبوبیت وی در بین مردم بیشتر حفظ می‌شود.

* در زمان خانه‌نشینی احمدی‌نژاد ۲۰۰ نفر از مسئولان با وی صحبت کردند

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه ادامه داد: نظام تمام تلاش خود را انجام داد که خانه نشینی رئیس جمهور به انظار عمومی کشیده نشود و لذا قهر وی مخفی شد و مسئولان با خویشتن داری اظهار نظر نکردند اما وقتی موضوع به رسانه‌ها کشیده شد موضع‌گیری‌ها در قبال آن طبیعی بود؛ چراکه دیگر کتمان شدن آن قابل توجیه نبود.

وی گفت: ائمه جمعه مشعل هدایت مردم هستند و نمی‌توانند وقایع موجود در جامعه را کتمان کرده و اطلاع رسانی نکنند چرا که افکار عمومی منتظر پاسخ است لذا در ۱۱ روزی که رئیس جمهور در محل کار خود حاضر نبود، حدود ۲۰۰ نفر از شخصیت‌های نظام به صورت حضوری یا تلفنی ناصحانه و دلسوزانه با احمدی‌نژاد صحبت کردند.

* رهبری درخصوص جریان انحرافی به‌صورت پنهانی به رئیس جمهور هشدار داده بودند

حجت‌الاسلام ذوالنور خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و دلسوزان انقلاب به صورت علنی و پنهانی درخصوص جریان انحرافی و شخص مشایی اظهار نظر کردند اما آنچه به جایی نمی‌رسد فریاد است بنابراین هیچ یک از آن صحبت‌ها تاثیر گذار نبود.

* دلیل دلباختگی احمدی‌نژاد به مشایی مشخص نیست

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: نوع نگاه فعلی رئیس جمهور با مشایی هماهنگی دارد و دلیل دلباختگی وی به مشایی نیز مشخص نیست.

وی بیان داشت: در اینکه احمدی‌نژاد برای کشور کارهای خوبی انجام داده، تردیدی نیست، یعنی وی اگر از باب تبعیت از ولی‌فقیه این کار را انجام داده باشد که باید دست وی را بوسید اما اگر فرض کنیم بدون اعتقاد به ولایت و رهبری این کارها را انجام داده باشد، حداقل مسیرش با رهبری مشترک بوده و ۸۰ درصد مطالبات رهبری را محقق کرده است.

حجت‌الاسلام ذوالنور با اشاره به اینکه تحقق همین مطالبات رهبری از سوی رئیس‌جمهور جای تقدیر و حمایت دارد،‌ یادآور شد: مقام معظم رهبری در دیدار با مردم استان فارس که در زمان قهر رئیس‌جمهور صورت گرفت فرمودند «من تا زنده هستم نخواهم گذاشت انحرافی در مسیر انقلاب ایجاد شود.»

وی بر همین اساس متذکر شد: این اشاره مقام معظم رهبری این نگرانی را به وجود می‌آورد که موضوع جریان انحرافی ساده و کم‌تأثیر نیست از این‌رو جای نگرانی وجود دارد لذا توقع بود رئیس جمهور در مقابل این انحراف بایستد.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه افزود: کسانی که در حال حاضر به دلیل وجود جریان انحرافی در دولت شروع به سرزنش کرد‌ه‌اند، سخنان نابجایی می‌زنند چرا که امروز هم اگر مردمی که به احمدی‌نژاد رأی دادند به شرایط انتخابات باز گردند باز هم این مسیر را تکرار خواهند کرد.

وی ادامه داد: اگر مردم به انتخابات ۸۸ بازگردند دوباره همان مسیر را می‌روند چرا که احمدی‌نژاد ماشین انقلاب را در هدف اصلی حرکت داده، هرچند یک جریان انحرافی با راهنمایی کج مشایی در دولت ایجاد شده و به ماشین انقلاب خسارت وارد کرده، به ولایت، قانون توجه نکرده اما با این حال جهت حرکت ماشین انقلاب به سمت هدف بوده است.

* موسوی و کروبی در صورت رأی آوردن از رهبری هم عبور می‌کردند

حجت‌الاسلام ذوالنور خاطرنشان کرد: چنانچه گزینه‌های مقابل احمدی‌نژاد مثل موسوی و کروبی در انتخابات حاکم می‌شدند یقینا اگر هدف انقلاب شرق است آنها فرمان انقلاب را به غرب منحرف می‌کردند و اگر رهبری هم جلوی آنها می‌ایستاد، آنها از ایشان نیز عبور می‌کردند در حالی که در حال حاضر مقام معظم رهبری انحراف را اصلاح کردند.

وی یادآور شد: در ۱۱ روزی که احمدی‌نژاد قهر کرده و در منزل بود اگر در دوران خاتمی یا موسوی و کروبی این اتفاق صورت می‌گرفت قطعا در تمام دانشگاه‌ها و سراسر کشور آنها دست به ایجاد بحران می‌زدند اما احمدی‌نژاد بعد از ۱۱ روز سعی کرد با چسب و وصله مشکل را درست کند و بگوید هیچ تقابلی وجود ندارد و دیگران در فهم خود اشتباه کرده‌اند.

این مقام مسئول در سپاه افزود: موسوی و کروبی در میتینگ تبلیغاتی خود از ابتدا مانند بیل و لودر به سراغ پایه‌های ولایت و اسلامیت آمده بودند بنابراین افرادی که می‌گویند ما از اول می‌دانستیم که دولت منحرف است حرف نابجایی می‌زنند چراکه اگر الان فضا بد شده آنها به دنبال بدتر بودند.

* کسای که امروز ژست دلسوزی گرفته‌اند تا دیروز اطلاعیه تسلیت می‌دانند

وی اظهار داشت: بزرگانی که در حال حاضر ژست دلسوزی می‌گیرند و می‌گویند ما از قبل می‌دانستیم همان افرادی هستند که تا یک ماه گذشته اطلاعیه تسلیت برای برخی صادر می‌کردند لذا نمی‌توان گفت آنها در جریان فتنه متنبه شده و راه خود را اصلاح کرده‌اند.

حجت‌الاسلام ذوالنور خاطرنشان کرد: برخی می‌پرسند آیا حمایت‌های رهبری از دولت اشتباه نبود؟ که جواب آن منفی است چرا که میزان حال فعلی افراد است یک دولت تا زمانی که خوب کار می‌کند باید به خوبی حمایت شود اما زمانی که کج رفت باید جلوی آن را گرفت و اصلاح کرد و هر زمان نیز که به مقابله با ارزش‌ها و اصل نظام پرداخت باید با آن مقابله شود.

وی بر همین اساس تأکید کرد: قصاص قبل از جنایت در دین اسلام وجود ندارد؛ امام (ره) از بنی‌صدر حمایت کرد اما وی عزل شده و فرار کرد، آیا می‌توان گفت حمایت امام(ره) از بنی‌صدر اشتباه بود؟

حجت‌الاسلام ذوالنور خاطرنشان کرد: اگر کسی بگوید حمایت امام (ره) درباره بنی‌صدر اشتباه بود مثل این است که نسبت اشتباه به پیغمبر اکرم (ص) دهد چرا که پیامبر (ص) نیز می‌دانستند زبیر در مقابل امیرالمؤمنین(ع) قرار می‌گیرد اما فرمودند زبیر سیف‌الاسلام است.

این مقام مسئول در سپاه یادآور شد: بنابراین دولت تا زمانی که مسیر را درست طی کند باید حمایت شود اما اگر کج راهه برود باید برای نجات آن اقدام کرد اما برخی از اول در مسیر کج حرکت کردند بنابراین اگر مردم به گذشته بازگردند مسیر قبلی را تکرار خواهند کرد.

وی گفت: ۴۰ میلیون نفر در ۹ دی به خیابان‌ها آمدند در حالی که رأی رئیس جمهور این مقدار نبود لذا کسانی که در انتخابات در مصداق اشتباه کرده بودند وقتی به ماهیت فتنه پی‌برده و کشته‌های این جریان را زنده شده دیدند و متوجه حمایت آمریکا و اسرائیل از آن جریان شدند راه خود را جدا کردند.

حجت‌الاسلام ذوالنور با بیان اینکه قاطبه مردم ممکن است در یک مقطع زمانی اشتباه کنند اما باید حساب آنها را از سران فتنه جدا کرد، اظهار داشت: مردم وقتی در انتخابات مرتکب اشتباه می‌شوند نیت سوء نداشته و هدف دلسوزی و خدمت دارند بنابراین اگر در مصداق اشتباه کنند آن را جبران می‌کنند همان‌طور که در طول انقلاب این‌گونه بوده است.

وی گفت: بخشی از جریان فتنه عامدأ و عالمأ در مقابل جریان انقلاب، نظام و ولایت قرار گرفتند.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه با تأکید بر اینکه باید برای عاقبت‌ به خیری رئیس جمهور دعا کرد،‌ تصریح کرد: مبنای عقلانی و حکیمانه برخورد کردن با موضوع جریان انحرافی این است که احمدی‌نژاد در جایی که خوب حرکت می‌کند، کمال حمایت از وی صورت گیرد و در جایی که کج می‌رود، زبان انتقاد باز باشد.

* تلاش تمام دلسوزان باید جدایی احمدی‌نژاد از جریان انحرافی باشد

وی ادامه داد: تلاش همه دلسوزان باید این باشد که احمدی‌نژاد از جریان انحراف جدا شود چرا که وی خدمات و زحمات بسیاری انجام داده و در حال حاضر نیز اینگونه است و ما هیچ دولتی به پرکاری دولت نهم و دهم نداشته‌ا‌یم.

این کارشناس مسائل سیاسی، افزود: افرادی که تا دیروز مخالف دولت بودند و القا می‌کردند که رئیس جمهور منصوب رهبری است نه منتخب مردم و ارزشی بودن، ولایت‌مداری و مورد حمایت رهبری قرار داشتن احمدی‌نژاد را تحمل نمی‌کردند اگر رئیس جمهوری از این مدار خارج شود، مخالفان وی به زیر پرچمش خواهند رفت.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: در ۱۱ روزی که رئیس جمهور دچار مشکل بود، تمام رسانه‌های غربی علیه رهبری و نظام و به نفع احمدی‌نژاد وارد صحنه شدند.

* حجاریان ائتلاف اصلاح‌طلبان با مشایی را امکان‌پذیر می‌داند

حجت‌الاسلام ذوالنور تصریح کرد: سعید حجاریان که به دلیل حمایت از جریان فتنه به زندان رفت، گفته است که اگر مشایی به همین مسیر فعلی‌اش ادامه دهد در صورتی که گزینه پیشنهادی احمدی‌نژاد برای ریاست جمهوری دوره آینده باشد، اصلاح‌طلبان مشکلی برای ائتلاف نخواهند داشت.

وی گفت: اگر جریان انحرافی در مسیر رئیس جمهور انحراف ایجاد کند کسانی که در گذشته مخالف دولت و رئیس جمهور بودند، قطعا به حمایت از دولت روی می‌آورند چرا که مخالفت آنها با نظام و اساس ارزش‌های انقلاب است.

وی در خصوص دستگیری ۳۰ جاسوس وابسته به سیا توسط وزارت اطلاعات و احتمال ارتباط آنها با جریان انحرافی، اظهار داشت: این موضوع امنیتی است وکانال آن نیز فقط وزارت اطلاعات است که به تناسب مطالب به دست آمده، فراخور وضعیت جامعه و طبقه بندی مطالب وزیر اطلاعات در این زمینه اظهار نظر خواهد کرد.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه در خصوص اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی در خصوص جریان انحرافی، اظهار داشت: شاید ایشان معتقد است با پول‌های مهدی هاشمی کشور را می‌توان اداره کرد و با آن جنس پول مشکلات کشور حل می‌شود.

* آلودگی جریان انحرافی در فساد اقتصادی بالا است

وی ادامه داد: آلودگی جریان انحرافی در فساد اقتصادی بالا است اما این به معنای آن نیست کسانی که سردمدار فتنه و مقابله با نظام بودند، مورد حمایت ما قرار گیرند، متاسفانه آقای هاشمی اگر در مقابل فتنه سکوت کرد، این‌گونه هم نبود که زیر پرچم ولایت قرار گیرد بلکه به پناهگاه جریان علیه نظام تبدیل شد.

* هاشمی با حمایت از جریان فتنه صلاحیت ملامت جریان انحرافی را ندارد

حجت‌الاسلام ذوالنور یادآور شد: اگر آقای هاشمی نسبت به دولت مخالفت می‌کرد و در عین حال پناهگاه جریان فتنه هم نمی‌شد، امروز همه اظهارات وی در مورد زیر سوال بردن و ملامت جریان انحرافی مورد قبول بود اما هاشمی در مسیر مقابل نظام قرار گرفت و همان‌ مسیری را طی کرد که مقام معظم رهبری نسبت به‌ آن نظر تقبیح و مذمت داشتند.

* اظهارات اخیر خاتمی شیب ملایم برای ورود به انتخابات آینده است

وی در خصوص اظهارات اخیر خاتمی برای وحدت مسئولان نیز، اظهار داشت: استراتژی جریان اصلاحات این است که در یک شیب ملایم در تیر و مرداد ماه با نظام اعلام آشتی کنند تا بتوانند در انتخابات آینده جایی داشته باشند از این‌رو اظهارات اخیر خاتمی در مسیر آن شیب ملایم است.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبلان درصدد هستند با ایجاد زمینه آشتی در کشور به قدرت برسند و این موضوع یک تاکتیک بوده و نظر واقعی خاتمی نیست.

وی در خاتمه تأکید کرد: اتفاقاتی که در دوران اصلاحات زیر پرچم حمایت خاتمی رخ داد، قابل بخشش نیست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=241

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر