وی با بیان اینکه تا هنگامی که شورای ترافیک تهران این طرح را به تصویب نرساند پلیس راهور این طرح ترافیک را تأیید نمیکند افزود: باید این طرح در راستای کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهر تهران باشد؛ از اینرو هر سازمانی نمیتواند تنها حرف خود را بزند و بایستی در این زمینه تمامی دستگاهها و سازمانها همکاری و تعامل داشته باشند.
رئیس پلیس راهور تهران در پاسخ به این سوأل که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرده پلیس اطلاعات کافی در مورد این طرح را ندارد تأکید کرد: باید در مورد طرح ترافیک شهرداری تهران اطلاعات لازم را ارائه میکردند.
مهماندار با بیان اینکه در تقاطعهایی که چراغهای راهنمایی و رانندگی هوشمند دارند، اصلاحات هندسی نیاز است عنوان کرد: ۴ هزار تقاطع در شهر تهران داریم که از این تعداد تنها ۶۰۰ تقاطع دارای چراغ راهنمایی و رانندگی هوشمند است.
باز کردن گره ترافیکی محدوده بهشت زهرا ضروری است
وی همچنین در جلسه شورای ترافیک در مورد ترافیک محدوده بهشت زهرا اظهار داشت: در اطراف بهشت زهرا دسترسیهای محلی وجود دارد که میتوان از آنها برای ساماندهی بار ترافیکی این محدوده استفاده کرد.
وی افزود: بعد از احداث قسمت جنوبی که در سمت چپ جاده قدیم قرار دارد دسترسی به جاده قم راحتتر شده است، البته به دلیل اینکه قطعات جدید متراکمتر و پراستفادهتر هستند طبیعی است که بخشهای قدیمی مراجعات زیادی نداشته باشد.
رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به پیک ترافیکی به ویژه در پنجشنبه و جمعه در نیمه دوم سال در این محدوده عنوان کرد: راه فرار از این ترافیک باز کردن دربهای ضلع جنوبی است که درخواست داریم در زمان باقی مانده تا پایان سال بازگشایی شود که میتواند اقدام مؤثری برای کاهش ترافیک این محدوده باشد.