2

مدیرعامل شستا اعلام کرد: «واگذاری برخی از شرکت‌ها» و «شفافیت» در اولویت کاری شستا

  • کد خبر : 243161
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در بازدید از چهاردهمین نمایشگاه نمایشگاه نفت و انرژی کیش با تبیین برنامه گسترده مدیریت جدید شستا در راه بالندگی و ارتقای حقوق ذینفعان گفت: چابکسازی و واگذاری شماری از شرکت‌ها، جوانگرایی و شفافیت، سودآوری و پاسخگویی ازجمله اولویت‌های شستا است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در بازدید از چهاردهمین نمایشگاه نمایشگاه نفت و انرژی کیش با تبیین برنامه گسترده مدیریت جدید شستا در راه بالندگی و ارتقای حقوق ذینفعان گفت: چابکسازی و واگذاری شماری از شرکت‌ها، جوانگرایی و شفافیت، سودآوری و پاسخگویی ازجمله اولویت‌های شستا است.
مرتضی لطفی ضمن بازدید از نمایشگاه بین‌المللی نفت و انرژی کیش با حضور در غرفه شرکت نفت ایرانول یکی از شرکت‌های تابعه شستا در نشستی خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد .
به گزارش افق نیوز، لطفی ضمن تشکر از عملکرد شرکت‌های موفق شستا ازجمله ایرانول، افزود: خوشبختانه ایرانول در زمینه فروش روغن موتور و سوددهی در کنار سایر تولیدکنندگان روغن در نه ماهه  امسال توانسته رشد خوبی را داشته باشد .
وی با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با همراهی هلدینگ‌ها و شرکت‌های تحت پوشش پروژه‌های مهمی را در دست افتتاح دارد، تصریح کرد: انشاالله این طرح‌ها در ایام دهه مبارک فجر با حضور ریاستجمهور و وزیر محترم تعاون و کار و رفاه اجتماعی افتتاح خواهد شد.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) همچنین اعلام کرد: با مشارکت سازمان تامین اجتماعی در مرحله نخست، ۱۶۷ شرکت و بنگاه اقتصادی کوچک شستا، شناسایی و در قالب بورس کالا و فرا بورس به بخش خصوصی عرضه می‌شود.
مرتضی لطفی گفت: از ابتدای سال موضوع جمع آوری شرکت های کوچک که در برنامه استراتژی ۵ ساله ما قرار ندارند و یا به دلایلی زیان می‌دهند را می‌خواهیم ساماندهی و در بازارهای داخلی عرضه کنیم.
وی تصریح کرد: استنباط ما این است، با بخش خصوصی نباید رقابت داشته باشیم و یکی از اهداف ما رقابت نکردن در عرصه بنگاه‌داری با بخش خصوصی است.
لطفی با تاکید بر اینکه این برون سپاری به منزله این نیست که از مجموعه سهامداری خارج شویم تصریح کرد: با برون سپاری بخشی از شرکت‌هایی که شستا خریداری کرده و بخشی را که دولت به مجموعه شستا واگذار کرده بدنبال اصلاح ساختار بنگاه داری یا سرمایه ای هستیم.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: بر این اساس برای واگذاری ۲۰ شرکت با خریداران وارد مذاکره مستقیم شدیم و ۸ شرکت تفاهم با خریداران انجام شده است و با اجرای شرایط مزایده در هفته جاری نحوه واگذاری ۲۷ شرکت از طریق جراید اعلام می شود.
لطفی در ادامه اظهار کرد: پیش بینی می‌شود، امسال ۱۶ هزار میلیارد ریال در این راستا فروش داشته باشیم و تا الان حدود هشت هزار میلیارد ریال آن محقق شده است و تا پایان سال این رقم را با در ارتباط با فروش بنگاه ها به ۲۶ هزار میلیارد ریال برسانیم.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) درباره عملکرد شستا نیز گفت: ما اولین مجموعه در کشور هستیم که نظام هوش تجاری را به منظور شفافیت و اطلاعات ذینفع ها آغاز کردیم و در ارزیابی ۹ ماهه، شستا رشد ۴۵ تا ۵۰ درصدی را نسبت به ۹ ماهه گذشته هم از نظر کمی و هم کیفی در بخش درآمد داشته است.
وی اظهار کرد: اگر قرار باشد در عرصه بین المللی با واحدهای بزرگ ارتباط داشته باشیم باید همه صنایع پتروشیمی تحت نظر وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی را ادغام کنیم که هم در راستای تولید و هم در مسیر صادرات هم افزایی ایجاد می کند و از طرفی فرصت رقابت را در عرصه بین المللی فراهم می کند.
در ادامه این سفر مدیرعامل شستا دردیدار با معاونت اقتصادی و معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص برنامه های مشترک در حوزه فعالیت های اقتصادی مذاکره کرد.
در این دیدار مقرر شد در نخستین فرصت به دست آمده، پس از فراهم شدن تشریفات قانونی محصولات تولیدی شستا در بورس کالای کیش عرضه شود.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=243161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر