3

حدود ۵۰ واحد صنعتی ستاره دار از تهران خارج نمی شوند

  • کد خبر : 24417
  • ۱۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۷

سیاست اصلی سازما ن محیط زیست مطابق با قوانین این است که تعداد واحدهای آلاینده را کم کند

به گزارش خبرنگار مهر، رسول علی اشرف پور روز پنج شنبه در مراسم افتتاحیه سیستم پایش آنلاین پساب پالایشگاه نفت و گاز گفت: سیاست اصلی سازما ن محیط زیست مطابق با قوانین این است که تعداد واحدهای آلاینده را کم کند که در این خصوص از سال ۶۹ مصوبه ساماندهی واحدهای صنعتی تدوین شد.

به گفته وی، متاسفانه از سال ۶۹ تا ۸۹ اقدام به برنامه ریزی مناسبی در ارتباط با ساماندهی واحدهای صنعتی انجام نشد لذا اداره کل محیط زیست استان تهران در چارچوب قوانین و سیاستهای رئیس سازمان محیط زیست اصلی ترین هدفش کاهش تعداد واحدهای آلاینده در استان تهران است.

اشرفی پور اظهار داشت: برای کاهش تعداد واحدهای آلاینده ناچاریم به مصوبات قبلی رجوع کنیم که در این خصوص اداره کل محیط زیست استان تهران پیش نویس برنامه ساماندهی و خروج واحدهای صنعتی از استان تهران را آماده کرده است و در ارتباط با این برنامه واحدهای صنعتی را به چند دسته تقسیم کرده است.

مدیر محیط زیست استان تهران عنوان کرد: در پیش نویس برنامه ساماندهی و خروج واحدهای صنعتی از استان تهران برنامه ریزی انجام داده ایم تا واحدهای آلاینده در طول ۵ سال از شعاع ۱۲۰ کیلومتر استان تهران خارج شدند که تعدادی از واحدها در طول ۱۰ سال و تعدادی دیگر نیز در طول ۱۵ و ۲۰ سال بایستی از این شعاع خارج شوند.

وی تاکید کرد: در پیش نویس برنامه ساماندهی و خروج واحدهای صنعتی از استان تهران برخی از واحدها با عنوان ستاره دار معرفی شده اند که تعداد این واحدها زیر ۵۰ عدد است و از صنایع گوناگون هستند.

به گفته اشرفی پور، واحدهای ستاره دار به دلیل تاثیر اقتصادی بالا از شعاع ۱۲۰ کیلومتری استان تهران خارج نمی شوند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه اداره کل محیط زیست استان تهران ظرف چند سال پالایشگاه پارس را از شعاع ۱۲۰ کیلومتری استان تهران خارج می کند گفت: این واحد جزو واحدهای ستاره دار است و هرگز از شعاع ۱۲۰ کیلومتر استان تهران خارج نمی شود.

همچنین در این مراسم علی صادقی مدیرعامل پالایشگاه نفت و گاز پارس گفت: در ۲ تا ۳ سال گذشته این پالایشگاه حدود ۴۲ میلیون دلار بودجه صرف مسائل زیست محیطی کرده است که از این مقدار ۲۰ میلیون دلار مستقیما مربوط به مسائل زیست محیطی است.

به گفته وی، این پالایشگاه برای راه اندازی سیستم آنلاین ۱۳ میلیون دلار هزینه کرده است.

صادقی در خصوص اقدامات زیست محیطی انجام شده توسط این پالایشگاه گفت: توقف کوره زباله سوز، خرید مشعل زباله سوز و خرید و نصب بشکه سازی جدید که آلودگی صوتی ندارد از مهمترین اقدامات بوده است.

به گفته وی، در حال حاضر پالایشگاه از پساب تولیدی خودش برای آبیاری فضای سبز درون پالایشگاه و همچنین در سیستمهای خنک کننده شرکت استفاده می کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=24417

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر