2

پیام جنبش تسخیر، پیامی گسترده اما ساده بود

  • کد خبر : 24430
  • ۱۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۲

جنبش تسخیر وال‌استریت ظرف مدت کوتاهی که از آغاز آن می‌گذرد توانسته است مباحث جاری در عرصه داخلی ایالات متحده را تغییر دهد.

پایگاه اطلاع‌رسانی شیکاگوتریبون در مقاله‌ای به قلم “آریانا هافینگتون” اذعان کرد که جنبش تسخیر وال‌استریت ظرف مدت کوتاهی که از آغاز آن می‌گذرد توانسته است مباحث جاری در عرصه داخلی ایالات متحده را تغییر دهد.

این پایگاه اطلاع‌رسانی با اشاره به اینکه بحران اقتصادی نه یک علت، بلکه خود معلول شرایطی خاص است، افزود: پیام جنبش تسخیر، پیامی گسترده اما ساده بود و همین سادگی علی‌رغم انتقاداتی که در خصوص نبود هدف ملموس در جنبش مطرح می‌شد، منجر به رشد جنبش تسخیر وال‌استریت شد. تلاش‌های جنبش تسخیر نه تنها مرزهای حزبی را درنوردید بلکه مرزهای اختلافات نسلی و اختلافات طبقاتی را نیز پشت سر گذاشت.

بنابراین گزارش، جنبش تسخیر تنها چالشی برای سیستم سیاسی آمریکا نیست بلکه نشان‌گر این واقعیت است که میلیون‌ها نفر در آمریکا بر این باورند که نظام حاکم بر کشورشان از درون شکسته است و نمی‌تواند راه‌حل‌هایی برای رهایی از نابرابری و بی‌عدالتی موجود که در حال تغییر آمریکا از بنیاد است، پیدا کند.

بنابراین گزارش، آنچه این جنبش و نحوه پاسخ به آن نشان داد بیانگر وجود طبقه حاکمه‌ای در آمریکا است که کاملا با مردم این کشور قطع رابطه کرده است. این طبقه حاکمه بیش از آن که واقعیت بحران را بشناسد و راه‌هایی برای مقابله با آن پیدا کند، با اسپری فلفل به استقبال معترضان رفت.

این گزارش می‌افزاید: حتی اگر جنبش تسخیر همین فردا پایان یابد، باز هم توانسته است نوع مباحثات موجود در آمریکا را عوض کند. این جنبش باعث شد که مردم آمریکا برای اولین بار سوالاتی اساسی در خصوص سیستم اقتصادی و سیاسی حاکم بر آمریکا بپرسند. مردم آمریکا فهمیده‌اند که حتما راه بهتری برای مدیریت بازار آزاد وجود دارد که از یک‌سو کارآمدتر است و از دیگر سو، منصفانه‌تر.

این گزارش همچنین با تاکید بر اینکه جنبش تسخیر توانست ادبیات یک درصد در برابر ۹۹ درصد را در آمریکا جا بیندازد، بر آثار این ادبیات نزد کاندیداهای جمهوری‌خواه تاکید کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=24430

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر