3

یک جوان نزدیک ویلای ترامپ ۱۷ کودک و نوجوان را به رگبار بست/ اینجا جای رفراندوم است +عکس

  • کد خبر : 244763
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲

حمله مسلحانه به دبیرستانی در آمریکا ۱۷ کشته و تعدادی زخمی برجا گذاشت.

با “بهشتی برای شیفتگان تیراندازی در جهان” یاد می شود، بنابراین طبیعی است که هر کسی هوس کند شانس اش را امتحان کند و عطش عقده های روانی اش را آنجا با کشتن عده ای بیگناه سیراب کند.

 

بار دیگر جنایتی تازه در مدارس آمریکا جامعه این کشور را در بهت و وحشت فرو برد.

 

به گزارش دویچه وله؛ دانش‌آموز پیشین دبیرستانی در فلوریدا با سلاح نیمه‌خودکار ۱۷ نفر را کشت و شماری را زخمی کرد.

 

 

نیروهای امدادی در حال انتقال یکی از دانش‌آموزان مجروح به بیمارستان

 

روز گذشته (۱۴ فوریه / ۲۵ بهمن) جوان ۱۹ ساله‌ای به نام نیکلاس کروز به دبیرستان “استون‌من داگلس” در شهر پارکلند، در جنوب فلوریدا حمله کرد و پس از کشتن ۱۷ نفر و زخمی‌کردن شماری از دانش‌آموزان و کارکنان دبیرستان اقدام به فرار نمود.

 

به گزارش خبرگزاری‌ها، پلیس در یک عملیات تعقیب و گریز، مهاجم را دستگیر و در حال بررسی انگیزه اوست اما او بارها نشان داده بود که به دنبال چنین کاری است.

 

یک معلم برای شبکه های محلی تعریف کرده که با ۱۹ دانش آموز برای ۴۰ دقیقه در یک کمد پنهان شدند. او توضیح داد که شش هفته پیش در مدرسه تمرینی برای آمادگی در زمینه چنین وضعیتی برگزار شده بود.

 

نشانه های آشکار و کوتاهی پلیس و کادر مدرسه

گزارش گروهی از دانش‌آموزان این دبیرستان درباره رفتارهای او در مدرسه صحبت کرده و از جمله گفته‌اند که او سایر دانش‌آموزان را تهدید می‌کرد.

 

یک دانش‌آموز به تلویزیون محلی گفته است که همه پیش‌بینی تیراندازی در مدرسه را می‌کردند.

 

چد ویلیامز ۱۸ ساله به خبرگزاری رویترز گفته است نیکولاس “دیوانه سلاح” بود و به طور مرتب آژیر آتش‌نشانی مدرسه را به صدا در می‌آورد که در نهایت اخراج شد.

 

جیم گارد، معلم ریاضی مدرسه هم گفته است شهرت نیکولاس به خاطر رفتار “بد و نامناسبش” بود و سال پیش او دانش‌آموزان را تهدید می‌کرد.

 

 

این معلم افزود که دبیرستان ایمیلی برای معلمان فرستاده و در آن به آنها در مورد تهدیدهای نیکولاس هشدار داده بود. اما دریغ از یک گزارش به پلیس.

 

مطالب “آزاردهنده”

متیو واکر، دانش‌آموز این دبیرستان به شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز گفته است نیکولاس کروز به خاطر انتشار عکس‌ سلاح در شبکه‌های اجتماعی شهرت داشت و هر چیزی که او پست می‌کرد درباره سلاح بود.”

 

در دبیرستان “استون‌من داگلس” که در بخش مرفه فلوریدا و نزدیک به ویلای دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده است، سه هزار دانش آموز تحصیل می‌کنند.

 

 

واکنش‌های همیشگی و بی اثر

واکنش‌هایی که تاکنون به این حادثه نشان شده به روال پیشین بوده است: سیاستمداران جمهوری‌خواه که با اصلاح قوانین مالکیت سلاح مخالفند، برای قربانیان و خانواد‌ه‌های آنها “دعا می‌کنند”، دموکرات‌ها بر خواست خود مبنی بر سخت‌ترکردن قوانین حمل اسلحه تاکید می‌ورزند و مقامات پلیس در برابر دوربین‌های تلویزیون انزجار خود را بیان می‌کنند.

 

 

دستگیری فرد مهاجم در نزدیکی دبیرستان

 

سلاحی که به آسانی می‌توان خرید

به گفته مقامات پلیس، نیکلاس کروز از تفنگ نیمه‌خودکار “ای آر ۱۵” استفاده کرده است. این نوع سلاح را می‌توان در ایالت‌های گوناگون آمریکا بی‌دردسر و به قیمت چند صد دلار خرید. به گفته یک کارشناس اجتماعی، برای یک جوان ۱۹ ساله آمریکایی خریدن “ای آر ۱۵” راحت‌تر از یک شیشه آبجو است، زیرا حداقل سن برای خرید این نوع سلاح ۱۸ سال و برای آبجو ۲۱ سال است.

 

به گزارش نیویورک تایمز آمریکایی‌ها ۴/ ۴ درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند اما صاحب ۴۲ درصد کل اسلحه در جهان هستند.

 

سال گذشته میلادی در ایالات متحده ۳۴۵ مورد حمله مسلحانه گزارش شد، اما شمار بالای قربانیان در برخی موارد باعث شده که حمله‌های مسلحانه با سه یا چهار قربانی در رسانه‌ها بازتاب گسترده‌ای نیابند.

 

با توجه به وجود ۳۰۰ میلیون سلاح قانونی و غیرقانونی در دستان مردم آمریکا که قانون اساسی این کشور اجازه آن را صادر کرده، سالانه ۳۰ هزار نفر با سلاح های گرم در این کشور کشته می شوند.

 

 

به نوشته بی بی سی فارسی، کلانتر محل، اسکات ازرئیل گفت: روز وحشتناکی بوده است.”

 

بی بی سی فارسی بجای تحلیل واقعه به جزئیات بیشتر پیرامون واقعه پرداخت تا نوعی سردرگمی در مخاطب ایجاد کند و اصل ماجرا خیلی واضح نباشد.

 

 

با وجود قابل پیش بینی بودن این جنایت، این رسانه با تکرار یک عکس در جای جای گزارش تلاش کرد از پلیس یک قهرمان بسازد که با آرامش در حال کنترل اوضاع است.

 

در پی این فاجعه باید انتظار داشت بحث بی نتیجه قوانین خرید و فروش و حمل سلاح در آمریکا یک بار دیگر به صدر اخبار این کشور باز گردد.

 

آقای ترامپ که پس از کشتار سال گذشته در لاس وگاس گفته بود در این باره تدبیری خواهد اندیشید در یک سال گذشته اقدام و حتی اظهار نظر جدی در این باره نکرده است.

 

جمهوری‌خواهان به طور سنتی طرفدار آزادی مالکیت سلاح هستند و در برابر تصویب هرگونه قانونی که خرید و فروش و یا مالکیت شخصی اسلحه را محدود کند با استناد به متمم دوم قانون اساسی آمریکا، مقاومت می‌کنند.

 

به گزارش موسسه “امنیت سلاح برای همه شهرها” این هجدمین تیراندازی در سال جاری در داخل یا اطراف مدرسه ای در آمریکا بود و ششمین تیراندازی در یک مدرسه که کسی را زخمی کرده یا کشته است.

 

از سال ۲۰۱۳ تاکنون ۲۹۱ مورد تیراندازی در مدارس این کشور گزارش شده که به طور میانگین هر هفته یک مورد است.

 

تصور می شود حادثه امروز خونین ترین تیراندازی از زمان کشتار سال ۲۰۱۲ در دبستان سندی هوک در ایالت کانتیکات باشد که ۲۰ کودک و شش بزرگسال در آن کشته شدند.

 

 

اینجا بن بست است رفراندوم برگزار کنید

با توجه به اختلاف دو حزب اصلی آمریکا و وجود متمم قانون اساسی که به شهروندان آمریکایی اجازه خرید و حمل سلاح را می دهد بهتر است با برگزاری یک رفراندوم مردم آمریکا خود قال قضیه را بکنند و به بازی احزاب که منافع اقتصادی فراوان در فروش سلاح دارند پایان دهند.

 

البته با وجود ۳۰۰ میلیون سلاح در دستان مردم آمریکا و درآمیختن خودخواهی های افراد با آزادی های فردی و نبود امنیت کافی، بعید است مردم این کشور به این راحتی راضی شوند دست از آن بردارند مگر خانواده هایی که قربانی داده اند و می دانند چه مصیبتی بر سرشان آوار شده است.

 

لینک دانلود

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=244763

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]