2

ایران و ارمنستان چهار سند همکاری اقتصادی و ورزشی امضا کردند

  • کد خبر : 245750
  • ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان در آیین اختتامیه «پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری ایران و ارمنستان» چهار سند همکاری در زمینه های کمیسیون اقتصادی مشترک، گمرک و ورزش به امضا رساندند.

«صدیقه ببران» مدیر کل روابط عمومی وزارت نیرو عصر امروز (سه شنبه) در مورد اسنادی که در اختتامیه پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری ایران و ارمنستان به امضا رسید، به خبرنگار ایرنا گفت: این اسناد شامل یک سند کمیسیون اقتصادی مشترک، ۲سند در زمینه همکاری های گمرکی و یک سند در مورد ورزش بود.
به گفته وی- که وزیر نیرو را در سفر به ارمنستان همراهی می کند- سند کمیسیون اقتصادی مشترک و همکاری در زمینه ورزش را وزیر نیرو و ۲سند همکاری گمرکی را رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران امضا کرد.

** ضرورت هدایت بخش‌های خصوصی و دولتی برای افزایش مبادلات ایران و ارمنستان
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، «رضا اردکانیان» وزیر نیرو عصر امروز (سه شنبه) در آیین اختتامیه پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری ایران و ارمنستان بر ضرورت هدایت بخش‌های خصوصی و دولتی ۲کشور برای افزایش حجم مبادلات و سرمایه گذاری‌های مشترک تاکید کرد.
وی با بیان اینکه خوشبختانه پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای فنی، اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان در فضایی سرشار از مودت و دوستی و احترام متقابل برگزار شد، اضافه کرد: در دیدار با مقامات ارمنی، به اهتمام جدی دولت ارمنستان برای توسعه همکاری ها آگاهی پیدا کردم و امیدوارم در اجرای توافق‌ها نیز این همکاری و همراهی ها ادامه پیدا کند.
اردکانیان ادامه داد: بی تردید برگزاری این اجلاس و امضای اسناد همکاری و تبادل هیات های مختلف حاکی از اراده رهبران عالی ۲کشور برای تقویت و توسعه همکاری ها در همه سطوح است.
وزیر نیرو گفت: ما خواهان پیشرفت و توسعه کشور ارمنستان و توسعه روابط جانبه هستیم و اجلاس کمیسیون مشترک را بستری مناسب برای این منظور می دانیم و در همین راستا باور داریم سند پایانی اجلاس یک گام به جلو همسو با این سیاست اصولی بود و به توسعه روابط منجر می شود.
«آنچه بعد از این اجلاس و امضای یادداشت تفاهم کمیسیون مشترک و سایر اسناد مبادله شده باید مورد توجه قرار گیرد، اهتمام جدی دو طرف برای پیگیری و برنامه‌ریزی برای عملیاتی کردن توافق هاست».
وی اضافه کرد: پیش بینی سازوکارهای اجرایی مثل تشکیل به موقع کمیته های مشترک فنی و همچنین کمیته پیگیری اجلاس، فراهم سازی الزام های اجرایی از جمله منابع مالی و تسهیل فرایندهای اداری در هر ۲کشور برای اجرای توافق ها از وظایف اصلی همه حاضران در اجلاس به شمار می آید.
به گزارش ایرنا، پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری ایران و ارمنستان صبح امروز با حضور وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران و هیاتی از کارشناسان صنعت آب و برق و دستگاه‌های اجرایی کشوردر ایروان پایتخت ارمنستان آغاز به کار کرد.
در پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری ایران و ارمنستان، «آشوت مانوکیان» وزیر زیرساخت‌های انرژی و منابع طبیعی ارمنستان، حضور داشت.
در این دوره موضوع هایی همچون تسریع در تکمیل خط سوم انتقال برق ایران و ارمنستان (به عنوان محور کریدور انرژی چهار جانبه شمال جنوب) بین ایران، ارمنستان، گرجستان و روسیه و ایجاد بستر تبادلات فصلی برق و انرژی ۲کشور و منطقه بررسی شد.
همچنین بحث درباره حضور شرکت‌های ایرانی در پروژه‎های نیروگاهی ارمنستان و بررسی موضوع محیط زیست رودخانه ارس و توسعه تبادلات تجاری و حمل و نقل و گمرکی از دیگر محورهای برگزاری اجلاس پانزدهم بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=245750

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر