2

آخوندی در حمل و نقل را به گردن رحمانی فضلی انداخت

  • کد خبر : 246246
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای آخوندی بحران های ناشی از سوء مدیریت در حمل و نقل را متوجه وزارت کشور می داند و مسئولیتی از این جهت برای خودقائل نیست.

عباس آخوندی
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای آخوندی بحران های ناشی از سوء مدیریت در حمل و نقل را متوجه وزارت کشور می داند و مسئولیتی از این جهت برای خودقائل نیست.

افق نیوز/احمد علیرضابیگی با اشاره به بررسی موضوع استیضاح عباس آخوندی در کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: این جلسه روز گذشته برگزار شد؛ بروز بحران های حمل و نقل در دوره مسئولیت وی قابل تأمل است، اما آقای آخوندی مسئولیت مدیریت بحران را در محدوده وظایف وزارت کشور می داند.

وی گفت: آقای آخوندی شرحی از خدمات و تحولات خود را در حوزه های مختلف هوایی ریلی، زمینی و دریایی ارائه کرد ولیکن وقتی در مقابل این سوال قرار گرفت که چگونه است که با وجود این همه اعداد و ارقام که حاکی از بهبود وضعیت است و نصب سامانه های رنگارنگ و هزینه های چند هزار میلیاردی حادثه قطار به تبریز- مشهد رخ داد، نتوانست پاسخگو باشد.

این نماینده متقاضی استیضاح وزیر راه ادامه داد: قطار تبریز – مشهد فاقد بدیهی ترین سیستم ها بود و با سرعت ۱۴۰ کیلومتر با صدها مسافر و ۸۰۰ تن بار به قطار متوقف شده برخورد کرد. با توجه به پیشرفت های حوزه حمل و نقل بروز حوادث دلیلی به جز سوء مدیریت نمی تواند داشته باشد.

علیرضابیگی با اشاره به بررسی معضلات ناشی از نزولات آسمانی اخیر در جاده ها و فرودگاه های کشور گفت: بسته شدن فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و مهرآباد، توقف قطارها، مسدودشدن آزادراه های منتهی به تهران از جمله مشکلاتی بود که ناشی از سوء مدیریت وزارت راه بود که البته آقای وزیر در مقام پاسخگویی با اشاره به وقوع این اتفاقات در فروردگاه های انگلیس وایتالیا در بارندگی روز گذشته این وقایع را طبیعی دانست.

وی اظهار داشت: نمایندگانی در جلسه کیمسیون عمران حضور داشتند که پرشورتر از وزیر از وی حمایت می کردند؛ گویا فراموش کرده بودند که آنها نماینده مردم هستند نه دولت. وزیر راه و شهرسازی هم از پاسخ به سوالات طراحان استیضاح عاجز بود.

علیرضابیگی تصریح کرد: تعیین اولویت ها بر عهده دولت است و نمایندگان نمی توانند طرحی را ارائه کنند که مسلتزم بار مالی باشد. در واقع ما وزیری را استیضاح می کنیم که برای جان مردم ارزشی قائل نیست و برای نتیجه گیری هم دلایل روشنی وجود دارد.

وی استیضاح آخوندی را مطالبه اجتماعی خواند و گفت: مردم در مقابله با این همه فجایع انتظار دارند مجلس شورای اسلامی را دردمند ببینند که با واکنش به موقع خود مانع از تکرار رخدادهای تلخ بشود.

نماینده مردم تبریز درمجلس یادآور شد: قطعاً آخوندی وزیر هم نباشد در شرکت سهامی دولت بابت سهم او، صندلی پرارزشتر از وزارت راه و شهرسازی به وی داده خواهد شد ولی مهم این است که آقای آخوندی متوجه مطالبه اجتماعی شود و برای اولین بار سنتی را پایه گذاری کند که مقامات در قبال تکالیفی که برعهده آنها گذاشته شده است، مسئول هستند و هرگاه از عهده کاری برنیامدند باید کناره گیری کنند.

علیرضابیگی گفت: آخوندی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما از انگیزه لازم برخوردار نیستید، مدعی شد این طور نیست من دیروز قراردادهای چندهزار میلیاردی را امضا کردم و وزیری که قراردادهای چندهزار میلیاردی را امضاء می کند انگیزه استعفا ندارد.

وی تاکید کرد: آقای آخوندی بحران های ناشی از سوء مدیریت در حمل و نقل را متوجه وزارت کشور می داند و مسئولیتی از این جهت برای خودقائل نیست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=246246

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر