1

چه نکاتی در استفاده از بالابرهای هیدرولیکی باید مورد توجه قرار داد؟

  • کد خبر : 246359
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷

در استفاده از یک بالابر هیدرولیکی همواره باید نکات ایمنی را در نظر گرفت. بالابر ها با توجه به سیستم و عملکرد آنها می توانند همانند جرثقیل و لیفتراک ، حادثه آفرین باشند در حالی که دقت به نکات بسیار ساده ، این دستگاه ها را تبدیل به وسیله ای ایمن تر و مطمئن تر خواهد نمود.

در بالابر نفربر در صورتی که بالابر مجهز به جک های تثبیت کننده جانبی است، حتما باید جک ها روی زمین مستقر شده و دستگاه با توجه به پیشنهاد سازنده روی زمین تراز شود. در سطوح شیب دار که نمیتوان بالابر هیدرولیکی را بر روی زمین به درستی تراز کرد به هیچ عنوان نباید از بالابر استفاده کرد. بالابرهایی که جک جانبی ندارند و به صورت خودکششی ارائه می شوند باید دارای تراز الکترونیک جهت توقف بالابری و حرکت در شیب های زیاد غیر مجاز باشند.

 

 

 

 

هر دستگاه با توجه به نوع ساخت و کاربرد در فضای باز ، توان تحمل باد را ندارد. به طور مثالبالابر آلومینیومی کمترین میزان تحمل باد ، و بوم لیفت ها بیشترین میزان تحمل باد را دارند و در این خصوص باید به کاتالوگ دستگاه و پیشنهاد فنی سازنده مراجعه نمایید.

در هنگام حرکت بالابر خودکششی نیز باید به موانع پیش رو بویژه درپوش های نا مستحکم در سطح مسیر توجه ویژه داشت.

همچنین دقت به ظرقیت بالابر نفری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هرچند دستگاه های استاندارد در صورت بارگیری بیش از ظرفیت نباید نفر را بالا ببرند.

در خیلی از حادثه ها کاربران بر روی بالابر از چهارپایه یا نردبان استفاده می کنند که بسیار حادثه آفرین است. همچنین بازرسی های منظم قبل از استفاده روزانه می تواند کاربران را متوجه ایرادات بالابر کرده و میزان خطر را کاهش دهد.

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=246359

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر