2

حضرت علی(ع) الگوی برتر بشر درعصرحاضر/ عدالت ورزی شاخصه حکومت علوی

  • کد خبر : 248060
  • ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: حضرت امیرالمومنین علی(ع) الگوی برتر بشریت در عصر حاضر است که اخلاق مداری، عدالت ورزی و برپایی مساوات، مهمترین شاخصه حکومت ایشان بود.

افق نیوز/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: حضرت امیرالمومنین علی(ع) الگوی برتر بشریت در عصر حاضر است که اخلاق مداری، عدالت ورزی و برپایی مساوات، مهمترین شاخصه حکومت ایشان بود.

حجت الاسلام صفر قربانپور با اشاره به فرارسیدن روز ولادت حضرت علی بن ابیطالب(ع)، اظهار داشت: حضرت امیرالمومنین(ع) همواره اجرای قوانین دین و برپایی عدل و مساوات را مدنظر داشت و عدالت ورزی اصلی‌ترین مشخصه حکومت ایشان بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: حضرت علی(ع) عدل مجسم و مظهر حق است، وجود نازنینی که عدالت با وجود ایشان نمایان شد و ظلم و ستم فرونشست.

وی افزود: امام علی(ع) تنها مولودی است که در خانه کعبه به دنیا آمد، خانه ای که همه باید برای قبولی حجشان به دور آن طواف کنند و از نسل امام علی(ع) بود که چهار وجود بابرکت و الگو و اسوه پدید آمد و سایر امامان از نسل امام حسین(ع) پای به عرصه هستی نهادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: حضرت علی (ع) الگوی برتر بشریت است و آن حضرت از خصایص ویژه علمی، اجتماعی، اخلاقی، اخلاص در عمل، شجاعت، عدالت، ایثار، وفاداری، صبر و بسیاری از ارزش های اخلاقی برخوردار بود که الگوی همه ما برای گام برداشتن در مسیر سعادت و رستگاری است.

وی ادامه داد: همچنین نقش امام علی(ع) در تربیت فرزندان در کنار حضرت زهرا(س)بی نظیر بود، عظمت شخصیت حضرت علی(ع) و معرفی روز تولد مولود کعبه به نام روز پدر، تکلیف پدران را سنگین تر می کند و باید حداکثر تلاش را داشته باشند تا حق صاحب این روز را ادا کنند و به تربیت فرزندان شایسته و با ایمان بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: جوانان پویا و با استعداد ایران اسلامی باید با الگوگیری از حضرت علی(ع) در راستای تحقق آرمان های انسانی و تعمیق باورهای دینی بکوشند.

قربانپور در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ایام اعتکاف خاطرنشان ساخت: امسال در استان مرکزی آئین اعتکاف در ۱۸۰ مسجد برگزار می‌شود که ۱۲۰ مسجد برای خانم ها و مابقی نیز برای حضور آقایان در اعتکاف است.

وی تصریح کرد: طی ایام اعتکاف برنامه‌های معنوی مختلفی در مساجد مذکور همچون برگزاری نماز جماعت، پرسش و پاسخ، تصحیح قرائت نماز، سخنرانی مداحان و مبلغان، برنامه‌های مناسبتی، قرائت دعای ام‌ داود و سایر اعمال معنوی اجرا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: امسال بیش از ۱۰ هزار نفر شرکت کننده در اعتکاف در سطح استان داریم که بخش عمده ای از این جمعیت جوان هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=248060

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر