2

تسویه حساب شخصی ترامپ با جنگ طلب‎ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا/ افشاگری‌هایی که بوی انتقام می‌دهد

  • کد خبر : 248320
  • ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹

رئیس جمهور آمریکا دست به افشاگری جنایات جرج بوش در عراق زد که بسیاری از تحلیلگران این افشاگری را تسویه حساب ترامپ با ساکن پیشین کاخ سفید می‌دانند.

رئیس جمهور آمریکا دست به افشاگری جنایات جرج بوش در عراق زد که بسیاری از تحلیلگران این افشاگری را تسویه حساب ترامپ با ساکن پیشین کاخ سفید می‌دانند.

به گزارش افق نیوز/ حمله نظامی آمریکا و انگلیس به عراق در سال ۲۰۰۳ در حالی آغاز شد که جورج دبلیو بوش رئیس جمهور آمریکا و تونی بلر نخست وزیر انگلیس مدعی بودند بغداد دارای سلاح‌های کشتار جمعی و تسلیحات شیمیایی است و با این بهانه‌ جنایات ویرانگر خود در ۲۹ اسفند ۱۳۸۱ برابر با ۲۰ مارس ۲۰۰۳ علیه این کشور را آغاز کردند.

جنگ عراق؛ برگی تاریک در تاریخ سیاست‌های استعماری و پوشالی کاخ سفید

آمریکا و انگلیس پس از سرنگونی صدام به جستجوی گسترده برای یافتن سلاح‌های کشتار جمعی در عراق دست زدند اما حتی نشانه‌ای از آن سلاح‌ها هم پیدا نکردند.

آمریکا که با حمله نظامی به عراق مدعی بود می‌خواهد آرامش و امنیت بغداد را تامین کند حاصل حضورش در بغداد چیزی به جز کشتار هزاران انسان بی‌گناه، ویرانی و آوارگی هزاران زن و کودک نبود.

جروج دبلیو بوش رئیس جمهور وقت آمریکا که به خاطر جنایات ضد بشری در بغداد و دیگر شهرهای عراق، تحت فشارهای بین‌المللی قرار داشت برای رهایی از این فشارها به دنبال بهانه‌ای می‌گشت تا این اقدام ضد بشری خود را توجیه کند و در نهایت گسترش دموکراسی در بغداد را علت حمله خود به عراق عنوان کردند، که این بهانه هم از طرف جامعه جهانی مورد پذیرش قرار نگرفت.

چندی پیش دونالد ترامپ، حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ که با دستور مستقیم جورج دبلیو بوش آغاز شد را بدترین تصمیم در تاریخ سیاست خارجی ایالات متحده خواند. وی در یک انتقاد شدید از اقدامات بوش به افشاگری جنایات ایالات متحده در منطقه پرداخت و گفت: جنگ با عراق هزینه‌های سنگینی به ایالات متحده تحمیل و اقتصاد آمریکا را با چالش جدی مواجه کرده است.

روشن شدن حقایق پنهان کاخ سفید با افشاگری ترامپ

عباسعلی منصوری‌آرانی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به انتقاد ترامپ از جورج بوش به خاطر حمله نظامی به عراق در سال ۲۰۰۳، اظهار کرد: آمریکایی‌ها مدعی بودند که عراق دارای سلاح‌های کشتار جمعی است و قصد به کارگیری آنها را دارد و این موضوع بهانه‌‌ای شد تا یک جنگ خونین در منطقه به راه بیفتد.

جنگ عراق؛ برگی تاریک در تاریخ سیاست‌های استعماری و پوشالی کاخ سفید

وی تصریح کرد: پس از عملیات نظامی کاخ سفید در عراق و اشغال کامل آن، همه دنیا منتظر بودند آمریکایی‌ها انبار سلاح‌های کشتارجمعی عراق را کشف و افشا کنند، اما هرگز نتوانستند حتی یک سلاح کشتار جمعی در عراق کشف کنند.

منصوری‌ آرانی افشاگری ترامپ از جنایات کاخ سفید را برگی ننگین در تاریخ این کشور خواند و افزود: مردم دنیا شاهد بودند که این جنگ به دلایل واهی علیه مردم بی‌گناه عراق آغاز شد و هزاران کشته و بی‌خانمان برجای گذاشت و میلیون‌ها نفر تحت تاثیر این جنایات کاخ سفید قرار گرفتند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، بیان کرد: آمریکایی‌ها هرگز نتوانستند دلیل آن همه کشتار و جنایات خود را ثابت کنند و این موضوع موجب بی‌اعتبارتر شدن کاخ سفید در جامعه جهانی شد.

وی ادامه داد: افشاگری‌های جنایات آمریکا در جنگ با عراق چه از طرف ترامپ بیان می‌شد و چه نمی‌شد، فرقی نمی‌کرد چرا که همه ملت‌ها می‌دانند این جنگ یک سند جنایتکارانه در سیاست‌های استعماری و پوشالی کاخ سفید است و این افشاگری تنها حقایق پنهان کاخ سفید را رتوش کرد.

منصوری‌ آرانی با بیان اینکه ایالات متحده باید پاسخگوی اعمال خصمانه خود در منطقه باشد، اظهار کرد: کاخ سفید با اطلاعات واهی و غیرکارشناسانه وارد جنگ عراق شد و از طرف دیگر مقامات آمریکایی مدعی بودند هدفشان از بین بردن صدام است و قصد اشغال عراق را ندارند، اما خیلی زود نقشه شوم آنها برای منطقه روشن شد و در نهایت این مردم عراق بودند که از حملات وحشیانه آمریکایی‌ها لطمه‌های زیاد و غیرقابل جبرانی خوردند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به وجود آمدن گروه‌های تروریستی پس از حضور آمریکا در عراق، تصریح کرد: گروه‌های تروریستی منطقه ساخته و پرداخته کاخ سفید است و از آغاز عملیات نظامی ایالات متحده در عراق شاهد بودیم که گروه‌های تروریستی از جمله داعش در این کشور شکل گرفت و با ترور و انفجارهای انتحاری موجب ایجاد رعب و وحشت و از بین رفتن مردم بی گناه شد.

وی بیان‌ کرد: نیروهای آمریکایی در طول جنگ عراق دچار مشکلات روانی شدیدی شدند و از طرف دیگر این جنایت از نظر اقتصادی نیز هزینه‌های سنگینی را به کاخ سفید تحمیل کرد و در نهایت هم آن امنیتی را که آمریکایی‌ها وعده داده بودند، هرگز برای مردم عراق محقق نشد.

منصوری‌ آرانی با اشاره به افشاگری ترامپ در خصوص جنایت آمریکایی‌ها در غرب آسیا، اظهار کرد: واقعیت‌هایی که سال‌ها بر روی صفحه‌های کاغذ نوشته و در کاخ‌سفید نگهداری شده بود را دونالد ترامپ صرفا آنها را بیان‌کرد و در حقیقت رئیس جمهور آمریکا دست به یک افشاگری ننگین از جنایات ایالات متحده در منطقه زده است.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در زمان جورج بوش، موضوع جنایت آمریکا در عراق کاملأ مشخص و روشن بود و حتی سیستم‌های علمی این کشور آن موارد را آسیب‌شناسی کرده بودند و ترامپ صرفا آنها را بیان کرد و مسئله تازه‌ای مطرح نشده است.

وی بیان کرد: افشاگری رئیس جمهور آمریکا می‌تواند متأثر از این موضوع باشد که چون جورج دبلیو بوش همواره انتقادات شدیدی به ترامپ وارد کرده است به همین دلیل ترامپ قصد داشته تا با این افشاگری پاسخ بوش را بدهد.

منصوری‌آرانی با بیان اینکه ترامپ سعی دارد موضوع جنگ علیه عراق را به عنوان اهرمی برای سرکوب مخالفانش استفاده کند، تصریح کرد: ترامپ قصد دارد با این اقدام مخالفان خود هم حزبی‌های خود را زیر سوال ببرد و عرصه را برای ورود آنان به انتخابات آتی ریاست جمهوری تنگ کند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: سیستم‌های پژوهشی ایالات متحده در مورد دخالت نظامی در عراق تحقیق کرده‌اند و این جنایات برای آنها روشن شده است که نشان می‌دهد آمریکا در حمله به عراق یک خطای استراتژیک و غیرقابل جبران را مرتکب شده است.

وی تصریح ‌کرد: آمریکایی‌ها مدعی ایجاد امنیت و آرامش در عراق بودند اما حقیقت این است که کاخ سفید با ایجاد گروه تروریستی داعش امنیت را از بغداد گرفت و خیابان‌های این کشور با حضور داعش و آمریکا دیگر آرامشی به خود ندیدند.

منصوری‌ آرانی خاطرنشان‌کرد: گروه‌های تروریستی ساخته و پرداخته کاخ سفید هستند و ایالات متحده همواره از آنها پشتیبانی لجستیک اطلاعاتی می‌کند.

با یک نگاه کلی به حضور آمریکا در دهه‌های گذشته روشن می‌شود که این کشور استعمارگر هر وقت در منطقه به بهانه‌های واهی پا گذاشته بلافاصله دست به تشکیل یک گروه تروریستی زده است.

پس از حمله کاخ سفید به افغانستان گروه تروریستی القاعده به وجود آمد و همین موضوع در سوریه و دیگر کشورها مشاهده شد و اینها همه نتیجه جنایت‌های آمریکا در منطقه است.

حمله کاخ سفید به عراق نه تنها هیچ کمکی به مردم این کشور نکرد بلکه از همان دوران بود که زمینه ظهور گروه‌های تروریستی از جمله داعش را در منطقه فراهم کردند که نتیجه آن کشتارهای فراوان، آوارگی صدهاهزار نفری در غرب آسیا، خسارت‌های سنگین اقتصادی و همچنین موجب برهم زدن امنیت کشورهای منطقه شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=248320

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]