2

عملیات اجرای ۳۰۰ کیلومتر آسفالت و بهسازی جاده ای در حوزه سه شهرستان /از آزاد راه تبریز باکو تا اظهارات متناقض نمایندگان اردبیل و آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 248661
  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

نماینده مردم کلیبر ،خدافرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی گفت : امسال عملیات آسفالت ۳۰۰ کیلومتر از جاده های منطقه در حوزه سه شهرستان کلیبر، خدا آفرین و هوراند اجرا می شود.

قلی اله قلی زاده

قلی اله قلی زاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار افق نیوز با اشاره به شاخص های بودجه مصوب سال ۹۷ گفت ؛۲۰ درصد از کل بودجه سال ۹۷ عمرانی است و ۸۰ درصد بودجه هزینه ای و جاری هست .

نماینده مردم کلیبر در پاسخ به این سوال که مهمترین پروژه های در دست اجرای سال ۹۷ در منطقه چیست ، تصریح کرد ؛ پروژه سد خدافرین و قیز قلعه سی که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با اذن مقام معظم رهبری به سرعت در حال انجام هست و سد پیغام چایی در کلیبر ،جاده مواصلاتی اصلاندوز تا جلفا که عملا جاده ترانزیتی بوده اما از مشخصه یک جاده روستایی برخوردار هست کار بهسازی و تعریض این محور از هر دو طرف آغاز شده و با اتمام این پروژه ضریب ایمنی این جاده افزایش خواهد یافت و به دنبال آن توسعه در منطقه ایجاد خواهد شد .

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بااشاره به ایمنی پایین جاده های منطقه گفت امسال شاهد کارهای موثری در حوزه راه منطقه خواهیم بود که از آن جمله میتوان به روکش و بهسازی جاده اهر -کلیبر،اهر-هوراند،هوراند-آبش احمدو خدآفرین -آبش احمد و آبش احمد تا پل آزادگان اشاره کرد.

اله قلی زاده همچنین با اشاره به پیگیری شهرستان شدن هوراند، خاطر نشان کرد ؛ در هفته پایانی سال ۹۶در کمیسیون سیاسی وزارت کشور شهرستان شدن هوراند تصویب شد و در جلسه هیات دولت نهایی شدن شهرستان هوراند مورد بررسی قرار میگیرد و عملا با استقلال اعتبارات ، شهرستان شدن هوراند رسمی و قانونی میشود .

اله قلی زاده در ادامه افزود؛ طبیعتا هر شهرستانی دارای یک بخش مرکزی و یک بخش همجوار است که به این منظور ایجاد بخشداری چهاردانگه به مرکزیت آق براز مورد پیگیری ویژه قرار میگیرد.

نماینده مردم کلیبر در پاسخ به سوالی در مورد دلایل اظهارت متناقض ایشان با صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در خصوص آزاد راه تبریز -باکو،گفت : از نظر بنده تناقضی وجود ندارد .

اله قلی زاده تاکید کرد ؛ آنچه که مسلم هست اینکه این طرح در جریان سفر استانی دولت دهم به تبریز مصوب شده ولی به دلیل عدم پیگیری تاکنون محقق نشده است ،لذا ما شدیدا پیگیر این طرح ملی هستیم .

نماینده مردم کلیبر با اشاره به اینکه این آزاد راه از تبریز تا اهر در حال اتمام هست و از سویی در جمهوری آذربایجان از باکو تا بیله سوار آزاد راه برقرار است و فقط فاصله بین اهر تا بیله سوار که حدودا ۱۸۰ کیلومتر می باشد باید اجرا شود.

گفتنی است صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران و نماینده مردم اردبیل اخیرا در پاسخ به اظهارات اله قلی زاده در خصوص مسیر آزادراه تبریز -باکو گفته بود این آزاد راه از مسیر تبریز -سراب-نیر -اردبیل و نمین میگذرد که بلافاصله بعد از این اظهارات عبدالهی نماینده مردم اهر به سخنان بدری واکنش نشان داد .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=248661

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر