1

کشورهای غربی مسئول هر گونه تأخیر در رسیدن گروه حقیقت‌یاب به سوریه هستند

  • کد خبر : 248982
  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

وزارت خارجه سوریه ضمن اعلام آمادگی کامل برای همکاری با سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی تأکید کرد که دمشق برای ورود اعضای کمیته حقیقت‌یاب به سوریه و آغاز برنامه کاری این گروه، روادید صادر کرد.
 

به گزارش افق نیوز، بار دیگر سوریه بر موضع خود مبنی بر همکاری کامل با سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی تأکید کرد.

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که دمشق بار دیگر تأکید دارد که به همه تعهدات خود که الحاق سوریه به توافق منع گسترش تسلیحات شیمیایی مترتب آن شده است، عمل خواهد کرد.

دمشق همچنین تأکید کرد، تبلیغات دروغین و مداوم آمریکا و کشورهای غرب در خصوص داشتن ادله درباره استفاده از گازهای سمی در «دوما»، تلاش آشکاری برای به گمراه کردن افکار عمومی است تا بدین ترتیب بتوانند به طرحهای خصمانه خود علیه سوریه کمک کنند.

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از این منبع گزارش داد که در راستای این موضع، سوریه از سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی دعوت کرد که یک گروه از کمیته حقیقت یاب را به سوریه و شهر دوما اعزام کند.

به گفته این منبع، سوریه همه تسهیلات لازم را در اختیار تیم حقیقت یاب قرار داد تا به صورت واضح، دقیق و به دور از فشارهای سیاسی کشورهای حامی تروریسم، کار خود را به پایان برساند.

دمشق همچنین برای ورود اعضای کمیته حقیقت یاب و آغاز برنامه کاری این گروه، روادید صادر کرد.

این منبع در پایان تأکید کرد که سوریه در مسئله تأخیر در رسیدن گروه حقیقت یاب و آغاز مأموریت آنان کشورهای غرب را مسئول می‌داند؛ کشورهایی که در تلاش هستند در مأموریت این گروه مانع تراشی و مداخله کنند.

در همین راستا، سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی اعلام کرد که یک گروه از کارشناسان این سازمان در راه سوریه هستند تا در خصوص ادعاهای مربوط به استفاده از سلاح شیمیایی در شهر دوما تحقیق کنند.

این سازمان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که مأموریت این کارشناسان از شنبه ۱۴ آوریل برابر با ۲۵ فروردین ماه آغاز خواهد شد.

برخی از رسانه ها و نهادهای سخنگوی تروریستها که از سوی کشورهای غرب تأمین مالی می‌شوند، از چندی پیش تبلیغات رسانه ای هماهنگ شده ای را آغاز کردند تا ارتش سوریه را متهم به استفاده از سلاح شیمیایی در شهر دوما کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=248982

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]