2

دبیرکل ناتو عملکرد ترکیه در عفرین را رضایت بخش خواند

  • کد خبر : 249285
  • ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱

ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) عملکرد ترکیه در جریان عملیات شاخه زیتون در شمال سوریه و عفرین را شفاف و رضایت بخش خواند.

به گزارش افق نیوز، دبیرکل ناتو پس از دیدار با مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در آنکارا در مصاحبه با خبرنگاران گفت: هیچ کدام از اعضای ناتو به اندازه ترکیه در معرض اقدامات تروریستی قرار نگرفته و حضور ناتو در اینجا برای حمایت از ترکیه است.
وی با اشاره به کمک مالی ناتو به تامین زیرساخت‌های نظامی ترکیه، بیان کرد: ناتو از پایگاه های نظامی ترکیه برای عملیات علیه داعش استفاده کرده است.
وی همچنین اظهار کرد: اطلاعات لازم درباره حمله اخیر آمریکا، فرانسه و انگلستان به سوریه به دیگر متحدان ناتو ارائه شده است.
به گزارش ایرنا، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در جریان سفر به آنکارا با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه نیز دیدار کرد.
در این دیدار اردوغان و استولتنبرگ پیرامون روابط ترکیه و ناتو و تحولات منطقه‌ای به ویژه سوریه گفت و گو کردند.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، در دیدار اردوغان با استولنبرگ، بر اهمیت همبستگی و عزم کشورهای عضو ناتو در مبارزه با تروریسم تاکید شد.
بنا به اعلام این رسانه، اردوغان و دبیرکل ناتو همچنین در خصوص عملیات مشترک آمریکا، انگلستان و فرانسه در سوریه گفت و گو کردند.
ترکیه که از اعضای قدیمی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به شمار می رود، در یک سال گذشته روابط سردی با ناتو و کشورهای عضو این ائتلاف نظامی داشته است.
ترکیه در حمله اخیر آمریکا و هم پیمانانش به سوریه مشارکت نکرده ولی مقامات این کشور از این اقدام نظامی تجاوزکارانه اعلام حمایت کرده اند.
ترکیه در سال های اخیر پایگاه های نظامی خود را در اختیار اعضای ناتو و کشورهای ائتلاف ضد داعش قرار داده و بارها از پایگاه های نظامی ترکیه، مواضعی در خاک سوریه بمباران شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=249285

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر