1

دولت ترامپ برای اظهار نظر درباره حقوق بشر جایگاهی ندارد

  • کد خبر : 249534
  • ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸

خبرنگار آمریکایی در نشست خبری توجیه گزارش سال ۲۰۱۷ وزارتخارجه آمریکا درباره حقوق بشر جهانی گفت با توجه به حمله رئیس جمهوری آمریکا به رسانه ها و منع مسافرتی علیه پیروان یک دین، این دولت در جایگاهی نیست که از دیگر کشورها بخواهد تا آزادی و احترام به رسانه ها حفظ شود.

به گزارش افق نیوز، این خبرنگار آمریکایی روز جمعه در نشست خبری از مایکل کوزاک سفیر اداره دموکراسی، حقوق بشر و نیروی کار وزارتخارجه آمریکا پرسید: چطور می توانید برای حقوق بشر نمونه ای باشید وقتی که رییس جمهور امریکا به رسانه ها حمله می کند و در عین حال گزارش شما می گوید که آزادی و احترام به رسانه ها باید حفظ شود؟
وی ادامه داد: منع مسافرتی علیه پیروان یک دین نیز نمونه ای از کارهای این دولت است که نشان می دهد این دولت در جایگاهی نیست که بخواهد چنین مواردی را از کشورهای دیگر بخواهد.
کوزاک پاسخ داد: منظور ما از احترام به رسانه این است که فعالیت رسانه ای نباید جرم محسوب شود و خبرنگاران نباید محاکمه، زندانی یا کشته شوند. در مورد حقوق آوارگان و پناهجویان هم قوانین بین المللی وجود دارد که باید رعایت شود.
وی اظهار کرد: در حوزه حقوق همجنسگرایان نیز موضع ما این است که همجنسگرایی نباید جرم محسوب شده و عمل قانونی علیه آن انجام شود. گزارش حقوق بشر ما در مورد مواضع ما واضح است و به نوع قضاوت کلامی و مکالمه در مورد رسانه اشاره ای ندارد.
خبرنگاران در سوالات خود به تضاد در رفتار و صحبت های دولت دونالد ترامپ اشاره کرده و پرسیدند که چگونه از کشورهای دیگر می خواهید به ارزش های حقوق بشر احترام بگذارند وقتی در صحبت های رییس جمهور رسانه را دشمن مردم معرفی می کنید و به تمامی این ارزش ها در صحبت های خود حمله می کنید؟
آنها پرسیدند زمانی که مردم می خواهند به آمریکا به عنوان نمونه حقوق بشر نگاه کنند باید به این گزارش و صحبت های شما از این تریبون نگاه کنند یا به دوستی رییس جمهوری با کسی همچون عبدالفتاح السیسی در مصر و حمایت از دولت های کودتایی؟
رئیس اداره دموکراسی و حقوق بشر وزارتخارجه آمریکا در ادامه اظهارات خود، شرایط وضعیت حقوق بشردر روسیه را اسف بار توصیف کرد و گفت: در این کشور تلاش هست برای اینکه ضرب و شتم زنان در خانه جرم محسوب نشود و این به این معنی نیست که رییس جمهوری ما دیگر با رهبران آنها صحبت نکند.
کوزاک بدون در نظر گرفتن اقدامات آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی و امارات در تامین مالی تروریست ها، تخریب زیرساخت های کشورها، آواره و بی خانمان کردن هزاران انسان و کشتار هزاران شهروند غیرنظامی در عراق، سوریه و یمن مدعی شد: گاهی شما نمی توانید رفتار داخلی را از رفتار خارجی در کشورها جدا کنید. گاهی رفتار شما باعث ایجاد حجم زیادی از آوارگان می شود که به کشورهای دیگر می روند.
وی تغییرات اندک در عربستان را امیدوار کننده دانست و با چشم پوشی از میلیاردها دلار قراردادهای تسلیحات نظامی با عربستان که بر سر مردم بی گناه یمن فرود می آید، افزود: ما به وضعیت حقوق زنان در عربستان هم اشاره کردیم و در حال تشویق آنها به اصلاحات هستیم. اجازه رانندگی به زنان قدم بسیار کوچکی در مسیری بسیار طولانی است که باید ادامه دهند. ما به همین تغییرات کوچک حس خوبی داریم.
این مقام وزارتخارجه آمریکا زندانی کردن شاهزاده ها در هتل، مربوط به مبارزه با فساد بود و ربطی به آنچه ما در این گزارش می خواهیم بگوییم ندارد.
کوزاک در این نشست خبری نقض حقوق بشر، حمله به تظاهرکنندگان فلسطینی و محاصره غزه را نادیده گرفت و شاید از نظر او و مقامات کاخ سفید، جنایات رژیم صهیونیستی عین حقوق بشر است چرا که آنها معتقدند این رژیم قوی ترین دموکراسی را در منطقه دارد.
دموکراسی ای که هیچ یک از قطعنامه های شورای امنیت علیه خود را نمی پذیرد، به مصوبات مجمع عمومی سازمان ملل متحد وقعی نمی نهد، به شهرک سازی های غیرقانونی خود ادامه می دهد و تسلیحات اتمی وی تحت پیمان های منع گسترش این سلاح ها یعنی ان پی تی قرار نمی گیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=249534

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر