هیچکس جرأت ندارد درباره یک ریال رشوه با من صحبت کند

به گزارش افق نیوز/ خداداد افشاریان در گفت و گویی رادیویی درباره اینکه از سوی بهروز رهبری فرد به درآوردن بازی برای تیم استیل آذین در جریان بازی این تیم مقابل سپاهان نوین اصفهان در سال ۸۶ متهم شده است، گفت: بهروز رهبری فرد به صورت مستقیم به من اشاره نکرده و کنایه زده است. با این وجود نمی توان هر حرفی زد و آن را مسکوت گذاشت. اگر اتفاقی افتاده است باید واضح و شفاف درمورد آن صحبت شود. شترسواری دولا دولا نمی شود.

او ادامه داد: هیچکس نمی تواند به من پیشنهاد رشوه دهد. در این وضعیت رهبری فرد اعلام کرده است یک داور معادل ۱۰۰ میلیون تومان، دلار گرفته و سپس با زور این پول را پس داده است. بازی استیل آذین و سپاهان نوین نخستین بازی پلی آفی نبود که من قضاوت کردم. دست کم ۲۰ بازی اینچنینی سوت زده ام. حتی یک نفر هم جرأت ندارد با خداداد افشاریان درباره پرداخت یک ریال یا یک هدیه به صورت نامتعارف صحبت کند. هیچکس نمی تواند به من بگوید ۱۰۰ میلیون دریافت کن و بازی را به سود تیمم درآور.

داور پیشکسوت فوتبال کشورمان اظهار داشت: من لر هستم و مردانه رفتار می کنم. اگر با یک نفر قراری بگذارم، آن را انجام می دهم اما بهروز رهبری فرد باید ادعایش را ثابت کند. فدراسیون فوتبال و تمام اعضای کمیته فعلی و سابق داوران خوب مرا می شناسند. اگر کوچک ترین نقطه تاریکی در پرونده ام بود، این همه بازی های مهم قضاوت نمی کردم. در آن صورت شک نکنید تخم مرغ دزد، شتر دزد می شود. از روز گذشته ۱۰ بار با فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران صحبت کردم و از رئیس کمیته اخلاقهم می خواهم به هیچ وجه این پرونده را مختومه نکند چراکه با آبروی یک مسلمان بازی کردن بسیار ناپسند است.

افشاریان افزود: اینگونه نیست که یک نفر حرفی بزند و نتواند آن را ثابت کند. این هفته به تهران می آیم و در دادگاه از کانال های مجازی ای که از من اسم آورده اند، شکایت می کنم. البته رهبری فرد از من اسمی نیاورده است اما کمیته اخلاق هم پیگیری های لازم را از طریق او انجام می دهد. شک نکنید این ابعاد این پرونده مشخص می شود. روز برگزاری آن بازی تمام افرادی که در فدراسیون فوتبال فعالیت می کردند مانند منوچهر نظری و عبدالرحمان شاه حسینی در ورزشگاه دستگردی حضور داشتند. ضمن اینکه فیلم بازی هم موجود است و می توانید بررسی کنید که حتی در یک صحنه از آن دیدار جا به جا سوت زده ام یا خیر.

او درمورد اظهارات ابراهیم اسدی، یکی دیگر از بازیکنان سابق استیل آذین مبنی بر اینکه از هم تیمی هایش شنیده است مسئولان این باشگاه یک چمدان پول به داور تحویل داده اند، بیان کرد: حدود ۲۰ سال در داوری فعالیت کرده ام. بارها اتفاق افتاده است برخی دوستان و هم شهریانم به رختکن تیم داوری می آیند و احوال پرسی می کنند. سپس همان افراد می گویند با افشاریان یا امثال افشاریان بستم. بدون آنکه من روحم از این امر اطلاع داشته باشد. در این میان اگر داوری به سود تیم مورد نظر این افراد باشد، می گویند افشاریان پول را قبول کرد اما اگر به ضرر آن تیم قضاوت شود همان افراد می گویند داور پول را رد کرد. از این مسائل بارها درفوتبال ایران دیده ایم.

افشاریان ادامه داد: متاسفانه آدم های بسیار کثیفی اطراف برخی تیم ها فعال هستند اما قول می دهم هیچ اتفاقی در این بازی وجود نداشته است. این اظهارات ظلم به جامعه داوری است و بی شک آینده متعلق به داوران است.

حیدر شکور و داود رفعتی، کمک های من در دیدار استیل آذین و سپاهان بودند و حتی یک اوت هم جا به جا نشد. البته از آنجایی که خدا ما را دوست داشت هیچ موضوعی در آن بازی به وجود نیامد‌.

داور سابق فوتبال ایران درمورد اینکه آیا در طول دوران فعالیتش پیشنهادی از سوی تیم ها و باشگاه ها دریافت کرده یا اینکه از پیشنهاد آنها به سایر داوران اطلاعی دارد یا خیر، اظهار داشت: در هر صنف بزرگ یا کوچکی افرادی حضور دارند که نمی توانند رفتار سالم و صادقانه دیگران را ببینند و دست به رفتارهای کثیفی می زنند‌. باید جلوی این رفتارها گرفته شود. بارها دیده اید که یک دروازه بان بی دلیل توپ را رها کرده است یا مدافع بی تفاوت از کنار توپ گذشته است. با همتی بلند و عزمی قوی جلوی تمام این فسادها گرفته می شود. تا زمانیکه خدا نخواهد آبروی مومن نمی رود.