2

شرکت‌های آلمان و سوئیسی برای بحث فاینانس دریاچه ارومیه به ایران می‌آیند

  • کد خبر : 249913
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷

استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به مشکل مالی احیای دریاچه ارومیه و با توجه به موافقت دولت با بحث فاینانس، یک شرکت آلمانی و یک شرکت سوئیسی برای این منظور به ایران خواهند آمد

 استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به مشکل مالی احیای دریاچه ارومیه و با توجه به موافقت دولت با بحث فاینانس، یک شرکت آلمانی و یک شرکت سوئیسی برای این منظور به ایران خواهند آمد
به گزارش افق نیوز، محمدمهدی شهریاری در جلسه شورای اداری استان که با حضور نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سالن استانداری برگزار شد به بیان ویژگی های منحصر به فرد استان آذربایجان غربی پرداخت و گفت: آذربایجان غربی یکی از استان‌های استراتژیک کشور به شمار می رود.
وی ادامه داد: آذربایجان غربی دروازه ورود کشور به اروپا است و یک پنجم پایانه های کشور در این استان قرار دارد ولی متاسفانه در سالهای گذشته به دلیل جنگ تحمیلی و درگیری با ضد انقلاب این استان دچار عقب ماندگی شده و بسیاری از سرمایه گذاران استان به خارج از کشور و مرکز کشور کوچ کرده اند.
استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود با اشاره به درخواست و نیازهای استان ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات استان خشک شدن دریاچه ارومیه است که در صورت رسیدن به نقطه بحران باید ۲۰ میلیون نفر جمعیت ساکن در حوزه دریاچه ارومیه کوچ داده شوند.
وی با اشاره به کمبود اعتبار برای اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه بویژه انتقال آب از رودخانه کانی سیب و زاب ادامه داد: تاکنون یک هزار میلیاردتومان برای اجرای این پروژه هزینه شده و یک هزار میلیارد تومان نیز برای ادامه اجرای آن نیاز است.
وی همچنین بر مشارکت جدی مردم در صرفه جویی در آب تاکید کرد و گفت: مشارکت مردم در صرفه جویی و اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه یکی از ضروری ترین و مهمترین برنامه هیا احیای دریاچه ارومیه است.
شهریاری از افتتاح ایستگاه راه‌آهن ارومیه در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: بدون شک افتتاح این طرح موجب رشد و توسعه اقتصادی استان خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های استان در بخش معدن و زمینه ایجاد اشتغال در این بخش نیز گفت: شرکت های بزرگ می توانند در بخش ظرفیت های معدنی استان و همچنین حوزه دانش بنیان سرمایه گذاری کنند و ما از آنان حمایت می کنیم.
وی همچنین خواستار تامین اعتبار مورد نیاز برای تسریع در احداث راههای مناسب روستایی در آذربایجان غربی شد و افزود: این استان یکی از استان های محروم در این بخش به شمار می رود و ۴هزار کیلومتر راه روستایی استان نیازمند آسفالت است.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: متوسط بهره مندی از راه روستایی مناسب در این استان ۱۳.۸ درصد کمتر از متوسط کشوری است که برای رسیدن به متوسط اعتبارات زیادی لازم داریم.
شهریاری احداث جاده خوی – قطور برای بهبود وضعیت راه مرزی ایران و ترکیه در مرز رازی و اختصاص اعتبار لازم به استان به عنوان یکی از استان های کریدور شرق – غرب را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: این اقدامات می تواند وضعیت استان را در بخش راه بهتر کند.
شهریاری با اشاره به خسارت های ناشی از تند با اخیر ، سیل و خسارت های سرمازده گی در استان ادامه داد: امیدواری دولت در زمینه جبران بخشی از خسارت های ناشی از بلایای طبیعی به استان کمک کند.
وی از خسارت چهار هزار میلیارد ریالی سرمازدگی به کشاورزان استان در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم با نگاه ویژه دولت، بخشی از این خسارات جبران شود.
وی تامین آب آشامیدنی روستایی با استفاده از منابع آبی مطمئن را یکی دیگر از نیازهای آذربایجان غربی برشمرد و بیان کرد: در بخش گازرسانی با توجه ویژه دولت تدبیر و امید، وضعیت استان در سال های اخیر بهتر شده و در صدد هستیم با جذب ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاصی به این بخش در سال جاری، ۶۰۰ روستای دیگر را در مدار خدمت رسانی قرار داده و به متوسط کشوری نزدیک شویم.
شهریاری بهبود سرانه فضای ورزشی و ارتقای رتبه استان در این بخش و همچنین اختصاص حقوق دولتی معادن به استان را از دیگر خواسته های مدیران آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: این موضوع در صورت تحقق می تواند زمینه توسعه بیش از پیش این خطه از کشور را فراهم کند.
وی همچنین خواستار ۲۰ درصد تخفیف در گمرکات استان همانند گمرکات جنوب کشور شد و افزود: این طرح می تواند یکی از راه حل های رفع مشکل کوله بری در استان باشد.
استاندار آذربایجان غربی در بخشی از سخنان خود خواستار تخصیص ردیف اعتباری ویژه از درآمدهای استان جهت هزینه در خود استان شد.
شهریاری با اشاره به پایین بودن سرانه فضاهای آموزشی نسبت به میانگین کشوری اظهار کرد: این استان نیاز به ۵ هزار کلاس درس جدید و مرمت و بازسازی حدود ۴ هزار کلاس درس دارد.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=249913

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر