1

مجید خدایی: تصمیمات شورای فنی به نفع کشتی است

  • کد خبر : 249959
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

سخنگوی شورای فنی کشتی آزاد تاکید کرد تصمیمات گرفته شده در جلسه دیروز (سه‌شنبه) شورای فنی با هدف کمک به تیم ملی و کسب نتایج بهتر و استفاده از حداکثر پتانسیل کشتی اتخاذ شده است.

مجید خدایی

سخنگوی شورای فنی کشتی آزاد تاکید کرد تصمیمات گرفته شده در جلسه دیروز (سه‌شنبه) شورای فنی با هدف کمک به تیم ملی و کسب نتایج بهتر و استفاده از حداکثر پتانسیل کشتی اتخاذ شده است.

مجید خدایی درباره تصمیمات گرفته شده شورای فنی در جلسه دیروز (سه‌شنبه) اظهار کرد: از آنجا که سید احمد محمدی جزو کشتی‌گیران عنوان ‌دار و باتجربه کشورمان محسوب می‌شود اما به دلیل دوری از میادین نتوانست در رقابت‌های مرحله نخست انتخابی موفق شود، شورای فنی تصمیم گرفت یک بار دیگر به این کشتی‌گیر فرصت بدهد تا در رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی بگیرد.

سخنگوی شورای فنی کشتی آزاد افزود: محمدی در رقابت‌های مرحله نخست در یک وزن بالاتر کشتی گرفت و نتوانست آن طور که باید ظاهر شود. با تصمیم اعضای شورای فنی قرار شد او در وزن اصلی خود که ۶۵ کیلوگرم است در مرحله نهایی کشتی بگیرد تا هم رقابت میان کشتی‌گیران این وزن با حضور کشتی‌گیران قوی جذاب‌تر شود و هم اینکه ما نباید کشتی‌گیران‌مان را با یک شکست کنار بگذاریم و دیگر فرصتی به آن‌ها ندهیم.

وی درباره تاکیدات شورای فنی مبنی بر اینکه ملاک اصلی برای صدور مجوز کشتی‌گیران برای حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی نتایج آن‌ها در مرحله نخست بوده است و چرا این قانون درباره محمدی اجرا نشده است گفت: اگر محمدی بدون انتخابی به تیم ملی می‌رفت، این حرف درست بود اما اگر این موارد را که به تیم ملی کمک می‌کند مد نظر قرار نمی‌دادیم و در بازی‌های آسیایی یا مسابقه‌های جهانی نتیجه نگیریم بسیاری این انتقاد را مطرح  می‌کنند چرا شورای فنی تا این حد خشک برخورد کرده است. مطمئنا تصمیمات خوبی در جلسه شورای فنی گرفته شد و اگر قرار باشد مصوبات ما بدون در نظر گرفتن منافع کشتی صورت گیرد باعث ضربه به تیم ملی خواهد شد.

خدایی در ادامه گفت‌وگو با ایسنا درباره صدور مجوز برای رضا یزدانی نیز گفت: آسیب دیدگی یزدانی پس از انجام عمل جراحی به گونه‌ای بود که او نمی‌توانست در مرحله نخست به روی تشک برود. ضمن اینکه به علت فوت مادربزرگش از شرایط روحی مناسبی برخوردار نبود به همین خاطر تصمیم گرفته شد که با حضور یزدانی در مرحله نهایی با توجه به اینکه وی مدارک پزشکی خود را به فدراسیون ارائه کرده است موافقت شود. حضور یزدانی قطعا باعث جذابیت هرچه بیشتر مسابقه‌ها خواهد شد ضمن اینکه او می‌تواند با کشتی گرفتن در مرحله نهایی انتخابی بعد از دوران طولانی نقاهت و دوری از میادین به خوبی خود را محک بزند و هم انگیزه جوانترهای این وزن را برای رویارویی و حضور در رقابت‌ها بیشتر کند.

سخنگوی فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که آیا یزدانی درخواستی برای حضور در مرحله نهایی ارائه داده است یا خیر گفت: یزدانی مدارک پزشکی و درخواست خود را به هیات کشتی مازندران داده و آن‌ها نیز طبق قانون به فدراسیون ارائه داده‌اند که مورد موافقت قرار گرفت.

عضو شورای فنی کشتی آزاد درباره علت معاف شدن قهرمانان اوزان ۷۰ و ۹۲ کیلوگرم از مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد گفت: با توجه به اینکه در این دو وزن نفرات جدیدی در مرحله نهایی اضافه نخواهند شد و ما باید مرحله نخست را باز هم تکرار کنیم تصمیم گرفته شد که قهرمانان این دو وزن در مرحله نخست در مرحله نهایی کشتی نگیرند و به جای آن نفرات پنجم این دو وزن مجوز حضور در مرحله نهایی را گرفتند. پس از پایان مرحله نهایی افراد قهرمان در این دو وزن در کنار میثم نصیری و محمدجواد ابراهیمی به تورنمنت بین‌المللی اعزام می‌شوند تا بر اساس فاکتورهای مورد نظر کادر فنی در نهایت کشتی‌گیران برتر برای حضور در تیم ملی انتخاب شوند. با توجه به اینکه این دو وزن در بازی‌های آسیایی حضور ندارند فرصت بسیار خوبی در اختیار کادر فنی است تا کشتی‌گیران مورد نظر خود را در این دو وزن محک بزند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه تصمیمات شورای فنی به نفع کشتی ایران خواهد بود گفت: مطمئنا این تصمیمات در جهت منافع کشتی و کسب نتایج بهتر با استفاده از حداکثر پتانسیل کشتی ایران گرفته شده و تمام شرایط را در نظر گرفتیم تا تیم‌های خوبی را راهی دو رویداد بسیار مهم بازی‌های آسیایی جاکارتا و مسابقه‌های جهانی مجارستان کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=249959

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر