4

تصویب پالرمو و FATFبرجام دو و سه است/ برجام از نظر حقوقی سقوط کرده است

  • کد خبر : 250887
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷

امام جمعه مشهد با بیان اینکه تصویب لایحه پالرمو و FATF برجام دو و سه است، گفت: رهبری بارها اعلام کردند که به هیچ وجه نمی‌گذاریم برجام دو و سه انجام شود.

افق نیوز/ آیت الله سید احمد علم‌الهدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس در حرم مطهر رضوی با بیان این که کلام ما در خطبه اول، شیطان‌شناسی از قرآن بود، اظهار کرد: آنچه در مقام معرفت شیطان از کلام وحی برای ما قابل توجه است، تصویر کامل از نوع عملیات شیطان نسبت به انسان است.

وی افزود: معمولا تصویر ما از شیطان و وسوسه او اینگونه است که فکر می‌کنیم انسان‌ها در مسیر اعمال روزمره خودشان گرفتار جریانی به نام شیطان هستند، آنجا که در برابر شیطان قرار می‌گیرند، آنان را وسوسه می‌کند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: آنجا که در مقام عمل خیر و ثوابی قرار می‌گیرند، شیطان آنان را از این کار باز می‌دارد در حالی که اصل عملیات شیطان اینگونه نیست.

علم الهدی با بیان اینکه پروردگار در سوره اسرا آیه ۶۲ تا ۶۵ نوع عملیات شیطان را بیان می‌کند، ادامه داد: شیطان انسان‌ها را صید می‌کند و در مقام شکار و رام کردن انسان‌ها است.

وی تصریح کرد: وقتی شیطان موفق شد فردی را رام  کرد و او به دنبال شیطان راه افتاد که خواست، اراده و عمل او ادامه راه شیطان باشد، این عملیات شیطان بر روی انسان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه‌های دوم نماز جمعه با اشاره به حوادثی که در این ایام داشتیم، گفت: این حوادث هم حوادث عبرت آموز برای مردم و برای مسوولان بود و هم حوادثی بود که مسئله نفوذ بصیرت و بینش مقام رهبری را ثابت کرد.

وی افزود: شما دیدید که همان طوری که رهبر از اول برجام گفتند آمریکا عهد شکن است و ما جز عهد شکنی چیزی از او ندیدیم و اکنون با عمل رئیس جمهور آمریکا، تجربه مردم ما نسبت به بیانات نافذ رهبری افزوده شد و عبرتی برای مردم و مسئولان به وجود آورد که برقراری ارتباط و تعامل و پیمان و عهدبندی با جرثومه ناپاک شیطان بزرگ جز ندامت و پشیمانیاثر دیگری ندارد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: عده‌ای سانترفیوزها را انبار کردند، چاله آب سنگین را بتن ریزی کردند، آثار هنرنمایی مبتکران فناوران عظیم هسته ای متوقف شد و در نهایت با عهد شکنی و خیانت شیطانی استکبار جهانی روبه رو شدیم و این واقعیت برای مردم ما علنی و ملموس شد.

علم الهدی گفت: در گذشته بارها رهبری گفته بودند و بارها ما در پهنه ولایت رهبری، حکمت و نفوذ بصیرت مقام ولایت را تجربه کرده بودیم اما این حوادثی پیش می‌آید بر این تحربه می‌افزاید.

وی افزود: اما سوال اینجاست چرا ما باید این عبرت‌ها را دوباره تکرار کنیم و در مقابل آن هزینه و خسارت بدهیم و چرا مسوولان به نفوذ پر بصیرت رهبری و رهنمودهای حکیمانه ایشان توجه نمی‌کنند که کار به اینجا برسد که با هزینه افزون‌تری در زندگی خود روبه‌رو شویم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه اکنون بازهم در برابر شیطنت ناپاکانه از این عنصر کثیف با دو مشکل در کشور روبه‌رو هستیم که نه به عبرت و نه به رهنمود رهبری توجه دارند، گفت:  این دو مشکل یک تصویب لایحه‌های FATF  و پالرموست که به صورت لایحه از دولت به مجلس داده شده است.

علم الهدی ادامه داد: لایحه اول وصل کردن تراکنش بانکی ما به تراکنش بانکی جهانی در سراسر دنیاست و این به معنی خود تحریمیست یعنی در دامان آمریکایی قدم بگذاریم که ما را به تحریم تهدید می‌کند و خود را در دامان آمریکا قرار دهیم و تراکنش بانکی ما تحت نظارت آمریکا شود تا هر کجا خواست ما را تحریم کند و هر کجا خواست به ما ضربه بزند.

وی تصریح کرد: عده‌ای می‌گویند اگر این لایحه را اجرا نکنیم نمی‌توانیم پول‌هایی که در خارج داریم منتقل کنیم اما باید گفت راه‌های دیگری وجود دارد و تنها این راه نیست که در دامان تهدید آمریکا قرار بگیریم.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه شرط لایحه FATF تصویب لایحه پالرمو است که من در نمازجمعه سال ۹۴ در مورد آن  مفصلا بیان کردم، گفت: لایحه پالرمو یعنی لایحه مبارزه با تامین مالی تروریست و اتصال به کنوانسیون تامین مالی تروریست؛ تروریستی که آنها تعیین می‌کنند؛ تروریست آنها یعنی انصارالله یمن، حشد الشعبی عراق، حزب الله لبنان و جریان‌های آزادی‌خواه.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: تصویب لایحه پالرمو به معنی این است که ما هیچ‌گونه دفاع و پشتیبانی در منطقه نداشته باشیم و من از عزیزان در مجلس می‌خواهم چشم‌های خود را باز کنند که چکار می‌کنند.

وی تاکید کرد: مشکل آمریکا با ما دو چیز است؛ یکی موشک‌های ما و دیگری نفوذ منطقه‌ای ما و اگر به کنوانسیون تامین مالی تروریستی که آن‌ها تعریف می‌کنند، وصل شویم یعنی قبول کردیم تمام ارتباطات مالی و پشتیبانی ما از جریان مقاومت در منطقه قطع شود و اگر چنین شود یعنی با دست خودمان از نفوذ سیاسی و مقتدرانه خود که آمریکا و اسرائیل را به ذلت کشیده است، دست بکشیم.

امام جمعه مشهد گفت: عده‌ای آمدند در مجلس آن را اشتباه ترجمه کردند که نمایندگان مجلس نفهمند و  شورای نگهبان ترجمه اشتباه را کشف کرد و آن را برگرداند.

علم‌الهدی ادامه داد: این خطری است که رهبری اعلام کردند اتاق جنگ ما خزانه‌داری آمریکاست و این دو لایحه مربوط به خزانه‌داری آمریکاست و فرمان اصلی  FATF  از خزانه‌داری آمریکا می‌رسد و تحت نظارت کامل آن‌هاست.

وی تاکید کرد: این لایحه چرا باید با تصویب نماینده مردمی که جان و خون دادند و با کارگزارانی که بر روی خون شهدا موقعیت و حاکمیت پیدا کردند، تصویب شود؟ آیا این درست است؟

امام جمعه گفت: این دو لایحه،  برجام دو و سه است که رهبری گفتند به هیچ وجه نمی‌گذاریم برجام دو و سه انجام شود.

علم‌الهدی با بیان اینکه مسئله دوم ادامه برجام بعد خروج آمریکاست، گفت: متاسفانه این موضوع به عنوان یک تصمیم‌گیری در حال طرح شدن است ولی باید بگوییم اولا برجام قرارداد چند جانبه بود که همه با هم امضا کردند و در یک قراداد چند جانبه اگر یک نفر خارج شود، این قراداد از نظر حقوقی سقوط کرده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در این شرایط برجام را ادامه دهیم، ادامه برجام نیست بلکه بستن قراداد دیگر با کشورهای اروپایی است و رهبری دو نکته را گفتند یکی اینکه به این سه کشور اعتماد نداریم و این افراد روباه و شغال و دنباله‌رو آمریکا هستند.

امام جمعه مشهد گفت: نکته دومی که رهبری به آن اشاره کردند این است که  تضمین قطعی بگیرید و من یقین دارم که آنها تضمین نمی‌دهند؛ و نباید مثل خود برجام شود که رهبر گفتند با این شرط برجام را قبول کنید که رئیس جمهور آمریکا امضا کند که تحریم‌ها را بردارد اما بعدها  گفتند نشد و اکنون اینگونه نشود که قراداد را امضا کنید اما بعد بگویید که نشد تضمین بگیریم.

علم‌الهدی تصریح کرد: چرا باید برجام را ادامه دهیم؟نتیجه‌ای جز ضرر ندیدیم و من برای این موضوع همه نمایندگان اعضای دولت کارگزاران نظام را به آیه ۳۵ سوره محمد(ص) دعوت می‌کنم.

وی افزود: این آیه می‌گوید در مقابل دشمن سست نشوید و از سر اجبار و ترس دشمن را به قرارداد و پیمان صلح دعوت نکنید که شما پیروزید و قدرتمندید چرا که خدا با شماست و خدا کار شما را ناقص نمی‌گذارد و اجازه نمی‌دهد کم بیاورید.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: بعضی از رسانه‌ها معتقدند جمهوری اسلامی زمان قرآن نبوده است که در مورد آن بگوید اما در واقع آن‌ها اعتقاد به قرآن ندارند و قرآن را کتاب جاوید برای همه زمان‌ها و همه مکان‌ها نمی‌دانند.

وی افزود: آیات قرآن برای امروز ماست و این آیه می‌گوید سست نشوید که با دشمن صلح  و پیمان ببندید چرا که شما پیروزید.

امام جمعه مشهد خاطر نشان کرد: چهل سال در انقلاب اسلامی آمریکا دنبال توطئه، فتنه و جنگ بوده اما در یک نقشه خود پیروز نشده و در همه نقشه‌هایش شکست خورده است.

وی تاکید کرد: برای حل مشکلات مالی کشور راه‌های دیگری وجود دارد، پیمان‌های دوجانبه مالی با کشورهایی که ارتباط تجاری برقرار کنید که نیاز به یورو و دلار نداشته باشید و با این قراردادها رابطه تجاری خود را تامین کنید.

علم الهدی گفت: رهبر در فرمایشات خود گفتند مسوولان کشور بدانند موقعیت امتحانی شدیدی برای آن‌ها پیش آمده است هم امتحان خدایی که با خون شهدا چه می‌کنید و هم امتحان مردمی که در مسئله مشروطیت اکنون در مورد افرادی با عنوان انقلابی و مشروطیت مفاسد آن‌ها رو شده است و در آینده هم برای عملکرد شما مسوولان سریال و فیلم  ساخته خواهد شد و شما در امتحان مردمی سقوط خواهید کرد.

وی تاکید کرد: مردم شما را به عنوان بهترین انتخاب کردند و شما  را در راس مدیریت‌های نظام قرار دادند و شما در برابر خون‌های شهدا مسوول هستید و باید چشمتان را بر قدرت‌های مقوایی دنیا ببندید و مسائل و منافع شخصی را نیز زیر پا بگذارید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=250887

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]